"Jag tycker det är lite jobbigt om den person som avbildas i rollspelet alltid måste vara sensuell i någon mening för att hennes övriga kvalitéer ska tas på allvar. Så är det ju inte med manliga karaktärer vanligtvis. De skapas av sin roll. Men en ful kvinna förekommer liksom aldrig... (Med undantag för en och annan häxa - men de undantagen är ju så få att de nog kan ses som bekräftanden av regeln). "
Medhåll. Det stör mig också att en ful kvinna automatiskt verkar vara en ond kvinna, som att det är elakt att vara ful.
"Tänk dig va konstigt det vore om alla män som någonsin avbildades i rollspel var heta vältränade studs med intensiva sexiga blickar och noppade ögonbryn. Föreställ dig det... Det är ju inte realistiskt. Men så är det vanligtvis med kvinnoporträtten i rollspel nämligen... Och att framställa alla kvinnor så är ju inte heller realistiskt."
Finner du män med noppade ögonbryn sensuella? För jag anser att det är så vi måste jämföra. Män och kvinnor ska avbildas så vi människor generellt finner dem tilltalande enligt min mening.
Detta om man inte vill föra en agenda för att ändra våra sexuella ideal förstås, vilket är helt okej för mig. Vill du bara göra feta personer för att du tycker det är hetast, så kör i vind!
Min högst personliga erfarenhet som är grovt generaliserad är att kvinnor föredrar män som är väldigt aktiva, är auktoriteter och inte riktigt har tid för tjejen i fråga. Typ brandmän och militärer. Läkare ligger högt i kurs också, men inte pga sin sympatiska förmåga.
Sen kommer vi till detta med realistiskt. DU kanske vill ha realistiska rollspel, det vill inte jag. Du kanske vill ha realistiska karaktärer, det vill inte jag heller. Jag vill som sagt att det ska kunna vara lika många kvinnliga soldater och brandmän som män i mina rollspel, och att samma kvinna ska kunna jobba som både porrstjärnor och läkare samtidigt i mina rollspel, och bli respekterade för det.
Jag vill inte ha realistiska karaktärer, jag vill ha spektakulära karaktärer! Detta gäller även utseendet på dem i illustrationerna.
"Och att framställa alla kvinnor så är ju inte heller realistiskt."
Alla kvinnor måste inte vara extremt sensuella, det skulle bli tråkigt, men det är en smidig ram att utgå ifrån. En del kan vara spektakulära på andra sätt. Men att ha fler spektakulärt fula än snygga tycker jag är en dålig idé, just av den estetiska anledningen som jag nämnde tidigare.
"Att vara vacker har ofta ett egenvärde för kvinnliga roller/karaktärer. Men det egenvärdet skapas endast i relation till hur kvinnan uppfattas av mannen. Det blir positivt att vara tilldragande och det blir en del av identiteten att vara tilldragande. För manliga karaktärer är det inte så, även om det kan vara så. Där finns en mycket större rörlighet."
Givetvis vill jag bara att kvinnans sexualitet ska vara en DEL av personen, jag förespråkar också ett större djup i de kvinnliga karaktärerna. Jag gillar inte heller våp, ialla fall inte som standard. Men man kan vara snygg utan att vara ett våp.
Likaså skulle jag gärna se att fler manliga karaktärer använder sin sexuella dragningskraft för att kuva andra individer, något jag tycker händer alldeles för sällan.
Däremot får man räkna med att mannens och kvinnans sexuella dragningskraft generellt skiljer en hel del.
Som exempel: Jag gillar att se en kvinna i en stringtrosa, vad tycker du om att se en riktigt snygg man i en stringkalsong?
EDIT: Jävlar vad långt. En virtuell kaka till de stackare som orkar sig igenom inlägget.