Varulv Det Dolda Ger Kaos R3

Octagonal

Swashbuckler
Jag tror många förmågor bärs av två spelare och att dessa är formulerade på samma sätt hos båda spelarna.

Att Brynolf är någon heminredare köper jag inte heller. I praktiken är det samma som Sömnige S och Big mama men formulerad annorlunda även den.
Ergo Brynolf är ond.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Någon fifflade med röster: Detta spår innebär inte nödvändigtvis att jag är ond.
I slutet av R1 stod det mellan Impetigo och mig. Jag tänkte precis byta till Impetigo och då hade bägaren tippat över åt andra hållet. Sen började kaoset. Det kan ha varit så att någon fifflade med rösterna för att Impetigo skulle åka. Nu har jag ingen aning om hur då jag inte har någon sådan förmåga eller är i nån ulv-chatt där det finns beskrivet. Kanske de kan ge någon utanför sitt lag en extra röst och då gav det till mig för att skicka Impetigo som har en rätt stark förmåga.
Det kan också ha varit så att de tar bort en röst från en annan spelare och på så vis dribblade till det med kaoset i slutet. Att det på något sätt blev fel när alla bytte hej villt sista sekunden. Är det så osannolikt? Framförallt när resultatet blev att en ulv åkte.
Just det! Det låg tre röster på Impe i slutet, men Vimes valde ändå att hoppa över till Octa. Impe hade dessutom förstarösten i BM (#51). Ett scum valde alltså aktivt att rädda Impe över dig. Hade väl varit mer av en smoking gun om vi inte haft två scumfraktioner, men det ger ju ändå en liten inblick i vad som hände i slutet av R1.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Bra sammanställning fast med ett fel. I praktiken är fortfarande Hägerstrands förmåga samma som min och Sidd.

Jag tror både Sömnige S och Big mama är goda där hon klantade till det rejält.

Sedan har vi mig och Sidd som är gröna med Hägerstrand som en tredje bevakare.
Vi kommer inte runt att Hägerns förmåga i praktiken är samma men formulerad annorlunda.
"I praktiken" säger inte så mycket i det här spelet. Antingen så är det samma (som ni två andra par) eller så är de olika. Som Hägern har sagt det så ser ju han vem någon går till (men inte ifall de kommer hem igen?), så det är ju en markant skillnad i förmågan jämfört med att bara se om någon lämnar och kommer hem igen.
Vad hade du fått för svar om att folk återvänder? Står det något om hur de återvänder eller så?

Octagonal

Swashbuckler
"Du ser hur Basenanji lämnar sitt hus... Han försvinner in i en gränd och du hör ett blodisande tjut"
@Anthrox Hägerstrand kan fortfarande bara se att Basse gick hemifrån vilket är samma som jag och Sidd hade. Han kan inte se vem en spelare gick hem till så det stämmer inte.

Octagonal

Swashbuckler
En tanke som slog mig nu är att det kanske är ett ulv-lag men dom vet inte vilka andra som är ulvar utan famlar likt oss bybor i blindo.
Vad tror ni om den teorin?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Vild teori:
Dtf är spöken! Dvs alla som mördas/röstas ut blir dtf.
Det förklarar varför inget dtf-mord skedde R1.
Jag kommer nog inte ägna teorin fler tankar. Men jag ville ha det sagt.

Octagonal

Swashbuckler
Basse blev ju mördad?
Sant, vi vet kanske inte vad som kommit fram ifall Basse gick hem till någon.
Grejen är att om jag hade använt min förmåga hade jag fått exakt samma svar som Hägern…

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Sant, vi vet kanske inte vad som kommit fram ifall Basse gick hem till någon.
Grejen är att om jag hade använt min förmåga hade jag fått exakt samma svar som Hägern…
Men vad säger din förmåga om hemkomsten? Vilka had3 du använt den på och skilde det sig något i formuleringarna?

Octagonal

Swashbuckler
Vild teori:
Dtf är spöken! Dvs alla som mördas/röstas ut blir dtf.
Det förklarar varför inget dtf-mord skedde R1.
Jag kommer nog inte ägna teorin fler tankar. Men jag ville ha det sagt.
Gillar idén. Nåt konstigt är det.

Octagonal

Swashbuckler
Jag får veta om en spelare lämnar och kommer hem under natten. Eftersom Basse dog gissar jag att jag hade fått att Basse gick hemifrån men kom inte tillbaka under natten.

Octagonal

Swashbuckler
Men det står inget om hur hen kommer hem, som i att hen är blodig eller mätt eller full eller visslar?
Första natten gömde jah mig i buskarna hos Brynolf och han lämnade sin boning för att ett år timmar senare återvända hem. Inget om något blod eller liknande.
Andra natten höll jag utskick utanför hos Impetigo som stannade hemma hela natten men jag hörde massa oväsen och blodspillan inne i byn från där jag satt.

Impetigo

Ärkebiskop
Jag har läst ikapp lite kursivt men tror jag har koll.

Det är svårt med många rörliga delar, när jag försöker luta mig tillbaka och se ett mönster så kommer jag ingen vart så jag prövade att börja i en ände i stället - det kan leda mig fel men så här landade jag i alla fall:

- Varför mördades Sidd och Basse?

Byn har ingen väktare så ulvarna väljer fritt vem de vill mörda (möjligtvis med undantag för att folk ska vara hemma eller ute men typ alla spelare har roller som gör att de är ute varenda natt)

Om ulvarna ska mörda någon så väljer de antagligen någon som kan antingen sia eller förgöra dem. Basses förmåga var helt ofralig för ulvarna och det gav dem därmed inget att mörda just Basse framför en siare.

Basse låg kall och blek, inte sliten i stycken, eftersom d3f (vampyrerna) läste honom som ulv. Känns ju klassiskt att vampyrerna enbart kan döda ulvar. Ergo: BASSE VAR ULV SOM MÖRDADES AV VAMPYRERNA!

Sidd då? Jo, här får vi spola tillbaka bandet till r2 och Sömniga Isacs kryptiska uttalanden om att han inte sett Sidds sovrum (sovrumsgate). Jag tror att Isac helt sonika hittade på den detaljen i syfte att skänka ett tvivlets skimmer över Sidds dödlighet: Den som inte har setts sova i sin säng kan inte utrslutas sova i en kista i källaren.

Detta skickade en signal till ulvarna: ”Sidd är vampyr! Det är förstås därför Isac inte såg honom sovandes i sängen!”

Varulvarna mördade Sidd nästa natt. SIDD VAR BYBO SOM MÖRDADES AV VARULVARNA!

Nästa runda kör Isac samma grej igen men modifierat: Han pekar ut Brynolf som vampyr genom att beskriva hemmet som kalt, omänskligt och inte heller här ser han Brynolf sovandes i en säng. Detta sammanfaller länpligt nog med att Basses kropphittats vilket bekräftat byns misstankar att det finns vampyrer i faggorna.

När Brynlf röstas ut är det fritt fram för vampyren Isac att hitta den sista ulven (om det inte var Brynolf vilket antgaligen är vampyrernas gissning).

Men har Isac kunnat sno ihip en så lurig plan alldeles själv? Ha har ju inte spelar så mycket

”Vimes är inte mänsklig” betyder alltså ”Vimes är vampyr” och den svarta handen som lett Isac genom natten. DEN HÄR PLANEN HAR VIMES SKRIVET LVER HELA SIG!

Vampyrer:
Vimes
Isak

Varulvar:
Basse
Nån mer, i bästa fall BM

Röst: @Sömniga Isaac

Impetigo

Ärkebiskop
Snabb rödlista om vem som är troligast ulv bland övriga:

Hägern - charaden om att vara uppgiven är rödande

Brynolf - Vampyrerna tror att han är ulv så då gör väl jag också det antar jag

Anthrox - genomgående byboig och drivande

Octagobal -jag tycker octa gjort den ena felaktiga analysen efter den andra och att han orde åkt i r1 men han är sjukt konsekvent i sina dåliga analyser och håkler fast vid dem med en integritet som jag inte alls föeknippar med ulvspel.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.

Det är svårt med många rörliga delar, när jag försöker luta mig tillbaka och se ett mönster så kommer jag ingen vart så jag prövade att börja i en ände i stället - det kan leda mig fel men så här landade jag i alla fall:

Byn har ingen väktare så ulvarna väljer fritt vem de vill mörda (möjligtvis med undantag för att folk ska vara hemma eller ute men typ alla spelare har roller som gör att de är ute varenda natt)

Om ulvarna ska mörda någon så väljer de antagligen någon som kan antingen sia eller förgöra dem. Basses förmåga var helt ofralig för ulvarna och det gav dem därmed inget att mörda just Basse framför en siare.

Basse låg kall och blek, inte sliten i stycken, eftersom d3f (vampyrerna) läste honom som ulv. Känns ju klassiskt att vampyrerna enbart kan döda ulvar. Ergo: BASSE VAR ULV SOM MÖRDADES AV VAMPYRERNA!

Sidd då? Jo, här får vi spola tillbaka bandet till r2 och Sömniga Isacs kryptiska uttalanden om att han inte sett Sidds sovrum (sovrumsgate). Jag tror att Isac helt sonika hittade på den detaljen i syfte att skänka ett tvivlets skimmer över Sidds dödlighet: Den som inte har setts sova i sin säng kan inte utrslutas sova i en kista i källaren.

Detta skickade en signal till ulvarna: ”Sidd är vampyr! Det är förstås därför Isac inte såg honom sovandes i sängen!”

Nästa runda kör Isac samma grej igen men modifierat: Han pekar ut Brynolf som vampyr genom att beskriva hemmet som kalt, omänskligt och inte heller här ser han Brynolf sovandes i en säng. Detta sammanfaller länpligt nog med att Basses kropphittats vilket bekräftat byns misstankar att det finns vampyrer i faggorna.

När Brynlf röstas ut är det fritt fram för vampyren Isac att hitta den sista ulven (om det inte var Brynolf vilket antgaligen är vampyrernas gissning).

Men har Isac kunnat sno ihip en så lurig plan alldeles själv? Ha har ju inte spelar så mycket

”Vimes är inte mänsklig” betyder alltså ”Vimes är vampyr” och den svarta handen som lett Isac genom natten. DEN HÄR PLANEN HAR VIMES SKRIVET LVER HELA SIG!

Vampyrer:
Vimes
Isak

Varulvar:
Basse
Nån mer, i bästa fall BM

Hmm, det skulle även förklara varför BM tog på sig att hon "räddade" Octa, eftersom det garanterat skulle uppdagas på ett sätt som gjorde att byn skulle gå fullständigt haywire på Octa (och även varför ulvarna ville ha död på Fjodde, för att BMs strul aldrig skulle kunna bekräftas för byn). Isaac har ju haft nästan fritt spelrum i spelet (grönast av många) så då finns det ju utrymme att rödclaima, samtidigt som varulvarna råkat få byn att peka med hela handen på Octa.

Impetigo

Ärkebiskop
Hmm, det skulle även förklara varför BM tog på sig att hon "räddade" Octa, eftersom det garanterat skulle uppdagas på ett sätt som gjorde att byn skulle gå fullständigt haywire på Octa (och även varför ulvarna ville ha död på Fjodde, för att BMs strul aldrig skulle kunna bekräftas för byn). Isaac har ju haft nästan fritt spelrum i spelet (grönast av många) så då finns det ju utrymme att rödclaima, samtidigt som varulvarna råkat få byn att peka med hela handen på Octa.
Ja, jag tror faktiskt vibhar rätt god chans att vinna i ett drag om vi hänger Isac. Alltså att BM och Basse var ulvarna.

Octa räddades kanske som han själv varot inne på av att kaos snarare än initiativ får avgöra likalägen i röstningen.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.

Vampyrer:
Vimes
Isak

Varulvar:
Basse
Nån mer, i bästa fall BM

Den här kommentaren från Isaac får ju ett betydligt större värde om Isaac är dtf:
Angående tredje fraktionsdiskussionen som uppstod efter fjodors inlägg så tror jag det hänger ihop mer med SL uppmaning att skriva något kaosigt. Här tror jag folk hängt upp sig på hjärnspöken helt enkelt, vilket ulvarna vinner på.