KK! Sluttid är på måndag 22.00. Antingen är du en ulv som spelar okunnig eller så lägger du ner orimligt lite tid på det här spelet! Skärp sig!
---
Min analys av Lukas. Inser att jag måste gå den långa vägen och läsa allas poster ordentligt – post för post. Pust! Det tar ju skitmycket tid och ska jag analysera .113 eller nån anna aktiv deltagare kommer det bli väl drygt. Nåja, nu börjar jag med Lukas.
LUKAS
R1
#2 Lukas vill veta vad folk tror om Mästarulvens val av förmågor.
Jag tror att 2p är lagda på nattmord, (jag kan inte tänka mig någon ulv asom skulle vilja köra utan det), Sedan hade jag valt en till ulv, naiv siare och trasig väktar förmåga,
För det känns som det som skulle fucka med byborna mest.
Hur tror ni mäster ulven resonerat?
#4 Svarar Jocke. Tycker att siare är en potent roll, att en galen/naiv siare kan leda till blindspår att ulvarna vinner mer på att ta bort en siarroll och sedan claima den. “Vi kan alltså inte alls lita på någon som hävdar vara någon av power rollerna det här spelet”
(? Blandar Lukas ihop en grön "potent" siare med en uppfuckad siare här?),
#47 Grönar Vic och Basenanji. Retar sig på Rasmus post (honungsfällan). Röstar på Rasmus.
#70 Går i dialog med Rasmus och är ordentligt kritisk till Rasmus. “…så tycker jag att du [Rasmus] har gjort bort dig ordentligt den här rundan”.
#76 Undrar varför Basenanji känns mer spretig och förvirrad än vanligt.
#120 Försvarar sig mot kritik för att han gick i Rasmus honungsfälla. Tycker att den där fällan är dålig och straffar bybor mer än ulvar. Misstänker Rasmus.
R2
#12 Ber om ursäkt och skyller på dålig tillgång till internet. Ledsen för att röstat ut Rasmus, men vidhåller att han inte gillade Rasmus spel. Håller med .113 om att det kan finnas fyra ulvar.
#26 Tycker att H77s röst på Sodivra var intressant och vill att Halo ska utveckla sig kring rösten.
#63 Pratar direkt till Mästerulv:
Mäster ulv: jag tror du gjorde ett misstag i att inte rekrytera mig, alla verkar avskriva mig som potentiell ulv bara för att jag har varit så dålig på det förut.
Svarar KK. Funderar kring uteblivet nattmord. Tror inte att väktaren prickat rätt. Tror inte att ulvarna lät bli att använda nattmord. Inser att den som är trolig att köra ett långt episkt spel är KK, funderar kring KK och röstar därför på denne.
#104 Kommenterar ett inlägg av LJS. Menar att LJS är skum som inte inser att väktaren blir värdelös om ulvarna inte kan utföra nattmord.
#105 Konstaterar att Vicotnik är ulv och att Vic försöker “spela mig [Lukas]” Ber byn analysera Vicotnik.
#155 Håller med om att Empiricus borde vara grön. Tycker att det är dåligt att byn är så splittrad. Lägger en röst på Mukwa för att försöka bidra till enighet i byn. Lukas misstänker egentligen inte Mukwa, men ber byn “drilla honom ordentligt” så Lukas kan analysera mer på söndagen då Lukas får bättre tillgång till internet.
#160 Kommenterar felaktig röstsammanställning
#171 Undrar varför KK inte har röstat, är irriterad på att KK inte röstat.
—
Sammanfattning
I mina ögon är Lukas bybo. Han försöker verkligen vara en god bybo och blir sur på Rasmus (fälla) som drabbar bybor mer än ulvar – vilket Lukas intressnat nog återkommer till i sitt farväl till Rasmus. Har ambivalenta tankar kring Mäster ulv och KK, menar tex att KK kan köra ett “long game”. Jag tycker också att post #63 är lite speciell, där pratar Lukas dirkt till Mäster ulv och ifrågasätter att Lukas inte blev vald. Nu senast vill han att KK ska rösta och tycker att det är dåligt av KK att inte ha röstat.
Tja, försåvitt inte Lukas är ulv och kör på en helt fantastisk “nämen jag vet inte”-oskyldig och naiv bybo-persona. Men posterna #120 i R1 och #63 i R2 är lite väl utarbetade av en ulv-Likas, tycker jag.