Bezant
Veteran
Fanns visst ett intresse av krig i USA, men det vara bara allmänheten som inte förstod det. Men till slut släppte de till. Allmänheten kanske det går sämre för, men inte för industrimagnaterna. Sedan brukar krig också få igång tillväxten också al'a Keynes.Arfert;n75206 said:Ja, som fan. Man har avlyssnad radiotrafik där snubbarna som sköt ner planet snackar. Skadorna på planet stämmer med de från en luftvärnsmissil. Etc.
Nej. USA har inga intressen för att det ska vara ett storkrig i europa. Det skulle skada dem med. Och "kurvan" i filmen är ren bullshit. Exempelvis ville USA inte bli inblandat i vare sig WW1 eller WW2. Man var isolationistiska då.
Föra krig är dessutom extremt dyrt för USA, inget de tjänar pengar på. Inte är de skyldiga ryssarna pengar heller i större utsräckning. Ryssland är en ekonomisk dvärg. Som lever på att sälja råvaror och vapen. När köpte du en produkt tillverkad i Ryssland senast?
Förvånar mig att folk tror på sådan här skit utanför Rysslands gränser. Herrejävlar. Fast folk garvar nog mest. Hoppas jag.
Moder Ryssland är dock på uppgång ekonomiskt sätt från 90-talet! Glas från IKEA hemma hos mig har "made in Russia" ingraverat. Det måste bevisa mycket!