Re: SPRIT har med kropps massa att göra
Hur full man blir beror till stor del på HUR mycket sprit man har i blodet..
Ju mindre kropp man har desto mindre sprit tål man...
Kvinnor HAR Mindre kroppsmassa än vad vi män har därmed TÅL de mindre mängd sprit..
Du har fel i att du menar att enbart vikten har betydelse här. En 60 kg tung kvinna tål i genomsnitt mindre alkohol än en 60 kg tung man, vilket har med kroppssammansättningen att göra.
Kvinnor kan forstätta arbeta och slita när män stupar under svåra förhållande stryps mensperioden och de kan klara sig på mindre mängd mat utan att kollapsa ( Rent TÅL )
Detta skulle ju kunna enligt ditt resonemang med alkoholen ovan också kunna ha att göra med att kvinnor är lättare än män, och därför behöver mindre energi till sina muskler. Stora muskler förbränner mer än små, och bedömer man TÅL efter hur mycket mat man behöver för att fungera så borde alla stora och starka varelser ha väldigt låg TÅL. En elefant skulle väl på sin höjd ha TÅL 1.
Och varför säger du att det är bevisat att MÄN är bättre på uthållighets tävlingar ?
För att, såvitt jag vet, innehar män världsrekorden i dessa sporter. Ett bevis så gott som något.
Och sen nämde du att kvinnor inte tål Tortyr lässen kvinnor HAR som jag sa högre smärtröskel än vad vi män har.
Jag har sett forskning som pekat åt båda hållen när det gäller smärttröskeln. Att kvinnor har högre smärttröskel än män är inget bevisat faktum, det är en tvistefråga.
MEN många kvinnor lider MER av psykologisk form av tortyr då de genom olika former av förnedring mentalt och fysiskt ( genom tortyr av vänner och genom personlig våldtäckt där de tvingas att utföra förnedrande ting )
Jag tror män har minst lika svårt att motstå psykisk tortyr som kvinnor har (och om inte så borde väl männen ha högre PSY?). En kille som skulle bli våldtagen och förnedrad av en annan kille skulle nog ha väldigt svårt att återhämta sig.
MEN en kvinna ÄR fysiskt bättre på att klara smärta genom VANA en kvinna ÄR van vid smärta och byggd att klara smärta när de ska presa ut en fotbols stor unge genom sitt könsorgan som är mycket mycket skänslig för smärta..
Könsorganet är mer byggt för att klara av att föda, än vad kvinnan är byggd för att tåla smärta, tror jag. Jag är övertygad om att en kille med en vagina på lämpligt ställe också skulle klara av att krysta fram en unge.
Don Kennetho