Jag kan fortfarande bara svara på vad jag själv tycker och tror.Recca said:Men nu frågade hon ju dig. Du har ju genomgående i denna tråd använt dina egna personliga erfarenheter som premisser för hur verkligheten ser ut. Eller vill du att vi ska uppfatta dem som meningslösa floskler? Varför kommenterar du ens vad folk skriver om det bara är för att snäsa av dem?Bananas said:Fråga honom istället.
Sen blir jag nyfiken på varför du inte svarat på mina frågor:
1. Är det svenska samhället tillräckligt jämställd?
2. Finns det anledning att driva en fråga om jämställdhet i vårt samhälle?
3. Är en feministisk diskussion överflödig på det här forumet?
Nu ställer jag dem igen till dig. Vad tycker du? Har vi någon gemensam värdegrund gemensam eller inte?
Att ni tycker att jag baserar mina åsikter på fel fakta är ju ganska uppenbart vid det här laget, det har många redan påpekat.
Hur hennes pojkväns sjukdomsbild påverkar hans syn på feminism känns inte inte riktigt som en schysst fråga, det är ju definitivt inget jag kan svara på av massor av anledningar.
Om jag precis har förklarat varför ämnet feminism inte intresserar mig så tycker du att jag ska svara på tre frågor om feminism?
Det jag börjar få stor förståelse för är de personer som dyker in i trådarna och säger "Det här ämnet är för inflammerat för mig", eller helt enkelt struntar i trådarna.