BraidsMamma
Veteran
Re: Rosen målar BraidsMamma på väggen
Snälla sätt mig inte i samma stol som påven.... ingen jublar mer än jag över att Katolska Kyrkan äntligen håller på å ruckar på sin kondompolicy...Tja, åtminstone hör man det lite då och då om AIDS.
Vem är Fred Phelps och vad har han med mina åsikter att göra?Tror man dessutom på Fred Phelps så är allt elände liberalers, homosexuellas, muslimers och alla som inte hör till hans lilla sekts fel...
Exakt...det är ingen lösning... det är ett argument. Och absolut inget bevis. Och jag kan inte komma på var som gör det felaktigt som argument/tankeexperiment"För varje komplicerat problem så finns det en lösning som är enkel, prydlig och fel."
Bara för att det är lättare så innebär det inte att det stämmer. Visst, man kan välja att tro det, men tro är inte bevis.
Du har respekt för min övertygelse men du jämför mig med en Nazist. Jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte blev sårad.Jag kritiserar inte din tro, jag försöker bara motivera min. Jag har stor respekt för folks övertygelser, oavsett om det är religion, politik eller något annat. Bara det faktum att någon känner starkt för något är skäl nog för att åtminstone ta det på allvar. Det sagt så behöver man inte hålla med, jag kan känna en viss respekt för tex en nazist som idag vågar stå för sin åsikt öppet, men jag föraktar fortfarande allt han står för.