Re: Angående Realism
Ändå måste du erkänna att Eon är ett brutalt realistiskt spel på vissa sätt.
Jag vill argumentera för att Eon simulerar verkligheten riktigt bra på följande punkter:
I inget annat spel är allt jobbigt att göra och tar aslång tid.
Jag menar, om man ska slåss med folk får man den där känslan av total uppgivenhet för att man vet att nu kommer det att ta flera timmar att reda ut det här, inget gott kommer komma av det, man kommer måsta lägga ned oproportionerligt mycket energi för att få ut en liten liten belöning. Om man inte dör.
I verkligheten är problemen man står uppgiven inför inte tärningar, turordningar och tabeller utan mer trauma, tragedi, tårar och tandagnisslan, men känslan av uppgivenhet är densamma.
Det är jobbigt att öppna sin post också. I verkligheten för att det alltid är räkningar, i EON för att det inte är säkert att man kan läsa den, jag menar, tärningen är ju obegränsad! Det gör det dock fortfarande -lika jobbigt-.
Så vill jag simulera en jobbig vardag så realistiskt det går, och verkligen få precis den där känslan, då spelar jag Eon, för på den punkten klår det allt annat jag spelat i den renaste diskbänksrealism.