GrottrolletNaug
Swashbuckler
Med andra ord, du tänker som en WoD:are
"Jag tror att jag arbetar lite från en annan synvinkel. Jag tänker inte "Vad är möjligt" utan "Vad vore cooooolt (var bara tvungen att använda just det ordet)"."
Med andra ord, du resonerar som en WoD:are.
Åtminstone enligt mig så har WoD:igt tänkande absolut ingen plats i Eon, och det är för att om vi vill ha WoD så spelar vi WoD och inte Eon.
Krille och CJS intention när dom skapade magisystemet till Eon (vilket du inte gjort dig besväret att varken läsa igenom, förstå eller uppskatta) var att dom var trötta på alla high-fjantasy dussinrollspel där magikerna är flygande fälthaubitsar i uppvikbart format. Dom försökte konkretisera magin, och dra ned den på en mer intressant nivå än vad t.ex. DnD försökte göra.
Det har Krille sagt om och om och om igen på det här forumet
Det har sagts här, här och här bland annat.
Det är konstruktörernas officiella linje. Om du nu tvunget måste göra en till Eon modul så ska du inte flippa ut och göra någonting som du tycker är "cooooooooooooooooo-olt" (som du brukar uttrycka dig...) utan du ska göra någonting som är i linje med dom andra produkterna i konstruktörernas värld. Du har genom att göra din modul gått ifrån den officiella linjen, skapat förvirring om magisystemet och delvis slitit bort den mysiga känslan som Eon hade.
Det är synd, för V&N utlovade så mycket. Jag minns att dom sade någonting i stil med att Eons vandöda skulle bli annorlunda och nyskapande och skilja sig från andra rollspel.
Det är ju bara massa stereotyper och 80-tals DnD flams!
Besvikelse...
/Naug
"Jag tror att jag arbetar lite från en annan synvinkel. Jag tänker inte "Vad är möjligt" utan "Vad vore cooooolt (var bara tvungen att använda just det ordet)"."
Med andra ord, du resonerar som en WoD:are.
Åtminstone enligt mig så har WoD:igt tänkande absolut ingen plats i Eon, och det är för att om vi vill ha WoD så spelar vi WoD och inte Eon.
Krille och CJS intention när dom skapade magisystemet till Eon (vilket du inte gjort dig besväret att varken läsa igenom, förstå eller uppskatta) var att dom var trötta på alla high-fjantasy dussinrollspel där magikerna är flygande fälthaubitsar i uppvikbart format. Dom försökte konkretisera magin, och dra ned den på en mer intressant nivå än vad t.ex. DnD försökte göra.
Det har Krille sagt om och om och om igen på det här forumet
Det har sagts här, här och här bland annat.
Det är konstruktörernas officiella linje. Om du nu tvunget måste göra en till Eon modul så ska du inte flippa ut och göra någonting som du tycker är "cooooooooooooooooo-olt" (som du brukar uttrycka dig...) utan du ska göra någonting som är i linje med dom andra produkterna i konstruktörernas värld. Du har genom att göra din modul gått ifrån den officiella linjen, skapat förvirring om magisystemet och delvis slitit bort den mysiga känslan som Eon hade.
Det är synd, för V&N utlovade så mycket. Jag minns att dom sade någonting i stil med att Eons vandöda skulle bli annorlunda och nyskapande och skilja sig från andra rollspel.
Det är ju bara massa stereotyper och 80-tals DnD flams!
Besvikelse...
/Naug