Leon
Leo carcion
Varför i hela friden skulle gudar behöva intervenera? Som jag skrivit flera gånger så förklaras inte mångfalden i Athos genom evolutionära mekanismer.Visst, det räcker att gudarna intervenerar sådär var 25e eller 100e år, och bestämmer hur de vill ha det, så går evolutionen helt sönder. Så är det.
Det betyder inte att evolution inte skulle kunna ske på någon plats Gudarna glömt bort, men det ligger inte i Gudarnas natur att glömma saker.
Det betyder inte att evolutionens mekanismer inte skulle kunna vara aktiva en generation eller två, men i längden får det exakt ingen effekt.
Jag köper det. Så kan jag förstå det.
Vad får du det här ifrån? Givetvis ser barn fortfarande ut som sina föräldrar.Varför det? Poängen med Athos är väl att den snygga brodern är snygg antingen på grund av att gudarna bestämde det, eller att han bor i snygghuset.
Hans ungars utseende kommer sålunda inte ha ett jota med hans eget utseende, utan med var de växer upp någonstans, vad de gör, och vad gudarna bestämmer sig för att göra.
Nu kommer det massa konstiga resonemang från er båda som jag helt enkelt inte förstår.