Thodd said:
Jag kan avslöja då att mitt namn:
Mickey smith
Och jag fick veta att "den sista doktorn inte är att lita på".
Kommer inte att komma in mer idag pga personliga saker men skall sätta larm på mobilen så jag kan rösta.
Just nu:
Röst:K.K - Känns ulvig i ditt drev, fram och tillbaka med nästan (enligt mig) överdrivet analyserande (kanske har insider-info?) samt snabba vändingar att friskriva några (kanske för att ge sina ulvisar en break?)
Just nu är du min topp-ett ulv. Just för att du är på (hungrig kanske?) och driver som "front and center". Jag tror att vi kommer hitta ulvar bland de som är på värst(för att slippa visa sina röda ögon)
Pjehw. Tur att jag inte är sista Doktorn i alla fall.
Mickey Smith säger mig inget men det gör inget. Nu har du outat Medresenär-Mickey Smith-Information: den sista doktorn är inte att lita på (nummer? Enligt Max Raven finns det många möjliga sista eller så är det 11? 12?, ah jag vet inte).
Det är bra att du motiverar din röst på mig så jag vet vart jag skall försvara mig, men egentligen är det ju en skitröst.. Det känns dock som att du inte är villig att hänga mig mot slutet? Är det rätt uppfattat? Du ställer klockan för att kunna vara med och rösta mot slutet så rösten på mig är inte din slutliga röst?
Jag är hungrig och så i mitt spel det har du helt rätt i. Däremot har jag inte friskrivit någon från ulveri här.
Jag kan köpa att jag ville ge Hastfer ett break så att han kunde samla ihop sina tankar. Jag tycker han har kommit ut något mer grönisch efter det. Fortfarande en kandidat för hängning så att vi kan utröna hur hans information är bärande på nått vis eller ej. Hastfer har utöver det varit lite som i sitt första lir. Lite svårt att uttrycka sig och få fram det så som han vill.
De jag har i mitt sikte (alltså, de som jag inte alls går in och försöker ge en hjälpande hand, de som jag absolut inte har friskrivit från någonting, inkluderat Hastfer som jag vill ge ett brak).
Thodd -av tidigare nämnda själ. Din röst på mig nu är rätt off och det hade varit vettigt om du motiverat en röst på Basse och lagt fram vad du vill ha av Basse som hela rundan varit din prime ulv lixom. Nu gör du som tidigare, pjuff. Skiftar fokus och lämnar plötsligt en massa ulvar därhän och röstar på mig av alla?
Recca -lider av sin start på spelet. Det här med att ulvarna fått en stor fördel helt plötsligt känns rakt av planerat och upplagt från Reccas sida. Väldigt likt Vimes start förra liret och känslan jag fick då stämmer väldigt bra överens med känslan jag fått av Recca i detta lir. Jag kommer inte släppa Recca än på ett tag.
BDG -Kan köpa att BDG behöver lite mer tid, men första inlägget är ju mest luft. Inte direkt ett patenterat BDG inlägg där det pekas ut ulvar på löpande band.
Max Raven -Fluff. Finns inte så mycket mer. Måste ju dyka upp i tråden och ge oss lite mer. Det här med fluffet är som någon skriver ett bra vis att hålla sig aktiv och hjälpsam utan att sticka ut som ulv.
Basse -har en svajig inledning och diverse konstigheter i outningar och övrigt spel. Det finns några poster riktade till Basse som ligger obesvarade om jag inte minns fel. Mycket god kandidat till galgen.
Jocke Kofot -repade sig bra och dök upp med en bra förklaring varför han outade tidigt, men han saknas ju i spelet. Outningen är mer grönande än rödande men aktiviteten där efter är ju inte särledes bra för byn. Alltså, kan det vara en rätt hård varulvslögn som passade perfekt in och efter det funkade det bra att smyga undan.
Hastfer -Är ju omöjligt grön trots en massa outningar. Spelet är lite luddigt, men det ligger i linje med Hastfers tidigare spel. Har lite svårt att uttrycka sig och ställer gärna upp med att hänga sig själv. Jag tror Hastfer behöver en runda till och är inte så sugen på att nacka honom i R1.
De jag håller för mer grönisch:
Vimes -agrar i linje med hur jag själv vill ha det och spelar ett bra Vimes spel. Jag tycker Vimes är inne på bra spår med sina misstänkta förutom då att han går in och kör en hjälpande hand för Thodd. Det känns lite skevt. Kan inte Thodd själv räta upp sitt spel så kanske Vimes kan pumpa på och på ett vettigt vis berätta för mig varför hans spel är mer grönt än rött.
Trasapa -har haft en och annan rätt trasig teori men har spelat upp sig mycket tycker jag.
Empis -känns inte ulvig, har inte alls så stor koll på honom. Var tydlig med att det var drev för outning som gällde och det är ju sunt.
Max -nybörjare som lyser som en nybörjar bybo. Ser inga tendenser till att Max skall vara en nybörjar ulv.
Kort och gott har jag 4 spelare som jag ser som mindre aktuella för hängning för ulveri + Hastfer + BDG som bör få lite mer tid. Recca slänger jag in här eftersom hon är skarp ( i de flesta fall ) och bra att ha i R2. Trots att hon ligger på min mer röda halva så ser jag inte riktigt vinningen i att hänga henne i R1.
De i mellanskiktet utöver dessa är: Max Raven som måste göra nått mer än att fluffa, Jocke Kofot som måste göra annat än att outa nummer och försvara sin outning. Det måste komma lite misstankar och sånt så vi vet vart Jocke Kofot står.
Kandidater för galjen blir då:
Thodd-Basse
Jag stödjer en utröstning av båda.