Khan zar-khom.
"Lite nitpicking - det gnälldes väl på höga betyg i innehåll och layout? Det behöver inte ha en direkt relation till hur KUL det är att spela spelet."
F'låt, jag menade att Eon är det bästa rollspelet
överhuvudtaget eftersom att min erfarenhet är lika med noll när det gäller övriga rollspel. Observera att det också innebär att Eon är det sämsta rollspelet jag spelat...
"Man kan ha skitkul med riktigt uselt skrivna spel, jag har haft det många gånger."
Faktum är att man kan ha riktigt kul med vad som helst om man bara har lust, jag har haft det många gånger.
"Som jag skrivit annorstädes - Eon är det bästa fantasyspelet jag spelat, men jag skulle trots det inte ge toppbetyg för särskilt många Eon-produkter, och sannolikt inte heller till Eon III."
Men nu var det ju tyvärr inte du som skrev betygen som alla tjôtar om, utan det var ju Pendragon.
"Recensenter ska inte vara en kille man rycker tag i på gatan och ber kolla igenom produkten - de ska ha perspektiv och kunna jämföra med en mängd andra saker. Recensioner är jäkligt subjektiva, ja, men de är samtidigt så nära man kommer objektivitet inom kulturvärlden etc"
Personligen så brukar jag skita i vad recensenter säger om exempelvis en film och kollar på den om jag anser att den har en intressant handling (eller en jäkligt kass handling, då blir den kul att se istället). Jag följer mina egna instinkter istället för att låta mig vägledas av någon torr perfektionist jag aldrig har träffat eller kommer att träffa och absolut inte vill träffa. Iofs så brukar jag använda rescensioner till min egen fördel då jag absolut inte vill ha med det recenserade ifråga att göra ("Men den filmen har ju bara fått ett plus i Aftonbladet"), men det har inte med saken att göra.
"(observera återigen - jag ser inte dessa recensenter som förfäktare av någon sanning kring stereoanläggningar...sannolikheten att de vet bättre än min lillebror är dock bra mkt större)"
Det är dock inte alltid som sannolikheten överensstämmer med verkligheten. Ingenting är omöjligt i teorins värld, men i praktiken...
Sen så är det rätt dåligt att jämföra Pendragon med din tondöve lillebrorsa i det sammanhanget, även om jag fattar vart du vill komma.
"Toppbetyg får man inte, toppbetyg förtjänar man."
Men om nu Pendragon verkligen anser att Eon är det fulländade rollspelet så låt han tycka det då! Att alla ska hålla på och klaga över en betygssättning förändrar på intet sätt Mundana eller Eon till det positiva, utan drar ner folk i änd- och meningslösa diskussioner. Hur annorlunda skulle det väl inte om folk istället skulle lägga ner energi på att svara mitt inlägg ovan som behandlar Colonan och Jargien (*Ähum*).
"Tagga ner Eonseparatismen vetja. Eonforumet har inget bra rykte just för att det verkar vara en klubb för inbördes beundran."
Jag bryr mig väl inte om vad annat folk tycker och tänker om Eonforumet, det är ju forumet tillängat världens bästa rollspel och således världens bästa (och sämsta) rollspelsforum ur min synvinkel. Hedningarnas åsikter struntar jag i, de är bara avundsjuka (eller nåt).
"En bra produkt tål att kritiseras och vi Eonspelare borde vara toleranta nog att ta emot detta."
Vilket vi också gör, men att kritisera betygssättningen tycker jag är lite väl mycket. Fan, folk har väl annat för sig än att klaga på sina kamrater? (sova, t.ex.)
"Så länge kritiken framförs sansat, vilket den görs i högsta grad i den här tråden."
Trådar spårar lätt ur. Kolla bara nu, jag har skrivit om i princip samma saker hur länge som helst. Inget spår av bajskastning, men det är ju förjävligt tråkigt att läsa igenom en sån här tråd istället för att läsa om något som faktiskt har med Mundana att göra.
"Det finns förstås exempel på annat, folk som gärna blandar in exkrementer i sina kommentarer om Neogames-spel. Exkrementer tycker jag vi kan lämna utanför hela WRNU tillsvidare."
Om du syftar på att jag nämner bajskastning så var det snarare menat som en metafor för att förolämpa någon.
"RipperDoc - håller gärna forumen rena"
Om alla bara kunde tänka som du så skulle vi leva i en vackrare värld...
Godnatt
Danne, ganska sur på att folk hållit honom vaken så här sent på natten trots att det är skola i morgon...