Nekromanti Dr Whowolf (runda 1)

Trasapa

Swordsman
Recca said:
Trasapa said:
Hastfer said:
Vad sägs om att hänga mig, basse eller recca som har släppt på fluffet?
Det är ju stor chans att en bybo dinglar procentmässigt och då är det väl bra att få någonting bekräftat att gå på?

Det här fluffet stämmer
Det här var ljug

Ser jag att jag ska dingla släpper jag namnet i slutskedet
Jag kan läsa det här inlägget på två vis. Ett av dem är just som Recca typ gjort, ett försök till sympati eller uppgivenhet från en ulv. Att du dessutom väljer de som redan står för stupstocken bekräftar väl det.

Eller så utgår jag från ockham's och antar att du är grönish, utifrån mitt tidigare kommenterade inlägg av dig. Och det här faktiskt är en, för dig, smart och gedigen plan att få reda på sanningen angående fluff outande.

Jag vill gärna tro på alternativ två, du är grön(i båda aspekterna) och det här är en välmenande plan från din sida att sålla ut lögner.
Det är dock en ganska dum plan, enligt mig.
Det håller jag med om. Därav att jag skriver "en, för dig, smart plan". Inget jag skulle vilja offra bybor för.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Det ÄR förvånande, Trasapa!

Jag och Recca brukar ju vara som Bonnie & Clyde, som Thelma och Louise, som vänster- och högersko, som lorder och lodisar, som jordnötssmör och choklad, som rom och cola, som spagetti och western, som katt och hund, som Audi och liten kuk, som sexism och reklam, som Tom och Jerry, som Ben och Jerry, som sommar och glass...

Ja. Vi brukar pola. Framför allt brukar jag gilla Recca. Och hon har nog svårt att se när jag är ulv. Typ. Men här tycker jag alltså att Recca inte alls varit speciellt bra eller Reccig. Så jag vet inte. För min del (från ett utifrånperspektiv) tycker jag att det rimligaste tolkningen av den här motsättningen är att det inte borde vara så att Recca är grön och jag röd. Hade jag varit ulv och Recca bybo hade jag antagligen polat med henne traditionsenligt. Annars kan man förstås tolka det som att vi pratat ihop oss om att fejka ett bråk, men jag tror aldrig jag varit med om ett stageat bråk i något varulvsspel.
Det är för att jag har ny kille, Vimes. Så jag är inte lika kär i dig. :gremwink:

Vimes

Sillkung
:gremsmile:

Nä, hörrö Becks, vad säger du om Max Raven? Har han skrivit något annat än fluffgrejer i det här spelet? Är inte alla jäkligt blinda för honom, vad tycker du?

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
:gremsmile:

Nä, hörrö Becks, vad säger du om Max Raven? Har han skrivit något annat än fluffgrejer i det här spelet? Är inte alla jäkligt blinda för honom, vad tycker du?
Jag har bara läst hans inlägg med stora nyfikna naiva ögon ännu. Med sån där dumdristig öppenhet som antagligen kommer stava våra undergång längre fram.

Röst: Max Raven

Har du några tankar om spelet, Max? Vad tror du om de stora dreven just nu?

Thodd

Veteran
Jag kan avslöja då att mitt namn:

Mickey smith

Och jag fick veta att "den sista doktorn inte är att lita på".

Kommer inte att komma in mer idag pga personliga saker men skall sätta larm på mobilen så jag kan rösta.

Just nu:
Röst:K.K - Känns ulvig i ditt drev, fram och tillbaka med nästan (enligt mig) överdrivet analyserande (kanske har insider-info?) samt snabba vändingar att friskriva några (kanske för att ge sina ulvisar en break?)
Just nu är du min topp-ett ulv. Just för att du är på (hungrig kanske?) och driver som "front and center". Jag tror att vi kommer hitta ulvar bland de som är på värst(för att slippa visa sina röda ögon)

Vimes

Sillkung
Fan. Här har jag satt mitt goda namn på att du är bybo, Thodd. Å så kommer en helt plötslig röst på KK (senast hade du avskrivit honom från din ulv-lista).

Ngh. Intressant outning annars (kanske prematur, men jag bryr mig inte). "Den siste" syftar det till den med högst nummer så att säga? Kan du utläsa det?

Noterar vidare att Basse är den enda medhjälparen som inte har info om "någon doktor är farlig!". Frapperande.

NU ska jag äta lunch!

Max Raven

T12-kultist
Snabbt inlägg - har inte hunnit läsa igenom mer än Vimes inlägg här och har lektion.
Vimes said:
Kom igen nu. Berätta något om dig själv och om spelet. Och lämna fluffet på hyllan ett tag.
Utöver min tredje bit (infon som jag delade med mig av tidigare) så har jag bara vem jag är kvar. Om ni vill ha den så kan jag dela ut den, men tänker sätta mig ner och läsa igenom allt nytt innan jag gör det (så jag inte säger något som hjälper ulvarna). En hint till: Det finns flera inkarnationer av mig.

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Fan. Här har jag satt mitt goda namn på att du är bybo, Thodd. Å så kommer en helt plötslig röst på KK (senast hade du avskrivit honom från din ulv-lista).

Ngh. Intressant outning annars (kanske prematur, men jag bryr mig inte). "Den siste" syftar det till den med högst nummer så att säga? Kan du utläsa det?

Noterar vidare att Basse är den enda medhjälparen som inte har info om "någon doktor är farlig!". Frapperande.

NU ska jag äta lunch!
Ja, det är verkligen en konstig röst, men rödande vet jag inte. Den är så sjukt dåligt motiverad att det nästan slår över åt det gröna hållet... Dock har jag fortfarande Thodd som min nr 1 misstänkte och jag tycker inte det här gör mycket för endera sidan. Men som du säger så finns det en diskrepans här i outningarna. De flesta verkar ha info som säger att doktorerna är evil, Basse saknar det.

Gah, jag önskar jag hade hållit reda på outningarna... Empi snälla gulliga kan inte du lägga upp en lista åt oss? :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Max Raven said:
Snabbt inlägg - har inte hunnit läsa igenom mer än Vimes inlägg här och har lektion.
Vimes said:
Kom igen nu. Berätta något om dig själv och om spelet. Och lämna fluffet på hyllan ett tag.
Utöver min tredje bit (infon som jag delade med mig av tidigare) så har jag bara vem jag är kvar. Om ni vill ha den så kan jag dela ut den, men tänker sätta mig ner och läsa igenom allt nytt innan jag gör det (så jag inte säger något som hjälper ulvarna). En hint till: Det finns flera inkarnationer av mig.
Men öhh.. Nu vet Jocke Kofot vem du är. Jag tänker inte gå in på ett forum online för dr who-nördar och fråga vem du är. Så, varför inte bara säga det när du ändå håller på?

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Max Raven said:
Vimes said:
Men öhh.. Nu vet Jocke Kofot vem du är. Jag tänker inte gå in på ett forum online för dr who-nördar och fråga vem du är. Så, varför inte bara säga det när du ändå håller på?
Eller är jag dum i huvudet? Du är en doktor och du är inte den första doktorn?

Thodd

Veteran
Vimes said:

NU ska jag äta lunch!
Nja, högt nummer vet jag kanske inte.. Är inte så säker på kronologin.. tidsresor gör det knepigt... men ja i min enkla person så antar jag att det är den "senaste" alltså med högst nummer.

Jo Jag strök honom men har läst lite på morgonen och insett att han spelar väldigt "hungrigt" och är väldans snabb på att rikta uppmärksamhet än hit och dit (ungefär som jag, fast snyggare/smidigare) nästan föör bra bybo.

För när jag vänder och byter "offer" så blir det rabalder, men inte k.k varför är han grön när han vänder blicken mot ngn eller säger "vi låter hen vara ett tag"?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Thodd said:
Jag kan avslöja då att mitt namn:

Mickey smith

Och jag fick veta att "den sista doktorn inte är att lita på".

Kommer inte att komma in mer idag pga personliga saker men skall sätta larm på mobilen så jag kan rösta.

Just nu:
Röst:K.K - Känns ulvig i ditt drev, fram och tillbaka med nästan (enligt mig) överdrivet analyserande (kanske har insider-info?) samt snabba vändingar att friskriva några (kanske för att ge sina ulvisar en break?)
Just nu är du min topp-ett ulv. Just för att du är på (hungrig kanske?) och driver som "front and center". Jag tror att vi kommer hitta ulvar bland de som är på värst(för att slippa visa sina röda ögon)
Pjehw. Tur att jag inte är sista Doktorn i alla fall.

Mickey Smith säger mig inget men det gör inget. Nu har du outat Medresenär-Mickey Smith-Information: den sista doktorn är inte att lita på (nummer? Enligt Max Raven finns det många möjliga sista eller så är det 11? 12?, ah jag vet inte).

Det är bra att du motiverar din röst på mig så jag vet vart jag skall försvara mig, men egentligen är det ju en skitröst.. Det känns dock som att du inte är villig att hänga mig mot slutet? Är det rätt uppfattat? Du ställer klockan för att kunna vara med och rösta mot slutet så rösten på mig är inte din slutliga röst?

Jag är hungrig och så i mitt spel det har du helt rätt i. Däremot har jag inte friskrivit någon från ulveri här.

Jag kan köpa att jag ville ge Hastfer ett break så att han kunde samla ihop sina tankar. Jag tycker han har kommit ut något mer grönisch efter det. Fortfarande en kandidat för hängning så att vi kan utröna hur hans information är bärande på nått vis eller ej. Hastfer har utöver det varit lite som i sitt första lir. Lite svårt att uttrycka sig och få fram det så som han vill.

De jag har i mitt sikte (alltså, de som jag inte alls går in och försöker ge en hjälpande hand, de som jag absolut inte har friskrivit från någonting, inkluderat Hastfer som jag vill ge ett brak).

Thodd -av tidigare nämnda själ. Din röst på mig nu är rätt off och det hade varit vettigt om du motiverat en röst på Basse och lagt fram vad du vill ha av Basse som hela rundan varit din prime ulv lixom. Nu gör du som tidigare, pjuff. Skiftar fokus och lämnar plötsligt en massa ulvar därhän och röstar på mig av alla?

Recca -lider av sin start på spelet. Det här med att ulvarna fått en stor fördel helt plötsligt känns rakt av planerat och upplagt från Reccas sida. Väldigt likt Vimes start förra liret och känslan jag fick då stämmer väldigt bra överens med känslan jag fått av Recca i detta lir. Jag kommer inte släppa Recca än på ett tag.

BDG -Kan köpa att BDG behöver lite mer tid, men första inlägget är ju mest luft. Inte direkt ett patenterat BDG inlägg där det pekas ut ulvar på löpande band.

Max Raven -Fluff. Finns inte så mycket mer. Måste ju dyka upp i tråden och ge oss lite mer. Det här med fluffet är som någon skriver ett bra vis att hålla sig aktiv och hjälpsam utan att sticka ut som ulv.

Basse -har en svajig inledning och diverse konstigheter i outningar och övrigt spel. Det finns några poster riktade till Basse som ligger obesvarade om jag inte minns fel. Mycket god kandidat till galgen.

Jocke Kofot -repade sig bra och dök upp med en bra förklaring varför han outade tidigt, men han saknas ju i spelet. Outningen är mer grönande än rödande men aktiviteten där efter är ju inte särledes bra för byn. Alltså, kan det vara en rätt hård varulvslögn som passade perfekt in och efter det funkade det bra att smyga undan.

Hastfer -Är ju omöjligt grön trots en massa outningar. Spelet är lite luddigt, men det ligger i linje med Hastfers tidigare spel. Har lite svårt att uttrycka sig och ställer gärna upp med att hänga sig själv. Jag tror Hastfer behöver en runda till och är inte så sugen på att nacka honom i R1.

De jag håller för mer grönisch:

Vimes -agrar i linje med hur jag själv vill ha det och spelar ett bra Vimes spel. Jag tycker Vimes är inne på bra spår med sina misstänkta förutom då att han går in och kör en hjälpande hand för Thodd. Det känns lite skevt. Kan inte Thodd själv räta upp sitt spel så kanske Vimes kan pumpa på och på ett vettigt vis berätta för mig varför hans spel är mer grönt än rött.
Trasapa -har haft en och annan rätt trasig teori men har spelat upp sig mycket tycker jag.
Empis -känns inte ulvig, har inte alls så stor koll på honom. Var tydlig med att det var drev för outning som gällde och det är ju sunt.
Max -nybörjare som lyser som en nybörjar bybo. Ser inga tendenser till att Max skall vara en nybörjar ulv.

Kort och gott har jag 4 spelare som jag ser som mindre aktuella för hängning för ulveri + Hastfer + BDG som bör få lite mer tid. Recca slänger jag in här eftersom hon är skarp ( i de flesta fall ) och bra att ha i R2. Trots att hon ligger på min mer röda halva så ser jag inte riktigt vinningen i att hänga henne i R1.

De i mellanskiktet utöver dessa är: Max Raven som måste göra nått mer än att fluffa, Jocke Kofot som måste göra annat än att outa nummer och försvara sin outning. Det måste komma lite misstankar och sånt så vi vet vart Jocke Kofot står.

Kandidater för galjen blir då: Thodd-Basse

Jag stödjer en utröstning av båda.

Thodd

Veteran
Helt korrekt, jag tänker ändra min röst mot slutet och tänker att jag skall försöka motivera det på ett vettigt sätt så att folk kan känna sig tillfreds och försöka att inte lämna några lösa trådar i motiveringen.

Nä sista posten innan röstningen.. Need to got, i got shit to do and places to be.

Jocke

Man med skägg
Recca said:
Max Raven said:
Vimes said:
Nej, det finns flera medressenärer med flera inakrnationer.

Patient Beta

Swordsman
Recca said:
Gah, jag önskar jag hade hållit reda på outningarna... Empi snälla gulliga kan inte du lägga upp en lista åt oss? :gremsmile:
Jag är ju då varken snäll eller gullig, men visst :gremsmile:

Samling av saker, som jag brukar göra:
Enligt min logg så har folk outat eller hintat följande (delar av informationen består av att jag tolkar vissa uttalanden som att de har information eller power. Det är också en lista på vilket TYP av stuff de outat, inte VAD, VAD-listan har jag bara byggt till hälften):

Doktorer:

Spelare: Brynolf
Namn/Nummer: ?
Power/Info: ?
Tematisk koppling: Nej

Spelare: Jocke Kofot
Namn/Nummer: Doktor 9

Spelare: Konrad Konvalj
Power/Info: Power?
Tematisk koppling: ?

Spelare: Max

Spelare: Trasapa
Power/Info: Info?

Spelare: Vimes

Följeslagare:

Spelare: Basenanji
Namn/Nummer: Ian Chesterton
Power/Info: Info

Spelare: Empiricus
Tematisk koppling: Ja

Spelare: Hastfer

Spelare: Max Raven

Spelare: Recca
Namn/Nummer: Adric

Spelare: Thodd
Namn/Nummer: Mickey Smith

Angående frågan tidigare om varför jag skulle sitta och tjuvhålla på saker jag hamstrar om jag nu för protokoll så är det för att jag för sporadiskt protokoll för att testa mig fram (nämnde det tidigare) och inte producerar lika duktigt som i Äventyret.

Rösterna ser för övrigt ut så här nu:

Hastfer har 2 röster (Jocke Kofot och Max Raven)
Max Raven har 2 röster (Vimes och Recca)
Recca har 2 röster (Hastfer och Basenanji)
Thodd har 2 röster (Konrad Konvalj och Empiricus)
Trasapa har 2 röster (Max och BDG)
Jocke Kofot har 1 röst (Trasapa)
Konrad Konvalj har 1 röst (Thodd)

Nu när det är överstökat så skall vi se här.

Jag är fortfarande inte sugen på att flytta min röst från Thodd ännu, outningen och infon är dock noterad, och rimmar inte helt illa med vad som tidigare kommit ut. Det känns överlag som att Medhjälpare/Följeslagare sitter på information om Doktorn/Doktorerna och Doktorerna sitter på Powers eller Info. Thodd har hjälpt till att fylla i den teorin (eller följt på en trend, också en möjlighet).

Nu gör Thodd dessutom en Thodd igen och säger "So long och tack för fisken, jag dumpar den här kakan här och flyger iväg ett tag". Det gör att min röst på Thodd just nu, trots att jag är rätt nöjd med den, inte verkar göra så mycket jobb.

Av de andra som är potentiella drev så har både Recca, Hastfer och Trasapa varit relativt utåt av sig och sagt en del, speciellt nu senast.
Jag håller med Vimes och Recca: Max Raven behöver göra mer än att smyga i fluffet.

Gör gärna en lista på alla och kommentera om vad du har för uppfattning hittills. Hur ligger ditt tänk so far?

Nu har Max Raven 3 röster och Thodd går ner till skaran med 1 röst.

Basenanji

Postd20modernist
Så: nu kan jag delta lite.

Jag ska läsa rundan en gång till.

Men jag har noterat att jag är i galg-läge. Egentligen ingen större fara: jag är vaniljbybo med info och jag har outat allt som går att outa.

Ska jag försvara mig kommer det knappast att låta smartare än vad jag har kunnat bidra med hittills.

Så, den ena anledningen till att jag ändå kommer sprattla, är för att jag tycker att bybor SKA sprattla under press. Man måste visa byn att man är bybo, snarare än att göra som !Paxen...

Återkommer.

Patient Beta

Swordsman
Basenanji said:
Så: nu kan jag delta lite.

Jag ska läsa rundan en gång till.

Men jag har noterat att jag är i galg-läge. Egentligen ingen större fara: jag är vaniljbybo med info och jag har outat allt som går att outa.

Ska jag försvara mig kommer det knappast att låta smartare än vad jag har kunnat bidra med hittills.

Så, den ena anledningen till att jag ändå kommer sprattla, är för att jag tycker att bybor SKA sprattla under press. Man måste visa byn att man är bybo, snarare än att göra som !Paxen...

Återkommer.
Empiricus said:
Basenanji - Var är han? Senaste anteckningen är skriven i går. Och Basse har varit på mig för en enligt mig skum anledning. Småröd tills vidare. Tänkte jag iallafall. Och när jag skrev och radade upp folk så dök han upp. Jag vill gärna se en tanke från Basse om ifall han har någon tematisk koppling eller inte på sitt facit. Men Basse känns enligt mig lite smårosa från sin underliga beef på mig som jag inte kan förstå, jag vill gärna ha en förklaring på tanken på den, tack.
Skönt att du är här nu, jag vill gärna se ett bemötande på den här frågan, jag har lyft den nån gång eller två tidigare också och du har glidit undan den rätt så snyggt.

Och njae, du har inga röster på dig, men du finns på några listor :gremsmile:

Trasapa

Swordsman
Recca said:
Jag skulle ju gärna se att du kommenterar mitt inlägg där jag tar upp mina misstankar mot Thodd.
Så gärna så.
Recca said:
Men Thodd är ganska säker när han säger att det finns x doktorer, y partners och z ulvar. Så självsäker att man undrar om han har någon information om hur det faktiskt står till.
Här callar jag BS direkt. Du greppar efter något att kasta mot Thodd och det här är vad du kommer upp med? Snälla, killen/tjejen/grönsaken är noob och vet att ulvalir består av bybor och ulvar. I det här fallet är det doktorer det handlar om och han själv är Medresenär, alltså är nästa logiska steg att det är tre fraktioner; Doktors, Medresenärer, Ulvar. Inte svårare än så, återigen Ockham's.
Recca said:
Vi är liksom 12 spelare totalt så det finns verkligen plats för andra varelser än doktorer och ”partners”. Så varför så säker?
Se ovan. Varför ska han krångla till det och börja spåna i huruvida det finns 5,7 eller fan 10 olika grupper. Det mest självklara i det läget är att tänka;
"oj fan det är två doktorer med men jag är ju medresenär. Då måste det alltså vara två grupper plus ulvar".
Inte; "oj fan det är två doktorer med men jag är ju medresenär. Då måste det alltså vara hur många fraktioner som helst och jag fattar ingenting".

recca said:
Thodd said:
Thodd
Röst: Vimes - Jag är osäker här om du outade dig tidigt för att du är Doktor eller bluffar. Convince me..
This makes no sense to me. Jag förstår faktiskt inte hur tanken ligger kring detta och skulle vilja ha svar på det. Vimes outar tidigt för att han är doktor ELLER för att han bluffar? Jag vill bli ledd genom resonemanget som föranleder påståendet och rösten på Vimes.
Thodd har förklarat hur han uppfattade röstningar, alltså som lampor som man belyser de man vill ha info ifrån. Här säger Thodd att han inte är säker på varför Vimes outade så tidigt. Är det för att han är bybo och säker eller är han en ulv som vill vara tidigt ute för att verka förtroendeingivande. Han röstar således på Vimes för att han vill ha ut mer som styrker Vimes byboighet alternativt ulvighet.

Recca said:
Thodd said:
Vimes, du outade tidigt doktor-status och känns futtigt att låta rösten ligga kvar på så svaga grunder.

Så tar nya friska tag att få mer info:
Röst: basse reason: none ge mig ngt att gå på
Här tar Thodd sitt förnuft tillfånga. Men spelet är fortsatt blazé och nonchalant.
Ok.. Här tar han sitt förnuft till fånga? Hur då menar du? Han kommer själv på sig med att det inte ger så mycket att ligga på Vimes med en röst på så klena grunder(samma grunder du själv har byggt en case runt) så han flyttar sin "lampa" mot en ny spelare som han inte har grepp om och vill ha mer info av. Allt utifrån hur han har uppfattad röstningens funktion.

Så här fortsätter det. Sen hakar du upp dig på att Thodd använder en dålig metafor i form av stafettpinne, han kör sitt eget race, jadajadajada.

Men så när Thodd faktiskt försöker göra en motivering till sin röst på Jocke så hugger du där också och tycker att den är kass för att DU inte anser att det är rödande nog för en röst. Perspektiv much?

Nej det var en dålig sammanfattning av Thodd du har gjort enligt MIG. Den är intetsägande och det känns mer som att du greppar efter bruna halmstrån.

Jag hade kunnat vänta mig den här "sammanställningen" från mig, basse, thodd eller fan Hastfer men inte från dig Recca som är en skitduktig spelare och har lång erfarenhet. Du borde ha kunnat komma upp med bättre scumtells, speciellt om du hade riktat in dig på någon annan än Thodd. Det finns flera som erbjuder mer ulvspår än så här. Fan jag ger av mer rödskimmer i många inlägg kan jag erkänna. Men ändå smäller du mest krut på nybörjar Thodd som faktiskt försöker.

Recca said:
Det faktum att du försöker få det här att handla om en beef mellan Vimes och mig som jag inte ens noterat existerade (bortsett att han har mig som ulv då, men det får stå för honom) tycker jag är konstigt. Kan du ta upp vad som utgör beefen?
Vad är det jag försöker få att handla om eran beef? Din aversion mot Thodd? Jag tycker helt enkelt att eran "beef" är mer intressant än ditt halvdana försök att hitta sikt på Thodd.

Recca said:
Angående Vimes har jag notoriskt svårt att läsa honom. Det är något med att få gulliga komplimanger av en snygg karl som gör mig knäsvag och gör att jag får svårt att analysera personen.
Och nu smörar du dessutom killen som jagat dig från ruta ett. Det är inte rätt, det är alltid scumbags som får tjejen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jocke Kofot said:
Recca said:
Max Raven said:
Vimes said:
Nej, det finns flera medressenärer med flera inakrnationer.
Jocke Kofot, gör så här va:

* Skit i att snacka fluff.
* Ta dig en funderare på vem du vill hänga. Så här långt har du haft typ Max som kandidat (kanske någon mer). Lägg en röst och motivera ditt val.
* Skriv en liten lista på Topp 3 kandidater som enligt dig är potentiella ulvar för fixa en liten back upp på den du vill se dingla i första läget. Det visar lite vart du står och hur du tänker.

Har du som Thodd svårt att bygga ett case? Jamen, skit i att bygga ett case. Skriv vilka du har som misstänkta. Att du har samma anledningar som andra spelar ju ingen roll så länge vi vet vart du står.

Basenanji

Postd20modernist
Först: sorry för alla otydligheter. Jag ska föröska reda ut ett och annat.

Okej, jag fastnar direkt för angreppet på mig som går ut på att:

"Basenanji för fram knäpp kritik mot Empiricus och därför är han ulv!"

Betänk:

1. Min info KAN* tolkas som att vanliga, sketna bybor är MER värdefulla** för varulvarna att plocka än traditionella power-roller.

2. Vilken kategori är mer tänkbar som innehavare av en power-roll: Doktorer eller Medresenärer? Svaret är: Doktorer.

3. Slutsats: det är alltså vanskligt att outa doktor/medresenär eftersom det synliggör vilka som är medresenärer och alltså ritar måltavlor på de bybor ulvarna hellre vill ha ut.

3b. LJS har varnat för att det här upplägget ska vara svårare för byn än vanliga spel. Fluffet kan alltså innehålla någon sorts "bomb" som försvårar för byn.

4. Att sammanställa en lista där det tydligt framgår vem som är vem är farligt.

5. Empiricus sammanställer en sådan lista. Han kanske till och med fiskar?

6. Basenanji vill varna byn för något och Empiricus, i de glasögon som Basse har på sig, gör något som verkar fraligt och kanske är med flit.

---

*Kan som i paranoida, knäppa, flummiga, hippieiga Basenanji KAN tolka infon så, men förmodligen så skulle ingen NV/T-person med pocketprotector :gremwink: göra det. Fattar ni skillnaden? Ska ni analysera mig får ni ju gärna läsa mina inlägg utifrån att JAG har skrivit dem, inte som att de skulle nå upp till någon annans standard.

**Min info går ut på att: "Ulvarna vill hellre döda en av byborna än powerrollerna"

Jag har läst in att relationen mellan doktor-medresenär är känslig.

Recca et al har föreslagit att den infon är betydelselös eftersom det då inte spelar nån roll vem man dödar: medresenär eller doktor. Men grejen är ju att oavsett hur kopplingen ser ut mellan medresenär och doktor så är kvintessensen av min info att det är farligt för byn att ulvarna kan avgöra vilka som INTE är väktare/siare. Om då Doktorerna är givna för powerroller blir de hjälpta av att vi outar huruvida vi är medresenär/doktor.