Hägerstrand
Ska aldrig mer gå rogue
Du var inte med i Paris-spelet va? Samma sak hände då, med resultatet att BM blev tillagd i ulvlaget efter start (med mig och Brynolf) och en jävla massa tjabbel om metagrönande följde. BM åkte ut men vi vann som ulvar.Du tror alltså inte BM är grön trots att hon fick sin roll sent i spel?
Stradh var med, BM var huvudperson så de vet båda vad sånt här resulterar i.
När BM nu upptäcker att samma sak hände igen så väljer hon att vänta till klockan 16 i den öppna tråden med att lyfta det här istället för att kontakta Stradh.
Alternativ 1: hon är ulv och ser taktiska fördelar med att göra så.
Alternativ 2: hon är bybo och vill ha ett nytt spel med en massa tjabbel om ifall hon är metagrönad istället för att liksom spela varulvsspel och bli bedömd på vad man skriver.
Jag ser alternativ 1 som mycket mer troligt.
Och:
Ja, det är i mina ögon mycket mer rimligt att Stradh gav henne en kopia av en av de många varianter av siarroller som redan fanns i spel som "divine intervention" än att han gav henne en spelbrytande "omröstningarna spelar ingen roll"-förmåga. Alltså att ulvlaget redan från början hade en förmåga för röstmanipulation, och att hon ljuger om hur den fungerar.Jo men BM beskrev sin förmåga på ett exakt sätt som matchar vad min förmåga sa innan jag skrev om den!
Som jag skrev tidigare håller det ju verkligen inte att @Octagonal övertygar henne såpass mycket att hon vill rädda honom från galgen med sin förmåga, men inte tillräckligt mycket för att flytta sin röst.