Oscar Silferstjerna
Lovecraft spelade pingis.
Ja, de har flera bra filter. Jag körde mest med Realistic och Surreal. Fördelen med det sistnämnda är att den kan ge helt oväntade och bra lösningar. Ofta sådant som hade funkat som illustrationer i böcker. Det var ett par dagar sedan mitt abonnemang där gick ut, men de verkar ha uppdaterat en del sedan dess. Har sett riktigt snygga bilder från ett nytt filter, som jag tror heter Comic book.
Försökte göra rymdskepp i Wombo Dream. Det blev sällan mer än halvbra och nästan alltid helt symmetriskt. Jag prövade många olika och rätt märkliga prompts, men hade ändå svårt att ändra på formen på rymdskeppen. Gatuvyer, byggnader, landskap och ansikten blev bättre. De mest intressanta resultaten fick jag med filtret Surreal. Det är bara de filter som ligger bakom betalväggen som är riktigt användbara.
En annan sak jag gillar med Wombo Dream är det tydliga användaravtalet. De tillåter att man använder bilderna själv. Man kan sälja dem om man skulle vilja det. Men som med andra tjänster ligger kvaliteten i det oväntade. Vill man ha en teddybjörn som gör något specifikt på en speciell plats är det svårt att få till det bra.
Last edited: