Quan'talis
Swashbuckler
Re: Engelska är en best
Fast nu läste jag om din mening och kom fram till vad den egentligen betydde. Nevermind ( )
(dessutom anser jag förstås att folk får misshandla sina språk hur mycket de vill, och så länge de gör det hemma kring spelbordet lär det inte orsaka mig något lidande)
(det enda som låter mer fjantasy för mig är namn med mycket z, x, q och ', gärna i kombination med h)
Fast där har jag precis samma problem som många säger sig ha med engelskan: de flesta moderna svenskar är inte så bra på “ålderdomlig” svenska som de tror, och slumpmässigt inslängda arkaismer låter inte stämningsfullt alls (“jag äro” skulle driva mig till vansinne om jag var bara lite mera lagd åt det vansinnesdrivna hållet, och vi ska inte ens börja tala om folk som försöker uttala ord som de stavades före stavningsreformen 1906).Svenska låter däremot mysigt och härligt och om det hanteras rätt uråldrigt och mustigt.
Fast nu läste jag om din mening och kom fram till vad den egentligen betydde. Nevermind ( )
(dessutom anser jag förstås att folk får misshandla sina språk hur mycket de vill, och så länge de gör det hemma kring spelbordet lär det inte orsaka mig något lidande)