Nekromanti Drakar och Demoner MUD

Doedinnan

Veteran
Re: Du skulle bara veta...

"du använder fel metoder för att övertyga andra "

Det må så vara om jag vore ute efter att övertyga någon? Men jag försöker inte övertyga någon, jag skriver bara vad jag tycker.

"Därför att du är så kompromisslös och övertygad om att du själv har rätt?"

Men jag hade ju rätt! :gremwink: ...

... när sedan Magnus förklarade att han bara "varnade oss" och inte var uta efter att göra sig märkvärdig. Då förstod jag genast att han var en sån där genuint bra perrson vilket jag också skrev.

"Visst kan man tycka att copyright kan vara både tramsigt och onödigt att blint följa i en sådan här situation men när man framför sin åsikt på ett sätt som gör att folk känner sig förolämpade så har man gjort något fel"

Jag vill inte förolämpa någon, men varför måste man skrädda sina inlägg i dubbelt siden packet med socker på toppen? Ingen mår bra av det, bättre är det att vara ärlig.

Dilandau

Myrmidon
Re: Givande inlägg.

Å herre gud... tanken på att rota i din byk är skrämmande! :gremsmile:

Men seriöst, sluta upp med att "diskutera bara för diskussionens skull". Folk har tillräckligt ont med tid som det är och i alla fall jag har ingen lust att slösa bort ytterligare värdefulla sekunder med att läsa någons narcisitiska bröstande i ett ämne som han/hon enligt egen utsago egentligen inte bryr sig om.

Dilandau

Myrmidon
Re: Du skulle bara veta...

Större delen av gångerna har jag mötts av kommentarer vars andemening i stort sett är "tyst, innan du har slitit med något dygnet runt i 237 år utan att få betalt och gett bort det, så har du ingen talan i frågan".
Poängen är väl att ingen gillar någon som åker snålskjus på andras framgångar.

Dilandau

Myrmidon
Re: ToTTe gör det nog.

Kör på svenska! Det är väl liksom poängen med DoD, att det äs svenskt?

Elder Girov

Swordsman
Briljant analys.

Nästan ordagrant vad Magnus Seter sa, men jag har aldrig sagt att man ska "åka snålskjuts" på andra. Jag har föreslagit resonligare sätt att få ToTTes MUD att bli verklighet, t.ex. samarbete med copyrightägarna till DoD. Om jag missuppfattades och av andra antogs vara någon slags fanatisk "information wants to be free"-anhängare, synd. Om andra inte kan förstå vad jag menar kanske dom borde be om ett förtydligande istället för att börja gnälla?

Doedinnan

Veteran

"Men seriöst, sluta upp med att "diskutera bara för diskussionens skull". Folk har tillräckligt ont med tid som det är och i alla fall jag har ingen lust att slösa bort ytterligare värdefulla sekunder med att läsa någons narcisitiska bröstande i ett ämne som han/hon enligt egen utsago egentligen inte bryr sig om"

Narsisus var en stabil kille, du vet ju vad kastycke säger: "Kastycke älskar den som älskar sig själv"

Elder Girov

Swordsman

1. Jag skrev att jag "alltför ofta" diskuterar för sakens skull. Det kan betyda att jag har gjort en gång eller 1000 gånger, men att jag anser att det var/är för ofta. Det betyder inte att jag alltid gör det och det betyder heller inte att jag gör det nu.

2. Om du inte vill slösa din tid på att läsa mina inlägg, ja, då föreslår jag att du slutar med det, istället för att svara på dem.

3. När jag diskuterar endast för diskussionens skull, så är det för att det är roligt att diskutera. Det har inget med narcissism, dålig självkänsla, behov av att trycka ned andra eller dylikt att göra.

4. Det jag har sagt att jag inte bryr mig om är att Rosen har ett jobb. Jag skiter i det lika mycket som jag är övertygad om att han skiter i vad jag gör på dagarna. Visa mig var jag har skrivit att jag inte bryr mig om det ämne som den här tråden egentligen handlar om, så ska jag erkänna mitt fel, men jag kan inte minnas något sådant.

5. Min byk är wunderbar. :gremwink:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Faktiskt är det så här...

...att jag har övervägt att låsa den, men min tolkning av läget var att du och Deoedinann då skulle yla om att vi låste för att vi inte hade vettiga åsikter och för att vi ville förtrycka er frihet att uttrycka er. Nu klagar du på att tråden är öppen, vilket i och för sig är relevant, men i mitt tycke aningen ironiskt.

Vill du att jag låser den, så gör jag gärna det. Säg bara till.

MVH

Magnus

Rosen

Myrmidon

Det jag har sagt att jag inte bryr mig om är att Rosen har ett jobb. Jag skiter i det lika mycket som jag är övertygad om att han skiter i vad jag gör på dagarna

(kollar...) "Tramsar runt och samlar på musikvideos." Tja, det låter inte särskilt upphetsande.

För det som eventuellt inte skiter i det så jobbar jag med det här. Hade fö Anders Blixt som kollega i ett par år innan han började på Strålskyddsinstitutet.

--
Åke

Elder Girov

Swordsman
Re: Faktiskt är det så här...

Nä, jag vet att rollspel.nu inte är någon demokrati, och att man som användare är utlämnad åt moderatorernas godtycklighet. Det kan jag leva med, men eftersom jag har påpekat faktumet att trådar där många moderatorer/administratörer deltar helt enkelt väldigt sällan låses. Sedan skulle jag nog vilja säga att jag inte klagar på att tråden är öppen, utan liksom du, så ser jag ironin i det hela (från ett annat perspektiv dock :gremgrin:).

Verkar ju onödigt att låsa tråden nu, när det faktiskt verkar lugna sig och komma tillbaka till ämnet.

Doedinnan

Veteran
Re: Faktiskt är det så här...

"Verkar ju onödigt att låsa tråden nu, när det faktiskt verkar lugna sig och komma tillbaka till ämnet"

Det har ju alldrig spåelat någon roll tidigare :gremlaugh:

Troberg

Sinister eater
Re: På den gamla goda tiden...

En gång i tiden så vanns den svenska melodifestivalen av låten "Fyra bugg och en coca-cola", vilket också var refrängens första rad. Innan låten fick gå med i den europeiska melodifestivalen så blev artisterna tvungna att skriva om första raden till "Boogaloo! Dansa rock'n'rola".
Fast inte på grund av copyrightfrågor utan för att reglerna i tävlingen inte tillät reklam, och man betraktade användandet av varumärken som ett riskabelt gränsfall.

Edit: Och det här är anledningen till att man ska läsa hela tråden innan man svarar. Hade jag sett att fem andra svarat samma sak hade jag sluppit skriva det här.

Troberg

Sinister eater
100 inlägg och alla har missat en sak...

Det har varit mycket snack om copyright och om den är bra eller inte.

I detta fall skulle jag säga att den inte är applicerbar. Ett MUD är trots allt närmast att jämföra med en spelsession, och nog f*n måste man få använda varumärken och andra skyddade namn under en spelsession eller i egna äventyr? Att man råkar kommunicera över tråd i stället för muntligt och att man har visst datorstöd för vissa rutiner i spelet (vilkat man ändå oftast har ändå...) ändrar inte detta faktum.

Ett MUD är bara att spela spelet som det är tänkt att spelas, men understött av tekniska hjälpmedel.

Med andra ord, copyrighten existerar nog, men den är antagligen inte applicerbar i detta fall.