Nekromanti Ett äventyr - Färden (Runda 2)

Tyr

Hero
Brynolf said:
Just Armitage/BDG är ju faktiskt en udda grej. Jag tycker det verkar väldigt skumt att just han rimligen måste hamna allra längst ut i tabellen. Känns som ett lite för bra sammanträffande. Finns det nåt sätt att få alltihop att gå i en cirkel? I så fall är det ju rimligt och inte osannolikt.
Jag är rätt säker på att det är tänkt att gå i en cirkel ja.

(Lu-kaazh) -> tripp-trap -> Liliana -> (Korpa) -> Vimes -> Brynolf -> Vicotnik -> Empiricus -> Cissi -> Cassius -> Ruga -> Tyr -> Konrad Konvalj -> LJSLarsson -> (Max Raven) -> (Björn den gode) -> Dieselsoppa -> (Lu-kaazh)

Om Lu-kaazh hade haft förmågan att spåra så skulle det vara att spåra tjuven (vilket sammanträffande) tripp_trap.

Om Korpa hade haft förmågan att spåra så skulle det vara att spåra stadsvakten Vimes.

Max Raven och Björn den gode kan vi inte säga säkert, men det verkar passa in att Max skulle spårat Björn och att Björn skulle spårat Diesel.

Brynolf

Dum fan
Min ulvlista är ganska lång just nu (även om Diesel, Lukas och Max ligger högst upp). Den gröna listan är kortare men desto mer "säker": Tyr och Empiricus. Jag kan inte tänka mig ulvar som lirar som dom just nu. Vic säger att Vimes startade drevet mot Larsson, men det var ju tack vare Tyr och Empiricus som det tog fart. Vimes del i det hela är snarare avhoppet i sista stund vilket luktar betydligt värre.

I övrigt vete fan. KK, Liliana, Tripp och Cissi är också skumma (även om Cissi såklart har ett grönt "lager" på sig iom siandet), men där har jag inga konkreta grejer.

Har inte hunnit hänga med så mycket idag. Hoppas på bättre tider i morgon.

Cissi

Up to no good.
Försöker samla ihop lite tankar efter ert spel under dagen.

Liliana said:
Kan det vara så att Larsson ljög om annat än sitt yrke? Ingen siar mig, tex, om inte tripp_trap eller bdg/armitage gör/gjorde det.
Är trött och kommer inte på något mer just nu. natti natt.
Detta är en tanke. Om Larsson ljög om att han kunde sia jägaren (som är en powerroll) kanske de andra som hävdat att de kan sia powerroller ljuger. Ingen kan sia fram om yrket på en "powerroll" som ryker. Alltså en roll som har en annan förmåga än yrkessiande.

De som detta gäller är isåfall:

Liliana - (siar Korpa, underligt iofs att hon skulle pinna den misstanken på sig själv.)
Diesel - siar Lukaz som har underlig förmåga.

Empiricus said:
De som inte alls har röstat på LJSLarsson, ever:
Liliana
Ruga
tripp_trap
Återigen dyker Liliana upp i något som jag tycker verkar lite dystert för henne. Att en nybörjarulv inte röstar på en ulvkompis är förståligt, jag skulle nog ha svårt för det.

KK said:
Det är ju klockrent och jag hade inte sett det som att Larsson ljugit om Trädgårdsmästare. Det är lixom nästan Botaniker så jag hoppades att vi skulle får fram något mer för att säkra upp det hela. Jag trodde till och med att Riddare/Tempelriddare funkade ihop, men nu gör det ju inte det längre.

Larsson har omnämnt botanik, botanisera, botaniker eller liknande i sin outning så det är ju uppenbart att det finns spår av Botaniker där, men jag tror det rör sig om att ulvarna inte vet vad de skall välja för att det skall bli 100.

Trädgårdsmästare är inget man drar ur arslet när man skall outa sin roll direkt.
Här börjar ni på allvar diskutera vad jag tycker är jätteintressant. Om det är så att ulvarna har ett antal yrken som de får välja emellan så är det klart att de ville att vi skulle ut med vilka yrken vi kunde sia från start. Kolla vilka som hakade på mitt galna drev efter yrkessiande.

Vi kanske kan hitta något bland dem som har liknande yrken. Tempelriddare och riddare är lite för konstigt och det kan vara så att Diesel kanske hade tur att BDG åkte ut om han kunde sia ett annat yrke.

Lukaz klämde inte ur sig bard förrän i det absoluta slutskedet av rundan när alla andra yrken i princip var claimade. Det är väldigt likt gycklare. Är det en slump att nästan alla andra yrken är vitt skilda från varandra?

Liliana said:
Ursäkta, men jag förstår inte fallet mot Larsson?
Och här, Liliana igen. Ett tappert försök att skydda Larsson.

KK said:
Utgår jag från dessa yrken:
Månglare, Tempelriddare, Forskare och Ädling så finns det ju täckning bakåt på alla utom Tempelriddaren och Ädlingen.
Ädlingen i församlingen är återigen Liliana.

Diesel said:
Det här tål verkligen att funderas på. Hittills har vi kunnat se oerhört mycket bra av den symmetri som ser ut att ligga som grund för spelet.

Det som stör mig är att så många "passar in i mönstret".

Jag ska börja på en lista där amn kan se vem som outar vad när, eller har du gjort det också Emp?
I min hjärna så passar det här med era yrkesfunderingar bara in på Deisel själv, Lukaz och Liliana.

Liliana said:
2. De kanske ville att du skulle göra som du gjorde, och kom ut med att det var du som var väktare, så att de vet säkert? Både du, Bdg och Trip_trap var ju kandidater till att vara det.
Alltså, Liliana, vaddå VAR kandidater till det. Vi har aldrig diskuterat i runda ett om man kan hitta powerroller i schemat även om Korpa kände sig väligt träffad så var det inget som kom upp att vi hade kandidater. Så vad menar du med att de tre VAR kandidater till väktarposten?

Liliana said:
var det ingen annan som fick veta att ett yrke åkte ut? I så fall är det ju Bdg/jake som är botaniker, och Ulvar har inget yrke?
Och Larsson fick slumpa fram ett yrke och hoppas på att han inte gjorde ett misstag. När ingen hävdade att de kunde sia trädgårdsmästare var det liksom kört.

Diesel said:
Nja, om inte jag tar fel så såg KK att en botaniker lämnade spelet.
Och här försöker Diesel lägga tillbaka att Larsson kanske var botanikern men ulvfailade sin outning. Men jag tror att Liliana sagt som det är, ulvarna har inget yrke och måste chansa, Deisel försöker fint rätta henne.

Det här ger ett rött skimmer runt Liliana men jag är fortfarande misstänksam mot Lukaz som har en massa skumma saker för sig. Diesel för att han passar för bra in i mina teorier för att avfärdas helt och på slutet också Vimes för att han är så inkonsekvent och mjuk runt Liliana.

Men nu,

Röst: Liliana

tripp_trap

Veteran
Efter att ha skummat igenom tråden nu när flödet stillat sig lite har jag kommit fram till var min röst ska ligga för tillfället:

Vicotnik said:
Nice :gremlaugh:

Vimes, du ska fan ha full kred för insiativet att plocka LJSLarsson. Det spontana drevet mot LJSLarsson gjorde mig misstänksam i och med att det växte så fort och med så kort tid kvar så jag misstänkte att det mycket väl var ulvar med i drevet för att försöka rädda en av sina egna, men i och med att LJSLarsson var ulv så skulle jag nog våga mig på att säga att Vimes, Tyr och Brynolf har ett starkt grönt skimmer över sig. Även Konrad som jag har svårt för får lite upprättelse för sin röst på LJSLarssson.
Vicotnik said:
Dieselsoppa, jag kan ha missat det men hur kommer det sig att du som tempelriddare har koll på ifall barden lämnar spelet?
Vicotnik said:
Har utgått ifrån Empiricus xls dokument och sammanställt rösterna från det att Vimes la sin röst på LJSLarsson i slut skedet tills rundan avslutades.
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>Vem / tid / från / till
Vimes 20:21 tripp_trap LSJLarsson
Ruga 20:25 Konrad Konvalj Dieselsoppa
Tyr 20:29 Konrad Konvalj LSJLarsson
Brynolf 20:32 Cissi LSJLarsson
Konrad Konvalj 20:35 Dieselsoppa LJSLarsson
Cissi 20:36 Dieselsoppa LSJLarsson
Max Raven 20:43 Empiricus LJSLarsson
Vicotnik 20:46 BDG Konrad Konvalj
Lu-Kaazh 21:31 Dieselsoppa Cissi
Empiricus 21:37 Dieselsoppa LSJLarsson
Lu-Kaazh 21:41 Cissi LSJLarsson
Vimes 21:58 LJSLarsson Dieselsoppa</pre>
</div></div>

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Vico:

Om det finns Siare+Väktare bland 17 pers.

Hur många ulvar är det lämpat att ha med i spel?
Hmm.. Jag skulle nog fortfarande säga 4 ulvar, 5 tror jag blir på ojämt, som jag nämde tidigare så skulle nog 5 ulvar vara mer lämpligt om vi i alla fall var 19-20 spelare. 18 spelare är svårare att säga hur många ulvar som är lämpligt, då det beror mycket på hur resten av spelet ser ut.
Där emot så skulle det kunna vara så att en av ulvarna inte kan sias. Inte allt för ovanligt att ha en sådan roll med om det finns siare med i leken.
Vicotnik said:
En sak får vi inte glöma och det är om Max Raven lever om 2-3 rundor och han inte hittat någon ulv så kan det vara en bra idé att hänga honom eftersom vi inte har något direkt sätt att verifiera att han är grön utöver att han sagt att han är siare, vilket är hyfsat lätt att claima som ulv. Framför allt att claima det så sent när mer parten utav spelarna gått ut med sin info/förmågor.

Detta är ett plock ur vad Vicotnik postat denna runda. Skulle jag karaktärisera dem med ett ord skulle jag säga "försiktig". Han börjar med en liten komplimang till de som var snabbt på LJSLarsson-tåget. Därefter kommer en liten, ganska harmlös fråga till en spelare som hamnat under en del tryck (Dieselsoppa). Nästa inlägg är en sammanfattning av röstläget från förra rundan efter att Vimes lagt sin på LJSLarsson. Ingen analys, bara statistiken rätt och slätt. Härnäst fick han en ganska simpel fråga av Konrad som han viker ut sig lite kring. Återigen inget kontroversiellt från Vicotnik, men frågan var i och för sig ganska enkel att tala om. Till sist lägger han ut en tanke om att hänga Max Raven ifall denne överlever några rundor utan att leverera ulvar att hänga. Ganska harmlösa inlägg alltså, som passerar under radarn men ändå signalerar aktivt deltagande.

Vicotnik said:
Om det finns en väktare så ska den inte säga något. Om väktaren finns med i spelet så är väktaren den troligaste anledningen till att ingen blev nattmördad denna runda.
Vicotnik said:
Empiricus said:
Liliana
Ruga
tripp_trap
Och bland dessa så har LJSLarsson lagt sin röst på Ruga och tripp_trap.
LJSLarsson har även lagt sin röst på Vimes och Konrad Konvalj.

Så vi bör nog dra både Ruga och tripp_trap under luppen, lite extra.
Och att sedan att Tripp_trap är Tjuv gör det hela extra intressant i och med Lu-kaazh outning/claim.

Så min röst landar på tripp_trap.

Röst: Tripp_trap

Men här ovan har vi två inlägg som sticker ut lite. I den ena uppmanar han vår presumtiva väktare att ligga lågt med sin identitet. Detta slog mig lite som ett underligt resonemang, för om det nu finns en väktare vet väl antagligen både den och åtminstone ulvarna om vem det är? Då är det väl bara nyttigt för byn att veta om detta? Detta påpekade Korpa själv kort därefter.

Det andra inlägget är hans nuvarande röst. Återigen är det inte så kontroversiellt i sig, han bygger vidare på statistiken om vilka som inte röstat på LJSLarsson, och landar på mig. Han menar att vi ska granska oss som aldrig röstat på LJSLarsson extra noga. Men ingen fråga ställs, och inga övriga resonemang kommer heller. Så han verkar inte personligen vilja dreva mot någon av oss för att höra mer, utan väntar kanske på stöd. Försiktighet tycks alltså prägla hans inlägg. Jag har bara skummat som hastigast i den förra tråden, så kan inte uttala mig säkert där. Men om han även där verkar flyta med strömmen och försöka göra sig så grå som möjligt tror jag att han är en god kandidat till portalen. Nu ska jag fortsätta läsa, under tiden kan du gärna bemöta följande Vicotnik:

1. Du ansåg att väktaren inte borde avslöja sig efter att denne troligen överlevt. Varför?
2. Hur ställer du dig till att LJSLarsson har "grönat" dig eller i alla fall inte uttalat sig särskilt mycket om dig (enligt Korpas sammanfattning av LJSLarsson)?

Röst: Vicotnik

Vicotnik

Den onde
Staff member
Tripp_trap said:
1. Du ansåg att väktaren inte borde avslöja sig efter att denne troligen överlevt. Varför?
2. Hur ställer du dig till att LJSLarsson har "grönat" dig eller i alla fall inte uttalat sig särskilt mycket om dig (enligt Korpas sammanfattning av LJSLarsson)?
1. Anledningen till att jag ansåg att väktaren inte bör outa sig var att som läget var då så var det inte kännt vem väktaren hade skyddat förra rundan. Det var inte heller känt att det fanns en väktare utan det vara bara spekulationer från våran sida. Och de två roller man vill hålla hemliga så länge som möjligt är väktare och siare, detta för att de ska kunna jobba ostört utan att behöva oroa sig för att ulvarna vet vilka de är.
Oftast så kommer även väktarens förmåga med någon form av begränsning (får inte skydda samma person 2 gånger i rad exempelvis). Kommer det fram vem väktaren är så kommer väktaren ganska så snart att plockas ur spelet vilket gör att siaren blir ännu mera sårbar.
Ska även tillägga att bara för ulvarna vet att det finns en väktare så behöver det inte betydda att de vet vem väktaren är och så läng som ulvarna inte vet vem väktaren är så har byn ett övertag.

2. Att LJSLarsson grönat mig betyder inget alls. Detta pga av giftbägar resonemanget. Dvs jag vet att du vet att jag vet... osv. Så det är upp till er att avgöra hur vida jag ska i galjen eller inte. Och anser ni att jag är mest lämpad att dingla och ni får ut något av det som hjälper oss att vinna så varså goda att häng mig vid nästa tillfälle.

Och för att svara på din fundering om min försiktighet, så är det så jag spelar. Till skillnad från Vimes och Konrad Konvalj så föredrar jag att spela tillbaka lutat. Jag har aldrig haft förmågan att få folk att lyssna på mig till skillnad från dessa herrar. Så jag gör det jag är bäst på observerar.

Och angånde att hänga siaren senare är för att lever siaren och inte hittat någon ulv så kan det mycket väl vara en ulv som tagit rollen som siare. Max Raven gick ut med att han var siare väldigt sent och långt efter att de flesta förmågor redan outats, så att chansen att någon annan skulle ha siar förmågan var väldigt låg. Observera att jag inte säger att vi ska hänga Max Raven den här rundan eller nästa. Men vi bör inte vara rädda för att eventuell fatta det beslutet.

Max Raven

T12-kultist
Vicotnik said:
En sak får vi inte glöma och det är om Max Raven lever om 2-3 rundor och han inte hittat någon ulv så kan det vara en bra idé att hänga honom eftersom vi inte har något direkt sätt att verifiera att han är grön utöver att han sagt att han är siare, vilket är hyfsat lätt att claima som ulv. Framför allt att claima det så sent när mer parten utav spelarna gått ut med sin info/förmågor.
Bra analys, och du verkar överrens med mig att det kan vara en poäng att ha ihjäl mig för att kolla mina uttalanden. Jag gillar inte påståendet att jag gick ut med min förmåga sent - att avslöja siare-förmågan tidigt verkade vara potentiellt självmord, men ville inte riskera att en ulv tog rollen om jag tog den för sent(det var en del velande här). Samtidigt sade jag ganska tidigt att min förmåga inte var som de andras - MEN det här kan ju förstås ha varit ett ulvknep också, så det ändrar inte analysen. I vilket fall - nu får jag lite press på mig att prestera.

Som jag ser det så om någon nattmördas denna runda så är det inte jag.

Om jag är bybo: Ulvar kommer vara mer intresserade av karaktärsmord. Kasta tvivel på det jag säger. Kan vara bra att korsreferera med andra saker som sagts/gjorts längre fram.

Om jag är ulv: Ur byboperspektiv är jag en potentiell informationsresurs. Det jag gör hamnar under lupp, och mina handlingar kan förhoppningsvis ge anknytningar till fler ulvar. Dessutom, med fyra ulvar så är det halva gruppen.

Ett undantag är förstås om jag är äventyrare/bybo och ulvarna uppfattar mig som ett större hot levande(med informationsinhämtande) än död (bekräftelse av att jag var siare).

Men just nu tror jag alltså att jag överlever. Från mitt perspektiv: Oavsett vad som händer, i alla tre fallen, vinner byn på det. I två av fallen vinner jag också (tillfällig överlevnad, mer information) på det. I like those odds. :gremsmile:

Max Raven

T12-kultist
Åh just, varför ulvar antagligen inte kommer vilja ha ihjäl mig om jag är bybo: Oddsen att jag plockar en ulv på måfå är låga. Om ulvarna är smarta så har de hållit huvudet nere. Då kan de påstå att de som grönas av mig är potentiella ulvar. :gremsmile:

Liliana

Veteran
Dieselsoppa said:
Tillsvidare får gärna Liliana utveckla det där med att hänga upp samlingar. Jag var ju intresserad av hennes flufftext kopplat till vilket yrke hon ser försvinner, men nu verkar det också som att du Liliana har flufftext kopplat till ditt föremål också?
Ja. Fast jag har ju sagt vad det står. Kan inte komma närmare utan citat.

Tyr said:
Brynolf said:
Just Armitage/BDG är ju faktiskt en udda grej. Jag tycker det verkar väldigt skumt att just han rimligen måste hamna allra längst ut i tabellen. Känns som ett lite för bra sammanträffande. Finns det nåt sätt att få alltihop att gå i en cirkel? I så fall är det ju rimligt och inte osannolikt.
Jag är rätt säker på att det är tänkt att gå i en cirkel ja.

(Lu-kaazh) -> tripp-trap -> Liliana -> (Korpa) -> Vimes -> Brynolf -> Vicotnik -> Empiricus -> Cissi -> Cassius -> Ruga -> Tyr -> Konrad Konvalj -> LJSLarsson -> (Max Raven) -> (Björn den gode) -> Dieselsoppa -> (Lu-kaazh)

Om Lu-kaazh hade haft förmågan att spåra så skulle det vara att spåra tjuven (vilket sammanträffande) tripp_trap.

Om Korpa hade haft förmågan att spåra så skulle det vara att spåra stadsvakten Vimes.

Max Raven och Björn den gode kan vi inte säga säkert, men det verkar passa in att Max skulle spårat Björn och att Björn skulle spårat Diesel.
Eller så går circeln så här:
Lu-kaazh -> Trip -> Liliana -> Korpa -> Vimes -> Brynolf -> Vicotnik -> Empiricus -> Cissi -> Cassius -> Ruga -> Tyr -> K.K. -> Bdg/jake -> Lu-kaazh.

Då får vi tre ulvar som inte passar in: Larsson (bevisad), Diesel och Max Raven.

Cissi said:
Försöker samla ihop lite tankar efter ert spel under dagen.

Liliana said:
Kan det vara så att Larsson ljög om annat än sitt yrke? Ingen siar mig, tex, om inte tripp_trap eller bdg/armitage gör/gjorde det.
Är trött och kommer inte på något mer just nu. natti natt.
Detta är en tanke. Om Larsson ljög om att han kunde sia jägaren (som är en powerroll) kanske de andra som hävdat att de kan sia powerroller ljuger. Ingen kan sia fram om yrket på en "powerroll" som ryker. Alltså en roll som har en annan förmåga än yrkessiande.

De som detta gäller är isåfall:

Liliana - (siar Korpa, underligt iofs att hon skulle pinna den misstanken på sig själv.)
Diesel - siar Lukaz som har underlig förmåga.
Eller så kanske Larsson inte siar någon för att ulvar inte gör det, och powerrollerna är random utlagda?
Cissi said:
Empiricus said:
Liliana
Ruga
tripp_trap
Återigen dyker Liliana upp i något som jag tycker verkar lite dystert för henne. Att en nybörjarulv inte röstar på en ulvkompis är förståligt, jag skulle nog ha svårt för det.
Hm, det är många jag inte röstat på. Tror jag röstat två-tre gånger? Så om en till ulv hittas och den inte är en av de två-tre jag röstat på, så gör det mig ulvigare? Samtidigt säger ni att rösthoppa runt stup-i-minuten inte är bra? Bestäm er :gremsmile:
Cissi said:
Liliana said:
Ursäkta, men jag förstår inte fallet mot Larsson?
Och här, Liliana igen. Ett tappert försök att skydda Larsson.
Eller en fråga för att jag inte förstår. Om jag inte kan fråga, kan jag inte lära mig.

Cissi said:
Liliana said:
2. De kanske ville att du skulle göra som du gjorde, och kom ut med att det var du som var väktare, så att de vet säkert? Både du, Bdg och Trip_trap var ju kandidater till att vara det.
Alltså, Liliana, vaddå VAR kandidater till det. Vi har aldrig diskuterat i runda ett om man kan hitta powerroller i schemat även om Korpa kände sig väligt träffad så var det inget som kom upp att vi hade kandidater. Så vad menar du med att de tre VAR kandidater till väktarposten?
Inte säker att jag förstår frågan, men; de hade outat att de hade förmåga, (förutom bdg/jake), men inte vad det var för förmåga, bara att den inte var som den vanliga. Vet inte riktigt hur många förmågor som finns, trodde inte det fanns så många som var vanliga. Jag vet om siare, miller och väktare.

Cissi said:
Liliana said:
var det ingen annan som fick veta att ett yrke åkte ut? I så fall är det ju Bdg/jake som är botaniker, och Ulvar har inget yrke?
Och Larsson fick slumpa fram ett yrke och hoppas på att han inte gjorde ett misstag. När ingen hävdade att de kunde sia trädgårdsmästare var det liksom kört.
Så varför ha ingen sett Bdg/jake försvinna? Alltså, yrket de siar.

Cissi said:
Diesel said:
Nja, om inte jag tar fel så såg KK att en botaniker lämnade spelet.
Och här försöker Diesel lägga tillbaka att Larsson kanske var botanikern men ulvfailade sin outning. Men jag tror att Liliana sagt som det är, ulvarna har inget yrke och måste chansa, Deisel försöker fint rätta henne.
En ulv skulle väl rättat en annan ulv utanför tråden? På pm? Tror det var Vic som sa att man använder pm som ulv?

Basenanji

Postd20modernist
Okej, så du kan inte säga mer om eventuell flufftext angående ditt föremål?

Inte ens ett "Nej, jag har ingen flufftext!"?

---

Sedan Liliana, kolla här:

Liliana said:
Lu-kaazh -> Trip -> Liliana -> Korpa -> Vimes -> Brynolf -> Vicotnik -> Empiricus -> Cissi -> Cassius -> Ruga -> Tyr -> K.K. -> Bdg/jake -> Lu-kaazh.

Då får vi tre ulvar som inte passar in: Larsson (bevisad), Diesel och Max Raven.
Alltså, bara en fråga, hur ser du då på att jag claimade "ser när barden lämnar spel" FÖRE Lu-kaazh outande?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Max Raven said:
Åh just, varför ulvar antagligen inte kommer vilja ha ihjäl mig om jag är bybo: Oddsen att jag plockar en ulv på måfå är låga. Om ulvarna är smarta så har de hållit huvudet nere. Då kan de påstå att de som grönas av mig är potentiella ulvar. :gremsmile:
Håller inte rikigt med att oddsen att plocka en ulv är små. Troligtvis är det 3 ulvar kvar (om vi antar att de var 4 från start) och vi är totalt 15 spelare just nu. Vilket gör att oddsen att plocka en ulv är 1/5. Detta är om du bara skulle gå på random vem du siar. Om man sedan tar med att du håller vissa mer troliga för ulvar än andra så minskar du ner antalet spelare du tror är ulvar, där av ökar dina odds att finna en ulv.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana said:

Nu är jag rätt långt efter men vad baserar du den här cirkeln på?

Larsson är Botanikern. Det är bekräftat.

Jag måste sätta mig och läsa ikapp lite för att återkomma med lite tankar.

Under natten har jag dock kommit fram till att jag skall rösta på Liliana.

Röst: Liliana

Outningen av föremål är allt för konstig för att den skall vara rätt. Samma syndrom som Larsson.

Lixom, allas outningar är rätt tydligt.

Exempelvis:

K.K = Magisk stav. Yepp, jag kan inte använda den för att gudarna ser snett på magi.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag brinner ur! (Observera, inget allvarligt eller illa menat).

MEN kan Mukwa ge tillåtelse åt Liliana att gå in och redigera inlägg: #842334

Lägga länken bakom spoiler eller ta bort länken eller liknande.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Liliana said:
Så varför ha ingen sett Bdg/jake försvinna? Alltså, yrket de siar.
Mukwa said:
Jake Armitage är diskad. Detta ersätter inte ett nattmord eller hängning. Och för att vara extra tydlig: Det har alltså inte skett något nattmord.

Jake Armitage (Äventyrare)

LJSLarsson (Plundrare)
Jake är diskad. Han finns inte och räknas inte med i spelet. Hans diskning/försvinnande ersätter inte ett nattmord eller hängning.

Min förmåga fungerar som så att jag får veta om x-yrke = BOTANIKER försvinner ur spel. Hängs/Nattmördas.

Vi har hängt ulven Larsson och jag har bekräftat att en Botaniker har försvunnit ur spel.

Detta har jag gjort flera gånger i denna tråd och du är den ända som försökt påvisat något annat.

Vi vet att Jake var grön. Kolla Mukwa´s inlägg.
Vi vet att Larsson var ulv.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Cissi said:
Här börjar ni på allvar diskutera vad jag tycker är jätteintressant. Om det är så att ulvarna har ett antal yrken som de får välja emellan så är det klart att de ville att vi skulle ut med vilka yrken vi kunde sia från start. Kolla vilka som hakade på mitt galna drev efter yrkessiande.

Vi kanske kan hitta något bland dem som har liknande yrken. Tempelriddare och riddare är lite för konstigt och det kan vara så att Diesel kanske hade tur att BDG åkte ut om han kunde sia ett annat yrke.

Lukaz klämde inte ur sig bard förrän i det absoluta slutskedet av rundan när alla andra yrken i princip var claimade. Det är väldigt likt gycklare. Är det en slump att nästan alla andra yrken är vitt skilda från varandra?
Bra. Då jobbar du med mig i detta! Toppen, säger så häääj.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Röstläget
Dieselsoppa (2): Cassius, Liliana,
Tripp_trap (2): Empiricus, Vicotnik
Liliana (2): Cissi, Konrad Konvalj,
Cassius (2): Dieselsoppa, Vimes
Brynolf (1): Max Raven
Vicotnik (1): Tripp_trap

Hittils har 10 av 15 stycken valt att rösta. Ni som inte har röstat misstänker inte ni någon? Och om ni misstänker någon varför har ni inte lagt er röst på den personen?

Patient Beta

Swordsman
Vicotnik said:
Röstläget
Dieselsoppa (2): Cassius, Liliana,

Hittils har 10 av 15 stycken valt att rösta. Ni som inte har röstat misstänker inte ni någon? Och om ni misstänker någon varför har ni inte lagt er röst på den personen?
Dieselsoppa (3): Cassius, Ruga, Liliana

Ruga said:
Jag ska använnda helgen till att läsa igenom det här och titta på det med nya mindre trötta ögon..
Just ny känns Diesel som en bra röst. Hänger inte i hop med oss andra enligt Lilianas lista och temppelriddare är för likt riddare.
Om vi vet Disels status kan vi oxså lättare titta igenom i går då det i princip stod mellan Larsson och Diesel, så
Röst dieselsoppa
Du missade Ruga som röstade kring 21 på Dieselsoppa med hänvisning till bland annat Lilianas lista

Vicotnik

Den onde
Staff member
Okej, anledningen till att jag missade den rösten var för att jag sökte efter: "Röst:" och Ruga har lagt sin röst utan : .

Mukwa

Swashbuckler
Fixa länken

Liliana said:
Konrad Konvalj said:
Liliana said:
Ok.
Jag är då av ädelt blod, runt om mig finns de där gycklarna och jag har en dyrksats. Jag är tydligen en mupp som använder andras saker, för jag använder dyrksatsen. Den passar fintfint att hänga upp mina udda samlingar.
Udda samlingar av vad?

Sen hade du nått google-snack tidigare. Kan du ta upp hur du tänkte där och länka till nån sida så jag förstår vad du menar.
Det står inte av vad. Bara att de är udda.

Jag visste inte vad dyrksats var, så googlade [borttagen länk]. en bit ner finns en bild som ser ut som ett vertyg. Antog ju att det inte var tröjorna.
Konrad Konvalj said:
Jag brinner ur! (Observera, inget allvarligt eller illa menat).

MEN kan Mukwa ge tillåtelse åt Liliana att gå in och redigera inlägg: #842334

Lägga länken bakom spoiler eller ta bort länken eller liknande.
Ja. Mukwa tillåter detta. Faktum är att Mukwa själv tänkte skriva det i tråden för det irriterar Mukwa att ha en sidledsscroll :gremsmile:

Liliana: Det vore underbart om du kunde ändra inlägg: #842334. Ta bort länken eller fixa till den.

Brynolf

Dum fan
Re: Fixa länken

KK said:
Vi har hängt ulven Larsson och jag har bekräftat att en Botaniker har försvunnit ur spel.
Konrad, sägs det specifikt att det var Larsson som var botanikern? Det är ju annars möjligt (om än långsökt) att det är Armitage som du "siat".

Vad det skulle innebära vete fåglarna. Att ulvarna inte har några yrken, men en massa info som de kan basera lögner på?