Re: SPRIT har med kropps massa att göra
Hur full man blir beror till stor del på HUR mycket sprit man har i blodet..
Ju mindre kropp man har desto mindre sprit tål man...
Kvinnor HAR Mindre kroppsmassa än vad vi män har därmed TÅL de mindre mängd sprit..
Kvinnor kan forstätta arbeta och slita när män stupar under svåra förhållande stryps mensperioden och de kan klara sig på mindre mängd mat utan att kollapsa ( Rent TÅL ) Som exempel stappla genom en öken eller annan fientligt miljö.
Och varför säger du att det är bevisat att MÄN är bättre på uthållighets tävlingar ?
Tänk på att det finns FLERA idrots proffs som män än det finns idrots kvinnor det beror bland annat på att utbudet på lukrativa löner för proffs idrots män/kvinnor ÄR bättre för de manliga de får högralöner och vinner mer respekt och beundran av det motsatta könet än vad kvinnliga idrots proffs gör..
SÅ OM utbudet av elit idrots män ÄR högre än utbudet av Elit idrotstjejer i många sporter som långdistans löpning
( DET vet jag att det är så för jag är passivt aktiv inom Luleå Långdistant Klubb, )
I Triatons tävlingar så brukar mänens resultat vara skrämmande lik kvinnornas ingen vidare stor skillnad med andra ord..
( Triaton = Lång simning, Lång Löpning, Lång cyckling )
Jag tror att OM sporterna hade ett lika gott utbud av elit proffs bland män och kvinnorna SÅ hade det betyt att inom sporter där uthålligheten är viktigare än snabbhet så skulle kvinnor ohc män ha väldigt lika resultat..
Och sen nämde du att kvinnor inte tål Tortyr lässen kvinnor HAR som jag sa högre smärtröskel än vad vi män har.
MEN många kvinnor lider MER av psykologisk form av tortyr då de genom olika former av förnedring mentalt och fysiskt ( genom tortyr av vänner och genom personlig våldtäckt där de tvingas att utföra förnedrande ting )
har haft störe effekt att knäcka kvinnor än det har på män..
Detta har även lite att göra med psykologisk betingning och en kvinna som är tränad att motstå förnedringen kan klara sig lika bra som en man.
MEN en kvinna ÄR fysiskt bättre på att klara smärta genom VANA en kvinna ÄR van vid smärta och byggd att klara smärta när de ska presa ut en fotbols stor unge genom sitt könsorgan som är mycket mycket skänslig för smärta..
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>