Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag förstår att Recca är irriterad. Hon skapade en mma-fighter för att kunna ta ut zombies och fiender i strid, right?
Jag har skapat en karaktär med 5 i bilkörning och skulle bli väldigt ledsen och irriterad över om Lunde failade i en bilmanöver och dog genom att tex få vattenplaning och sladda in i en bropelare... det är sånt man inte gör om man är så duktig i någonting.
Men...

Recca: Det var två personer i kockpit som Nicky såg, sedan satt det ytterligare en eller kanske tom två i själva helikoptern. Det var en av dem som hjälpte Anna och således fick Nickys attack. Piloten är ännu orörd.
Problemet med det här tror jag till mångt och mycket handlar om att de inblandade i scenen ser helikoptern så olika. Sen finns det inte hur mycket manöverutrymme som helst till att svinga en katana i en helikopter, utrymmet är rätt begränsat.

Jag tycker Rutger agerade helt rätt. Jag tror inte att hans adrenalinnivå hade sjunkit speciellt mycket på de typ sju minuter som gått sedan han låg och kröpsköt på läkarna och Lunde så att han missar en skottskada i armen med den adrenalinnivån är inte helt orimlig och dessutom så ser han Nicky ge sig på folk som är hans familj. Det är inte en orimlig reaktion.
Och precis som Nicky kan äga en situation med sin katana så möter hon tränade militärer med skjutvapen... don't bring a knife to a gunfight...

Mårten: Jag tycker att Nicky mycket väl kan ha oneshottat killen i helikoptern, egentligen borde hon ha kunnat svepa med sig även en god bit av Anna i samma veva också.

Skriv inget omdelbart svar på något just nu! Tänk först, känslorna kommer ändå gå höga i det här och Recca har redan skrivit två känslosamma och tråkiga inlägg som resultat av att hon är ledsen och arg. Det behöver inte Mårten och Anchoman också göra!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Taket

Piloten skriker när han ser sin far bli nerhuggen, han börjar famla efter sin pistol som sitter på låret.
Anna ligger och håller sig om sin arm och skriker högt rätt ut.

Nitro hukar sig ner innan öppningen till passagerarna han står redo att kasta sig fram och skjuta när tillfället blir bra.
Rutger siktar och skjuter iväg flera skott.
Skotten missar precis Nicky men av rikoschetterna träffar Nicky bak i nacken, även om kraften av kulan har minskar på grund av studsen ifrån helikopterväggen så går den ändå in en bit i nacken och smärtan gör att Nicky ramlar fram, blodet pulserar ut ur nacken när hon ligger där på golvet av helikoptern.
Piloten har nu fått fram sin pistol och vrider sig runt för att komma in i skottlinje mot Nicky.
Även Nitro ser nu sin öppning och kastar sig fram och höjer sitt gevär...
[Asso, jag vet att Rutger är 'cool' men Nicky högg honom i armen och sköt sedan 3 varningsskott ut ur kabinen. Rutger bara tar det som terminator och får skjuta Nicky i nacken?? Jag tycker han ska ha gult kort. Annars kan jag ju skriva följande utan att skämmas: "Nicky blir skjuten i nacken men det påverkar henne inte för att hon är galen och eftersom Nitro kikar fram gör Nicky en saltomortal-hopp-spark i skallen på honom." Jaha, liksom... Bra att vi är immuna mot konsekvenser i det här spelet. Suck.


Och vidare:

Piloten har nu fått fram sin pistol och vrider sig runt för att komma in i skottlinje mot Nicky.
Vilken pilot? Jag fattar inget? Jag frågade ju om det var nån mer i helikoptern innan.

Även Nitro ser nu sin öppning och kastar sig fram och höjer sitt gevär...
Nitro metaspelar ju. Han "ser" en öppning trots att han hukar i skydd? Att öppningen är att Nicky blir skjuten är uppenbart men hur ser han den öppningen?

Eftersom jag blir sur på att min spotlight-moment-död slutar i nån form av bisarr metagangbang där fiender teleporterar omkring och folk är terminators och en random-militär-statist får naglarna trimmade när Nicky med sina FEM i närstrid överraskningsanfaller denne med sin KATANA så skriver jag lite gnäll till. Nicky är som en svensk-afrikansk Miyamoto Musashi med katana. Det är pinsamt att jag inte får döda en statist-militär-gubbe.

Blir bara lessen och besviken när jag får ett så nesligt slut. Jag känner mig inkompetent. Och min rp verkar inkompetent. Det känns faktiskt ärligt som slöseri med tid att ha rollspelat så här länge med min RP när jag får ett sånt, ja ursäkta men, skitslut.]
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral said:
Recca: Större delen av dina sista inlägg hör hemma här i off topic. Jag önskar att du kunde flytta dem hit.
Vad bra det känns att du vaktar om reglerna.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cissi said:
Jag förstår att Recca är irriterad. Hon skapade en mma-fighter för att kunna ta ut zombies och fiender i strid, right?
Jag har skapat en karaktär med 5 i bilkörning och skulle bli väldigt ledsen och irriterad över om Lunde failade i en bilmanöver och dog genom att tex få vattenplaning och sladda in i en bropelare... det är sånt man inte gör om man är så duktig i någonting.
Men...
Men det är inte ens det bara och jag uppskattar verkligen att du förstår min position men jag tycker att du ändå lyckas trivialisera situationen lite. Jag är nämligen väl medveten om att min rp ska dö eller åtminstone att det ska vara hennes sista scen. Den enda spelare som har en insats i den här scenen är jag. Min RP kommer att dö. Rutger är fredad, Mårten behöver endast göra sig själv rättvisa. Det här är en spotlight-scen för min RP. Jag ser ingen respekt alls för det. Från att trimma naglarna på folk med katanahugg till att möta folk som ser hugg i armen som bagateller. För mig ser det ut som att SL viker ihop lådan kring min rp genom att forcera skarvarna. Han skriver inte att piloten sträcker sig efter sin pistol, han skriver att pistolen är i pilotens hand och att han siktar på Nicky när hon ligger ner.

Det begås våld mot spelvärlden för att få till ett avslut på Nicky. Jag känner mig väldigt oönskad nu. Som att mitt utspel, till och med mitt bidrag i spelet bara var som en statist. En random onding.

Ingen annan i scenen har någonting som måste respekteras. Anchorman är SL, varför ge statisten en pedikyr? Han kan fan snabbspola hit en ny räddningshelikopter om hela taket skulle explodera - och det vore en cool avslutning på Nicky. Inte att hon blir skjuten i nacken i sitt eget träck på golvet i en skitig gammal helikopter av en ditintills osynlig tredje aktör. Så varför inte ge mig lite svängrum liksom? Vad är problemet?

Jag har nästan 20 års rollspelserfarenhet, bortåt 10 av dem online. Jag förstår online-rollspelets oskrivna och skrivna regler bättre än de flesta. Jag ser att det bryts mot dessa regler från två håll. Tyvärr är de hållen riktade mot min RP och verkar ha som syfte att ta sönder hennes sista scen.

Recca: Det var två personer i kockpit som Nicky såg, sedan satt det ytterligare en eller kanske tom två i själva helikoptern. Det var en av dem som hjälpte Anna och således fick Nickys attack. Piloten är ännu orörd.
Och om Anchor faktiskt läst mina frågor om hur många det var i helikoptern som jag skrev NÄR JAG VAR I HELIKOPTERN så hade jag inte blivit förvirrad av att plötsligt få höra att det var extra personer i helikoptern. Helikopterpiloten har hittintills varit osynlig trots att jag frågat OFFgame om det varit någon kvar i helikoptern. Jag trodde piloten var personen som sträckte sig för att hjälpa Anna in vilket gjorde det hela än värre eftersom det betyder att han inte bara håller tarmarna inne med ena handen utan att han samtidigt med andra siktar sin pistol på Nicky.
Problemet med det här tror jag till mångt och mycket handlar om att de inblandade i scenen ser helikoptern så olika. Sen finns det inte hur mycket manöverutrymme som helst till att svinga en katana i en helikopter, utrymmet är rätt begränsat.
Jag ser framför mig den minsta sortens helikopter jag kan tänka mig eftersom den bara ska ha 3 platser. Jag gjorde en stöt med svärdet in i helikoptern och följde själv stöten in. Det är mer än möjligt och Nicky gör det eftersom jag tänker mig en liten helikopter utan svängrum.

Jag tycker Rutger agerade helt rätt. Jag tror inte att hans adrenalinnivå hade sjunkit speciellt mycket på de typ sju minuter som gått sedan han låg och kröpsköt på läkarna och Lunde så att han missar en skottskada i armen med den adrenalinnivån är inte helt orimlig och dessutom så ser han Nicky ge sig på folk som är hans familj. Det är inte en orimlig reaktion.
Nae. Rutger agerade inte alls helt rätt. Han må ha agerat inom logikens ramar. Men rätt? Utifrån vilket rättvise-paradigm talar vi? Det finns nämligen flera.

Och precis som Nicky kan äga en situation med sin katana så möter hon tränade militärer med skjutvapen... don't bring a knife to a gunfight...
Det som gör det extra svårt är att folk liksom teleporterar omkring. Nicky har ju fruktansvärt högt i sina snabbhetsskills - fysik, närstrid. Jag kan tänka mig att hon högg ner två pers på 0.3 sekunder. På den tiden hinner Nitro hoppa ut ur helikoptern och springa runt den. Han hinner ta skydd bakom helikopterdörren och sedan kasta sig fram. Det är som att Nicky rör sig i slow motion, eller nej, stå helt still. Nitro hinner alltså inte bara reagera, dra sitt gevär, öppna dörren, hoppa ut, springa flera meter, ta skydd, med sina teleskopögon spana in i helikoptern - utan han hinner även kasta sig fram och skjuta när Nicky mystiskt inte klarar av att stå upp och faller handlöst framåt av en ricochet.

Mårten: Jag tycker att Nicky mycket väl kan ha oneshottat killen i helikoptern, egentligen borde hon ha kunnat svepa med sig även en god bit av Anna i samma veva också.
Det viktigaste här är att det är en statist. Det är som att jag skulle låta Mårtens Nosferatu stoppas av en vanlig säkerhetsvakt på Kappahl när han försökte stjäla en ny svart rock till sig själv. Liksom, que? Gäller inte vanliga rollspelsfundament längre? Eller det är ännu värre till och med, eftersom att det är en viktig scen för mig. Det vore faktiskt mer som att man rollspelar prinsen som precis ska krönas till kung. Det är en mäktig ceremoni och naturligtvis förväntar sig alla att det är under ceremonin som den hemska baronen ska göra sitt framträdande och pajja feststämningen helt. Men det som händer är att kungakronan tappas av en random underhuggare som råkar snubbla och böja till den med sin fot.

Mårten: Vad hände med respekten? Jag tar inte din arm men ge mig en intressant scen i gengäld. Inte en scen där Nicky inte bara inte får lemlästa Rutger (nåt jag respekterar!) utan en scen där jag även faktiskt kan påverka Rutger.

Är det ett avkall på din rp om du blir huggen och skriver att du stapplar iväg hållandes ett hårt grepp om din arm medan blodet flödar? Rugge svär och ser Nitro rusa runt helikoptern - allt går som i slow motion när han ser Anna skjutas.

Det här ovan skulle också vara REALISTISKT. Det skulle vara LOGISKT. Det skulle också RESPEKTERA min scen litegrann.

Du skrev: Rugge är opåverkad. Han siktar lugnt och sansat med pickan på Nickys huvud och trycker på avtryckaren.

Jag är jävligt förvånad att inte Anchorman skrev 'stopp och belägg, ska vi verkligen sabba Nickys sista scen genom att godgame'a?'

Istället gör han sig skyldig till total trivialisering av min sista scen. Har jag verkligen spelat spelet i tre månader för att möta en sån här avslutning? Pah.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Asså jag förstår verkligen inte vad det här handlar om, enligt mig är det här en bra slutscen, Nicky är fortfarande inte död hon är skadad, inte allvarligt hon är bara skadad, visst det är din slutscen men ska alla andra spelare stå och kolla på? Det är jävligt ologiskt, Rutger skjuter, Rutger missar men ett studsskott träffar.

Jag har förstått det som att du ville att din karaktär skulle dö i slutet, den scenen är det som händer nu och det här är vad jag leverar för scen. Mårten kom med förslag på pm något som jag tyckte var bra och som jag förstod det även du tyckte det kunde vara ett bra slut, det jag beskriver nu är ganska likt det vi kom överens om.

Jag vet inte vad du hade förväntat dig, men om du ville ha ett specifikt sätt din karaktär dör på då borde du skrivit till mig innan så kunde jag säkert uppfyllt dina önskningar, nu fick inte jag ett sånt meddelande utan använde mig av det du jag och mårten hade diskuterat.

Sen kanske jag var otydlig i hur många det var därinne, men jag sa att Nicky såg två stycken därfram sen öppnades passagerar dörren och en person sträckte sig ut, hade den personen varit piloten så hade jag skrivit det, passagerarutrymmet i en helikopter är ju bakom pilotutrymmet.

Nicky är inte död än så vill du fortsätta scenen så gör det, kom på ett kreativt sätt hur du överlever, släng dig på nitro eller kasta dig mot piloten det funkar så kan vi fortsätta.

Men jag är jävligt trött på att höra dessa klagomål, vill man ha sin slutscen på ett speciellt sätt så får man meddela detta innan det är dags!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Asså jag förstår verkligen inte vad det här handlar om, enligt mig är det här en bra slutscen, Nicky är fortfarande inte död hon är skadad, inte allvarligt hon är bara skadad, visst det är din slutscen men ska alla andra spelare stå och kolla på? Det är jävligt ologiskt, Rutger skjuter, Rutger missar men ett studsskott träffar.

Jag har förstått det som att du ville att din karaktär skulle dö i slutet, den scenen är det som händer nu och det här är vad jag leverar för scen. Mårten kom med förslag på pm något som jag tyckte var bra och som jag förstod det även du tyckte det kunde vara ett bra slut, det jag beskriver nu är ganska likt det vi kom överens om.

Jag vet inte vad du hade förväntat dig, men om du ville ha ett specifikt sätt din karaktär dör på då borde du skrivit till mig innan så kunde jag säkert uppfyllt dina önskningar, nu fick inte jag ett sånt meddelande utan använde mig av det du jag och mårten hade diskuterat.


Sen kanske jag var otydlig i hur många det var därinne, men jag sa att Nicky såg två stycken därfram sen öppnades passagerar dörren och en person sträckte sig ut, hade den personen varit piloten så hade jag skrivit det, passagerarutrymmet i en helikopter är ju bakom pilotutrymmet.

Nicky är inte död än så vill du fortsätta scenen så gör det, kom på ett kreativt sätt hur du överlever, släng dig på nitro eller kasta dig mot piloten det funkar så kan vi fortsätta.
Som svar på det understrukna partiet så citerar jag vår pm-konversation där vi ska ha kommit överens om något.
Mårten said:
Jag har en tanke om takscenen, vad säger ni om det här?

Om kvinnan som jag sköt i foten är forskare så kan ju Rutger komma på att det bästa vore att skicka iväg Anna, Jesper och Henne, då kan de forska på ett botemedel med flera forskare och bättre utrustning än vad som finns på detta sjukhus, då Nitro nämde att de kunde få plats med 3 pers.

Detta gör att han kommer försöka få Nickola att inte åka med men det får henne att äntligen agera på sin vilja att vilja döda Rutger. Han försöker att prata ner Nickola men som anfaller, kanske skadar honom med svärdet med ett hugg över bröstkorgen/ryggen (men inte så djupt) eller jäms med en arm/ben eller liknande men då kommer helikoptern och Nicky blir skjuten av Nitro.

Så, vad tycker ni?
Recca said:
Jag gillar inte att du planerar alltihop från a till ö. Men annars är det en bra idé. Tyvärr så håller inte mina händer för några fantastiska skriverier. :gremfrown:
Recca said:
Eller äsch. Du föreslog ju bara. Och det är ju jättebra. Men mitt bidrag i text kommer va litet.
Vad kom vi överens om? o_O
Anchorman said:
Låter som en kul idé, bara att köra sen märker du om alla slps gör som du vill smile
Mårten said:
Hehe ja, det får vi se, men då antar jag att hon som har 1½ fot är forskarklädd?
Anchorman said:
Så vad kom vi överens om?
Anchorman said:
Men jag är jävligt trött på att höra dessa klagomål, vill man ha sin slutscen på ett speciellt sätt så får man meddela detta innan det är dags!
Så om man inte meddelar exakt hur man vill ha en scen i förväg (något som i sig är sjukt tråkigt) så finns det en risk att en elefant bajsar en i huvudet som avslutning?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Ja vad kom vi överens om? Ja det där, eller både du och jag säger att det är ett ganska bra förslag, har vi kommit överens om det direkt: Nej är det ett förslag: Ja eftersom jag inte har något annat förslag så har jag fortsatt efter det.

Det är tråkigt att du tycker jag är så förbannat jävla okreativ att jag inte kan skriva bättre saker än så, så jag ber om ursäkt för att jag tydligen är så värdelös som sl.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Som det framgår av konversationen som jag citerat så tyckte jag att det var positivt att Mårten kom på idéer om en slutscen men att idéerna i sig själva inte var så roliga för mig (de allra flesta förstår säkert varför om de läser Mårtens förslag).

Att du, Anchorman på nåt vis menar att jag och du och Mårten var överens om hur Nickys hädangång skulle se ut är ju ett osant påstående.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Ja vad kom vi överens om? Ja det där, eller både du och jag säger att det är ett ganska bra förslag, har vi kommit överens om det direkt: Nej är det ett förslag: Ja eftersom jag inte har något annat förslag så har jag fortsatt efter det.

Det är tråkigt att du tycker jag är så förbannat jävla okreativ att jag inte kan skriva bättre saker än så, så jag ber om ursäkt för att jag tydligen är så värdelös som sl.
Nae. Jag säger att det är ett DÅLIGT förslag men att det är bra att han har ett förslag. Och du säger att SLP'sen kommer agera på sitt eget sätt.

Vidare så liknar ju inte ens scenen ifråga det vi diskuterar så jag fattar inte vad det här ens har för relevans för mina "klagomål".

Ge mig ditt nummer så snackar vi om detta per telefon.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Jag gillar inte att du planerar alltihop från a till ö. Men annars är det en bra idé. Tyvärr så håller inte mina händer för några fantastiska skriverier. frown

Skrivet av: Recca
Eller äsch. Du föreslog ju bara. Och det är ju jättebra. Men mitt bidrag i text kommer va litet.


Så du menar att det är ett sätt för dig att säga: Nej så vill jag inte dö

Extremt otydligt i så fall.
Men med risk att upprepa mig själv, din karaktär är fortfarande inte död, vill du göra något åt saken så är du välkommen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Jag gillar inte att du planerar alltihop från a till ö. Men annars är det en bra idé. Tyvärr så håller inte mina händer för några fantastiska skriverier. frown

Skrivet av: Recca
Eller äsch. Du föreslog ju bara. Och det är ju jättebra. Men mitt bidrag i text kommer va litet.


Så du menar att det är ett sätt för dig att säga: Nej så vill jag inte dö

Extremt otydligt i så fall.
Och du menar att det är extremt tydligt att jag tycker att vi är överens om att Nicky ska dö på det sätt som Mårten föreslår? Ge dig.

Men med risk att upprepa mig själv, din karaktär är fortfarande inte död, vill du göra något åt saken så är du välkommen.
Själv gillar jag elefantbajsningen som avslutning men respekterar förstås om du inte tycker den är så rolig eftersom det blir ett hål i logiken i spelet.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Recca said:
Anchorman said:
Ja vad kom vi överens om? Ja det där, eller både du och jag säger att det är ett ganska bra förslag, har vi kommit överens om det direkt: Nej är det ett förslag: Ja eftersom jag inte har något annat förslag så har jag fortsatt efter det.

Det är tråkigt att du tycker jag är så förbannat jävla okreativ att jag inte kan skriva bättre saker än så, så jag ber om ursäkt för att jag tydligen är så värdelös som sl.
Nae. Jag säger att det är ett DÅLIGT förslag men att det är bra att han har ett förslag. Och du säger att SLP'sen kommer agera på sitt eget sätt.

Vidare så liknar ju inte ens scenen ifråga det vi diskuterar så jag fattar inte vad det här ens har för relevans för mina "klagomål".

Vad har det för relevans? Det här är det enda jag har att utgå ifrån samt att låta slpsen agera på ett realistiskt sätt enligt mig.

Så jag säger en gång till, ville du haft din scen på en viss sätt så får du meddelade det i förväg, det är ju jävligt underligt att börja klaga på en scen för att det inte blev exakt som du ville
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Så jag säger en gång till, ville du haft din scen på en viss sätt så får du meddelade det i förväg, det är ju jävligt underligt att börja klaga på en scen för att det inte blev exakt som du ville
Och det gör jag inte heller.

Jag klagade på att elefanten bajsar mig i huvudet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Asso. Ge mig ditt nummer så snackar vi per telefon. Det blir säkert lättare att lösa detta då med färre sura miner. Vi skriver i affekt.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Med andra ord du klagar på att jag skrev en dålig scen. Tyvärr är jag inte bättre på att skriva eller kan vara mer kreativ än vad jag är tråkigt men sant.

JAg tyckte det här var passande, hade jag satt en soldat mot dig så hade du huggt ner honom, för att döda nicky anser jag att det behövs mer det är vad jag gör anser jag.
Hade det varit Mormor Ganjas dödscen hade det räckt att skicka en zombie på henne.
Nu är det Nickys slutscen, och då krävs det att jag tar i för att du inte bara ska besegra hindren framför dig.

Edit: Nej jag vill inte diskutera det här på telefon
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
JAg tyckte det här var passande, hade jag satt en soldat mot dig så hade du huggt ner honom, för att döda nicky anser jag att det behövs mer det är vad jag gör anser jag.
Jaha. Är det därför Nicky hugger folk med tandpetare hela tiden? Pedikyr 5, Närstrid 0.

Med andra ord du klagar på att jag skrev en dålig scen. Tyvärr är jag inte bättre på att skriva eller kan vara mer kreativ än vad jag är tråkigt men sant.
Här, ta på en till offerkofta. *Räcker en till offerkofta till Anchorman så att han nu är som en michellingubbe.*

Din rädsla är förstås att du är en dålig SL. Så är det även för mig när jag spelleder. Jag vet att jag är en duktig SL men ibland blir jag rädd att jag är en dålig SL ändå.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Så att du har en femma i närstird innebär att du automatiskt lyckas med allt du gör?
Du dödade ju gubben i nästa post, du högg Rutger i armen och sköt Anna, det är väl inte så jävla värdelöst

Och om du ska bete dig som en barnunge vill jag inte fortsätta diskussionen.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Jag känner att jag inte behöver säga mer men jag avslutar med:

Om du inte vill att din karaktär ska dö så här så gör så att du överlever så hittar vi på nåt annat.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Om du inte vill att din karaktär ska dö så här så gör så att du överlever så hittar vi på nåt annat.
Jag vill inte att min karaktär ska dö men jag har inte råd att överleva för mina armars skull. Du vet detta. Du är införstådd i varför jag väljer att sluta spela.

Är förvånad att jag kunnat skriva så mycket som jag skrivit idag ens.

Anchorman said:
Och om du ska bete dig som en barnunge vill jag inte fortsätta diskussionen.
Argumentation som bygger på att du tillskriver mig nedvärderande tillmälen. Vänligen sluta med det.

Anchorman said:
Så att du har en femma i närstird innebär att du automatiskt lyckas med allt du gör?
Nej men det verkar innebära att statister får pedikyrer när jag hugger mot dem för att döda ur ett överraskningsanfall och beväpnad med en skarpslipad Katana. Det är ju en inkompetensfail som du tillskriver mig som spelare och min rp. Alltså det är ju lite SL 101, Kapitel: Vad att inte göra i ett samberättarrollspel.

Jag har sagt detta flera gånger nu. Vad med det jag klagar på är så svårt att förstå? Menar du att jag endast gnäller i onödan? Att jag är en lipsill som helst bara ville äga upp alla i helikoptern och nu när fienderna gör motstånd så blir jag ledsen och börjar grina? Det här faller ju på sin orimlighet. Eftersom det här är Nickys sista scen, något jag själv BESTÄMT mig för, ifrågasätter jag det rationella bakom din åsikt att jag är en lipsill när jag vill ha en värdig död på min RP.

Du dödade ju gubben i nästa post, du högg Rutger i armen och sköt Anna, det är väl inte så jävla värdelöst
En random no-name gubbe (som jag dödade mer eller mindre i protest mot att du gav honom en pedikyr när jag högg honom med katana - kan jag få rulla mina egna tärningar nu?), en katatonisk kvinna och en osårbar kille som inte berördes av hugget alls. Lets say it like it is.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Anchorman said:
Jag känner att jag inte behöver säga mer men jag avslutar med:

Om du inte vill att din karaktär ska dö så här så gör så att du överlever så hittar vi på nåt annat.
Nu ska jag till jobbet hej hopp
 
Top