Varulv Det dolda ger Kaos R2

Basenanji

postd20modernist
Tänkte att Basse har störtkoll på detta äventyr och därmed inte ska komma dragande med slöröst på mig nånstan under dagen av R1.
Basse hade kunnat motivera nåt om att jag skulle ljuga men gör inte det.
Alltså är det en redigt slöröst utan att ens kolla mina poster.
Jag trodde att jag hade koll, men Basenanji dyker väl egentligen upp först i ”Blåa ögat”? 😊

Ja, det är en slöröst, eller åtminstone en röst på det jag få tyckte var skumt: kombinationen sv att vara inaktiv (Sidd spelar rollspel) med att ha koll (Xyas är inte med!).

Men i och med rösten på ulv-Vimes utgår jag från att Sidd är grön.

Om det inte är så att det här dolda och kaosiga spelet laborerar med parametrar som jag inte förstår (vilket är mycket troligt).

Sidd

”Bybo”
Jo, min extraförmåga är att kunna väkta en spelare från både nattmord och utröstning och jag räddade Octa igår. Jag ville premiera hans gräv på Brynolf. Jag kan göra detta tre nätter varav en är förbrukad nu.

Det blev ju också bra att Vimes rök för visst var han ulv?!?
Jaha 🤣 Det var ju en vändning det!
Då blir det till att ta omtag på allt som har med omröstningen att göra!

För det första: har du fått 2 förmågor?
Förtäj dessa igen🙏

Basenanji

postd20modernist
Och igår hade jag små möjligheter att delta helt krasst. Tyärr. Försöker bidra nu.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det låter inte som en förmåga som det är omöjligt att en ulv ska ha.

Men liksom, @Big Mama påstår att @Octagonal s case på @Brynolf igår gjorde henne så bombsäker att hon ville sticka käppar i hjulet på omröstningen men det lyckades bevisligen inte övertyga henne tillräckligt mycket för att flytta sin röst från Impetigo. Det finns inga tecken alls på att hon var aktiv i tråden efter 20:05 när hon slutade lajka

Den här förmågan låter som en papperstunn efterhandskonstruktion. Att Stradh slänger in en förmåga som kullkastar omröstningen i de tre första omröstningarna som ett litet plåster på såren. Jag tycker ändå att det är rätt centralt ifall en sån förmåga är med eller inte när man balanserar spelet.

Att @Big Mama , som var med om exakt samma debacle under paris-spelet, inte väljer att skicka ett PM till Stradh för att fråga om utebliven förmåga utan väljer att vänta till klockan 16 betyder ju att hon är HELT medveten om att det kommer leda till en debatt om metagröning.
Det här är jävligt sant. Vad har vi egentligen för anledning till att metagröna BM över det? För allting från BM skriker ju suspekt, och kan inte bara räddas av att SL missat ett PM. Dessutom, om hon är ulv/dtf kan det ju vara så att SL skickar ut separat förmåge-pm till alla spelare och sen en gemensam ulv-/dtf-chatt så BM hade ju fortfarande vetatatt hon var scum iom inbjuden i pm-chatten. Och ett missat pm kan ju likväl vara kalkylerat drag, hon vet ju av egen erfarenhet vad som händer.

Basenanji

postd20modernist
Kan ni som tror att vi har D3F med i spel säga hur balansen mellan bybor-ulvar-D3F ser ut?

Octagonal

Swashbuckler
God morgon! Igår middag, film och somnade tidigt. Har just läst ikapp och vill börja med en recap av R1 i backspegeln.

Det som sticker ut mest för mig är Octas dissikering av Brynolfs outning. Vissa kallar den för virrig, jag tycker den är knivskarp. Steg för steg puttar Octa på Bynolfs vingliga balansakt tills han trillar över kanten.

Brynolf claimar sig som siare tidigt, vilket är livsfarligt att göra om man med sitt siande vill hjälpa byn. Innan vi har kommit överens om att alls gå ut och utan att göra det koordinerat på klockslag.

Alla vi andra som har fått förmåga att vara ute och kolla hos andra på natten har inte beskrivit det som en ren siarroll. Men Brynolf slår på trumman direkt och säger Jag Är Siaren! För att försöka hinna före en riktig siare? Du visste ju inte då att alla vi bybor också är varianter av siare. Ha, Ha!

Alla vi bybor som har fått spanarförmågor har ganska lika beskrivningar, men inte exakt lika. Hos någon står det spana, hos en annan sniffa, snoka, beveka, göra hembesök... Här vill jag berömma @StradhLestat för utomordengligt snygga förmågebeskrivningar som, rätt använda, kan visa på autencitet vs hittepå. Brynolfs beskrivning av sin roll, liknar inte alls våra andras för du väntade inte att se hur de såg ut. Avslöjad!

Röst: @Brynolf
Röst: @Brynolf

Octagonal

Swashbuckler
@Octagonal vad var din förmåga nu igen? Hur använde du den?
Jag kan bevaka en spelares hem och se om denne lämnar eller kommer och kommer tillbaka under natten. Jag bevakade Brynolf som lämnade och kom tillbaks under natten.

Sidd

”Bybo”
Bra, då är det ett mindre huvudbry att tänka på.

Men jag håller med om att det kan vara något vi missar med Fjoddes untimely demise. Han mördades av en anledning, vilken? Kan det var så enkelt att vi inte kommer få veta fraktionstillhörighet på de som åker ut nu? Låter svårspelat om det är så.
Motiv på nattmord av Fjodde:
Fjodde verkade ha en förmåga som spillde bönor om vad som händer vid mord.
Jobbigt för scumfraktioner med att ha i spel varje runda.
Det verkar som att Varulvarna fattat detta.
Det ser ut som att Vimes tagit på sig att offra sig i R1 för att snabbt lösa detta Fjodde-problem (argument i ulvtjatt: jag Vimes kommer ändå bli Siad eller drevad så jag kan offra mig).

Vimes visade sig vara ulv.

Det var jäkligt jämt mellan Vimes-Octa på slutet så Vimes visste inte om BMs förmåga att skydda en annan från utröstning.

Vinmuggarläge på Octa/BM om det är distansering från Vimes i slutet av R1 som kanske fattar att Vimes kommer bli avslöjad av Fjoddes förmåga.
Antingen spelar de byboärligt eller så distanserar de sig med flit från Vimes.

Octagonal

Swashbuckler
Alla ni som röstar på mig för att jag måste vara ulv eller i någon tredje fraktion. @Big Mama har gått ut och sagt att hon räddade mig med sin förmåga!!
Alltså håller inte den teorin. @Big Mama är också grönad av att ha fått sin roll sent i spel. Där har ni förklaringen ni frågat efter✌

Basenanji

postd20modernist
Sedan givet att vi har flera siarförmågor i spel, alla spelskapare bör överväga hur det räcker med EN tvistad siare för att skruva till spelet rejält.

Octagonal

Swashbuckler
Big mama skrev detta för ett par timmar sedan. Trots detta fortsätter ni skriva om dtf lag efter. Läser ni slarvigt eller är ni ulvar allesammans😉

Sidd

”Bybo”
Det här är jävligt sant. Vad har vi egentligen för anledning till att metagröna BM över det? För allting från BM skriker ju suspekt, och kan inte bara räddas av att SL missat ett PM. Dessutom, om hon är ulv/dtf kan det ju vara så att SL skickar ut separat förmåge-pm till alla spelare och sen en gemensam ulv-/dtf-chatt så BM hade ju fortfarande vetatatt hon var scum iom inbjuden i pm-chatten. Och ett missat pm kan ju likväl vara kalkylerat drag, hon vet ju av egen erfarenhet vad som händer.
Vi kan inte räkna med att vi har DTF i spel vad gäller våra funderingar nu när BM avslöja att denne avgjorde omröstningen.
Det är annat fuffens i spel.

Vi behöver förstås skärskåda BM:
- Samma historia igen med inget PM är ju???
- Flera förmågor sticker ut???

@Big Mama
Hur tänkte du med outning av Förmåga?
Vi (bybor) andra har ju skrivit vad vi har och du verkar med på outning.
Ändå sitter du och håller inne med information till R2???

Octagonal

Swashbuckler
Det som talade för ett sådant lag var att jag överlevde men nu fick vi en förklaring. Finns inget annat som talar för detta och det finns bara vinstvilkor för ulvar och bybor så släpp det nu.

Octagonal

Swashbuckler
Som igår har jag fullt upp under dagen men kommer skriva mer på kvällen.

Sidd

”Bybo”
Jag trodde att jag hade koll, men Basenanji dyker väl egentligen upp först i ”Blåa ögat”? 😊

Ja, det är en slöröst, eller åtminstone en röst på det jag få tyckte var skumt: kombinationen sv att vara inaktiv (Sidd spelar rollspel) med att ha koll (Xyas är inte med!).

Men i och med rösten på ulv-Vimes utgår jag från att Sidd är grön.

Om det inte är så att det här dolda och kaosiga spelet laborerar med parametrar som jag inte förstår (vilket är mycket troligt).
Ja O4Ö börjar med att vi snokar upp oraklet ”Det Blå Ögat” i Skuger (Ilibaurien) vilket jag skrivit👍

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Alla ni som röstar på mig för att jag måste vara ulv eller i någon tredje fraktion. @Big Mama har gått ut och sagt att hon räddade mig med sin förmåga!!
Alltså håller inte den teorin. @Big Mama är också grönad av att ha fått sin roll sent i spel. Där har ni förklaringen ni frågat efter✌
Fast BMs story har ju uppenbarligen massor med hål. Så den kan du ju inte direkt hänga fast dig vid.

Och som jag sa en bit ovanför, det behöver inte vara just DTF. Det kan vara så att ulvarna är uppdelade i två lag. Det ser ju mer ut som att BM använder sitt PM-kort så mycket hon kan här för att rädda sin ulvpolare (dvs du). Vad finns det annars för rationalitet att rösta på Impe förra rundan, annat än att hon försökte rädda dig utan att det syntes?

Sidd

”Bybo”
Om Impe vill rösta på mig vill han väl antagligen försöka mörda mig med? Eller vad menar du?
Vill du det?
Att Impe tar å nattmördar en spelare som inte de flesta (drevet) vill ha ut.

Jag tog bara ditt namn som exempel.