Re: Med risk för att låta som en rasist, men...
Nej, jag skrev inte att överanvändandet specifikt hade med de gamla graemlinerna att göra, jag skrev att de överanvändes och att det gjorde att deras eventuella funktion ändå var urvattnat varför ditt argument om att de var mycket bättre än dessa gröna på att visa känslor inte riktigt höll.
Vad var det för fel på de gamla då?
Snygg är förövrigt en smakfråga och jag tycker inte att de här är snyggare. Jag tycker snarare att dom ser lite äckliga ut.
Ja? Med detta vill du säga vad? Att du håller med mig? Snygghet är mycket riktigt en smakfråga, så är också huruvida dessa nya är tillräckligt tydliga. Jag anser de fyller syftet, jag anser att de gör det mycket bättre än de gamla och de passar dessutom in i forumets tema vilket de gamla inte gjorde och framförallt så tycker jag de är tillräckligt tydliga [1]. Att de gamla sedan var urfula och gjorde det svårt att följa texter som innehöll dem är en helt annan femma. Jag, och flera i redaktionen, tycker dessa är överlägsna, alltså har vi gått över till dem. Du tycker inte det. Lär dig leva med att vi tycker olika.
Att använda BBcode för att göra fetstil, kursivt och annat skoj är ju mycket praktiskt. Däremot skulle jag personligen föredra att använda vanliga smileys istället för att låta dem ersättas av bilder. Är det möjligt att lyfta ut den funktionaliteten så att man kan skriva inlägg med BBcode men som man ändå kan använda vanliga smileys i utan att behöva använda Kod-kommandot?
Jajjemensan, det är bara att koda om du vill ha det. =] Men faktum är att Anders Åstrand redan kollar på möjlighet att lägga till detta. Och som jag sa innan så kan du ju använda original-emotikonerna om du prompt måste ha emoikoner för att kunna beskriva vad du menar, de är ändå bra mycket mer lättläsliga och användbara än alla sorts bilder.
har funkat i över 20 år, det funkar nog i 20 år till.
[1] Första gången jag tittade på dem tyckte jag också att de var något otydliga, men det tog inte länge innan jag ändrade åsikt.