Krille
Super Moderator
Re: Sociala färdigheter (ot)
Själv tycker jag inte att det är några som helst problem om den blyge väldigt orollgestaltigt förklarar vad bluffen går ut på och sedan slår ett slag för Bluffa, och den pratglade sedan rollgestaltar hur bluffad han blev. Det är också att rollgestalta, men inte lika påfrestande för den blyge killen. Precis som du säger.
Jag säger inte emot dig: visst är det orättvist att den pratglade har mer chans än den blyge. Men jag påpekar också att det är mindre orättvist än om den blyge inte har nån chans. På vägen mot den ultimata rättvisan så är viss chans ett jättesteg jämfört med ingen chans.Varför låta de klena killarna vara lika starka som de starka killarna om båda har 10 i styrka, men en blyg kille vara sämre än en pratglad kille i sociala färdigheter? Båda får slå sina slag och resultatet därefter, sen ska man självklart försöka rollspela ut det så gott det går men det ska inte avgöra hur bra man lyckas i spel. Tycker jag. Man känner sig nog rätt överkörd som spelare i era spelgrupper om man är blyg och killen bredvid får lyckas automatiskt på grejer.
Själv tycker jag inte att det är några som helst problem om den blyge väldigt orollgestaltigt förklarar vad bluffen går ut på och sedan slår ett slag för Bluffa, och den pratglade sedan rollgestaltar hur bluffad han blev. Det är också att rollgestalta, men inte lika påfrestande för den blyge killen. Precis som du säger.