Nekromanti Annorlunda attribut för kvinnor

hatten

Swashbuckler

Don Kennetho

Warrior
Re: SPRIT har med kropps massa att göra

Hur full man blir beror till stor del på HUR mycket sprit man har i blodet..
Ju mindre kropp man har desto mindre sprit tål man...
Kvinnor HAR Mindre kroppsmassa än vad vi män har därmed TÅL de mindre mängd sprit..

Du har fel i att du menar att enbart vikten har betydelse här. En 60 kg tung kvinna tål i genomsnitt mindre alkohol än en 60 kg tung man, vilket har med kroppssammansättningen att göra.

Kvinnor kan forstätta arbeta och slita när män stupar under svåra förhållande stryps mensperioden och de kan klara sig på mindre mängd mat utan att kollapsa ( Rent TÅL )

Detta skulle ju kunna enligt ditt resonemang med alkoholen ovan också kunna ha att göra med att kvinnor är lättare än män, och därför behöver mindre energi till sina muskler. Stora muskler förbränner mer än små, och bedömer man TÅL efter hur mycket mat man behöver för att fungera så borde alla stora och starka varelser ha väldigt låg TÅL. En elefant skulle väl på sin höjd ha TÅL 1.

Och varför säger du att det är bevisat att MÄN är bättre på uthållighets tävlingar ?

För att, såvitt jag vet, innehar män världsrekorden i dessa sporter. Ett bevis så gott som något.

Och sen nämde du att kvinnor inte tål Tortyr lässen kvinnor HAR som jag sa högre smärtröskel än vad vi män har.

Jag har sett forskning som pekat åt båda hållen när det gäller smärttröskeln. Att kvinnor har högre smärttröskel än män är inget bevisat faktum, det är en tvistefråga.

MEN många kvinnor lider MER av psykologisk form av tortyr då de genom olika former av förnedring mentalt och fysiskt ( genom tortyr av vänner och genom personlig våldtäckt där de tvingas att utföra förnedrande ting )

Jag tror män har minst lika svårt att motstå psykisk tortyr som kvinnor har (och om inte så borde väl männen ha högre PSY?). En kille som skulle bli våldtagen och förnedrad av en annan kille skulle nog ha väldigt svårt att återhämta sig.

MEN en kvinna ÄR fysiskt bättre på att klara smärta genom VANA en kvinna ÄR van vid smärta och byggd att klara smärta när de ska presa ut en fotbols stor unge genom sitt könsorgan som är mycket mycket skänslig för smärta..

Könsorganet är mer byggt för att klara av att föda, än vad kvinnan är byggd för att tåla smärta, tror jag. Jag är övertygad om att en kille med en vagina på lämpligt ställe också skulle klara av att krysta fram en unge.

Don Kennetho

Blasphemy

Swashbuckler
Men detta är Eon.. går inte sprit på TÅL där?

Jo men nu talar du ju om verkliga världen med kroppsbyggnad och liknande. Men i Eon så baseras väl Alkoholpåverkan av Tål?
Och att sedan Kvinnor skulle vara mer uthålliga än män.. Pyttsan.. I sådana fall så skulle de väl inte delat upp idrottsgrenarna efter kön. Så att männen kämpar mot männen och kvinnorna mot kvinnorna. Och att sedan kvinnorna alltid har sämre resultat än männen borde ju tyda på en hel del. I alla fall när det gäller Profesionell triatlon. Hur Luleå långdistansklubb har det vet jag ej.
Nä kvinnor är både svagare och mindre uthålliga enligt mig...

De där studierna som visar att kvinnor tål mer fysisk tortyr och mindre psykisk skulle jag vila se. Hur har de blivit testade. Vilka ställde upp friviligt och så vidare..
Nä låter som massor av bologny om jag får säga min mening. Det där med att kvinnor skulle vara bättre att tåla smärta verkar mer som att försöka få samhället verka så jämnlikt som möjligt.

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.

Emil

Hero
Lägg ner...

-2 STY (allmänt svaga)
+1 TÅL (föda barn, mens och så'nt)
+1 VIL (envisa )
-1 PSY (kvinnor har 0,2 kilogram mindre hjärna än män)

Lägg ner för fan. Kan inte orda så mycket om styrkan och tåligheten, men det blir väldigt fånigt att lägga in så stora modifikationer. Ska kvinnor vara jämstarka med gûrder eller vad?

För övrigt så finns det inga storleksskillnader mellan kvinnors och mäns hjärnor. Skillnaderna är något som manliga forskare under långa tider försökt framhäva, men de har aldrig funnit några fysiologiska skillnader värda att använda som vetenskapliga bevis. Så är det helt enkelt, så va inte fånig. Dessutom har hjärnan storlek inget med intelligensen att göra.

Och så tycker du att kvinnor är envisa... Var inte fånig, män kan vara minst lika envisa - fråga kvinnor så får du garanterat det svaret. Känner igen mig själv som väldigt envis...

Har funderat på detta länge, förslag?

Bra, då kan du sluta fundera på det nu... /images/icons/smile.gif

Om några feministiska åsikter läggs fram kommer jag ignorera dessa. Normalt folk kan jag däremot diskutera med och assimilera information från .

Vad är det för fel på feministiska åsikter? Antar att du tillhör de som tror att feminismen strävar efter att sätta kvinnorna över männen, vilket är helt fel. Det handlar om jämlikhet - och vad är felet med jämlikhet?

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>

Blasphemy

Swashbuckler
Oj oj oj vad folk kan bli upprörda...

Vad menar du nu Emil (förgrymmade unge) Jag tycker att kvinnor borde ha ungefär -2 i styrka och -1 i tålighet. Särskilt styrka är välbevisat att kvinnor är avsevärt svagare än män eftersom män kan bygga upp avsevärt mycket muskler. Håller dock med om att kvinnor vare sig är envisare eller dummare än män.

Men jag ka förstå att han inte vill ha feministiska komentarer. Jag menar så fort man nämner att det är skillnad mellan könen så får man genast höra massor med skränande och jobbiga kommentarer och feminism. Men viss jag är också feminist i det avseendet att jag anser att det skall vara ett jämnställt samhälle. Men jag anser att män och kvinnor är väldigt olika kroppsligen och fysiskt lämpade till olika saker.
Det är ungefär lika stötande som när man börjar diskutera om de olika människorasernas olika fördelar resp nackdelar. Folk kan helt enkelt inte se det objektivt utan tror genast att man har någon rasistisk baktanke.

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.

Don Kennetho

Warrior
Re: Oj oj oj vad folk kan bli upprörda...

Håller med i princip allting. Jag fattar inte heller varför könsskillnader inte ska gå att diskutera utan att en massa människor ska gå i taket. Män och kvinnor är inte exakt likadana och det tror jag ingen skulle vilja.

När det gäller styrkan så läste jag i bodybuilderbok att kvinnor i genomsnitt har 25% mindre muskelmassa än män, något som faktist borde motivera en grundegenskapsmodifikation enligt mig. Vidare har en 65-årig man också ca 25% mindre muskelmassa än vad han hade som 20-åring, vilket gör att en 65-årig gubbe och en kvinna i 20-årsåldern av samma vikt borde vara ungefär lika starka. Varför ha åldersmodifikationer när man inte har könsmodifikationer?

Don Kennetho

LeJonklev

Swordsman

Om vi vore lika vore lite dumt men vet du vad som skulle vara helt underbart? Om vi patetiska män evulotionerades bort och det endast fanns kvinnor. Vi är ju så skadat onödiga ändå eller hur? Tyvärr så är det ju inte möjligt än men det kommer nog.
Måhända är en otränad kvinna svagare än en otränad man men skillnaden är inte så stor att man kan berättiga en sänkning/ökning i grundegenskaper.

LL - feminist ut i fingerspetsarna

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

LeJonklev

Swordsman

Okej. Eftersom vi ser forskning åt båda hållen borde det vara bevis på att vi inte är särskilt olika. Ochd et där med världsrekorden ger jag inte mycket för. Det är bara för att kvinnor inte får särskilt stor plats inom idrotten. Det är rent kulturelt(förtyck?).

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Big Marco

Läskig
Re: Viking

Nej, både jag och CJ var starkt emot den regeln som moddar kvinnors attribut i Viking, och det var inte vi som genomförde den ändringen.

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Emil

Hero

Vad menar du nu Emil (förgrymmade unge) Jag tycker att kvinnor borde ha ungefär -2 i styrka och -1 i tålighet. Särskilt styrka är välbevisat att kvinnor är avsevärt svagare än män eftersom män kan bygga upp avsevärt mycket muskler. Håller dock med om att kvinnor vare sig är envisare eller dummare än män.

Jovisst, jag tänker inte argumentar emot att kvinnor inte skulle vara svagare än män. Däremot så tycker jag att det är allmänt fånigt att sitta och göra speltermer av det. Man kan i så fall snarare använda sitt sunda förnuft när man gör rollpersoner - allt behöver inte styras upp av regler.

Men jag ka förstå att han inte vill ha feministiska komentarer. Jag menar så fort man nämner att det är skillnad mellan könen så får man genast höra massor med skränande och jobbiga kommentarer och feminism. Men viss jag är också feminist i det avseendet att jag anser att det skall vara ett jämnställt samhälle. Men jag anser att män och kvinnor är väldigt olika kroppsligen och fysiskt lämpade till olika saker.

Det där var ju grovt felaktigt. Feminism handlar om jämlikhet, inget annat. Så det är fel att skylla en massa andra saker på feminismen.

Det är ungefär lika stötande som när man börjar diskutera om de olika människorasernas olika fördelar resp nackdelar. Folk kan helt enkelt inte se det objektivt utan tror genast att man har någon rasistisk baktanke.

Jo, men att konstruera regler som går ut på att sänka kvinnors attribut ser jag personligen bara som ett sätt att hävda att män skulle vara bättre än kvinnor. Och i jämlikhetens namn är inte detta rätt. Vi är olika, men ingen är bättre än någon annan.

/Emil - Som inte alls är upprörd

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>

Don Kennetho

Warrior

Tala för dig själv när du säger att du är onödig. /images/icons/wink.gif Många kvinnor tycker iaf att jag vid valda tillfällen varit synnerligen nödvändig.

Om åldern motiverar GE-skillnader så borde könet också göra det. Skillnader finns, de går inte att blunda för hur mycket många ändå förtvivlat försöker.

Don Kennetho

Emil

Hero

Om åldern motiverar GE-skillnader så borde könet också göra det. Skillnader finns, de går inte att blunda för hur mycket många ändå förtvivlat försöker.

Om du vill binda upp allting vid regler så får du väl samtidigt uppfinna nåt snillrikt åldringssystem som gör att kvinnor åldras långsammare (eller snarare lever längre, vilket med Eons regelsystem blir ungefär detsamma).

/Emil

Vindhand

Myrmidon
Tragiskt

Har funderat på detta länge, förslag?

Strunta i det. Det är ont nog om kvinnor i rollspelshobbyn. Att djävlas med de få som finns genom att postulera att kvinnor är korkade är inte särskilt smart. Spelledaren som försöker lär få -ob1t6 i karisma ur de kvinnornas ögon kan man tro...

Don Kennetho

Warrior

Nä, att det inte var någon skillnad i smärttrösklar var ju just det jag ville få fram med mitt förra inlägg.

Sen angående din andra mening - snälla, snälla - tror du verkligen att skillnaderna i sportresultat beror på kulturellt förtryck? Mer ihärdigt blundande för könsskillnader samt struntprat har jag nog aldrig hört. Kvinnorna i toppen tränar minst lika hårt som männen, och var de nog bra så skulle de få lika stor plats inom idrotten. Fanns det inga fysiska skillnader skulle det heller inte motivera någon delning i herr- och damidrott.

Don Kennetho

Don Kennetho

Warrior

Om du vill binda upp allting vid regler så får du väl samtidigt uppfinna nåt snillrikt åldringssystem som gör att kvinnor åldras långsammare (eller snarare lever längre, vilket med Eons regelsystem blir ungefär detsamma).

Jepp. Det har jag redan gjort.

Don Kennetho