chrull
Stockholm Kartell
Då har du missat vad jag menar, jag har bara använt DnD som exempel.Recca said:Av att ha läst ditt inlägg har jag bildat mig uppfattningen att du villkorslöst diskuterar DnD. Och då blir det ju svårt att diskutera med dig om rollspel i allmänhet och mina åsikter om död som konsekvens i rollspel i allmänhet.chrull said:Bla bla dnd bla bla drake bla bla grottröj
Jag vill klargöra att jag på intet sätt försökt övertala dig eller någon annan att ni spelar DnD på fel sätt. Min enda målsättning har varit att förklara varför jag inte anser att döden är en bra konsekvens i rollspel jag tycker är roliga.
Ditt inlägg framför argument för att ditt sätt att spela typ DnD på är bättre än mitt sätt att spela intrigrollspel på. Och då blir det ju en väldigt märklig diskussion.
Jag tycker exakt samma sak om Vampire, Kult, CoC, WHFRP eller AW, för att ta några andra exempel på spel jag spelat den sista tiden.
Tar man risker tycker jag att det ska finnas konsekvenser, vare sig kampanjen man spelar fokuserar på HnS, intrigmakande eller kärlekshistorier. I vilket spel man än spelar. Tar man risker där en konsekvens rimligtvis kan vara att dö, så ska den risken finnas där.