Nekromanti Förklara konflikten i Ukraina

Status
Not open for further replies.

Bezant

Veteran
Arfert;n75206 said:
Ja, som fan. Man har avlyssnad radiotrafik där snubbarna som sköt ner planet snackar. Skadorna på planet stämmer med de från en luftvärnsmissil. Etc.

Nej. USA har inga intressen för att det ska vara ett storkrig i europa. Det skulle skada dem med. Och "kurvan" i filmen är ren bullshit. Exempelvis ville USA inte bli inblandat i vare sig WW1 eller WW2. Man var isolationistiska då.

Föra krig är dessutom extremt dyrt för USA, inget de tjänar pengar på. Inte är de skyldiga ryssarna pengar heller i större utsräckning. Ryssland är en ekonomisk dvärg. Som lever på att sälja råvaror och vapen. När köpte du en produkt tillverkad i Ryssland senast?

Förvånar mig att folk tror på sådan här skit utanför Rysslands gränser. Herrejävlar. Fast folk garvar nog mest. Hoppas jag.
Fanns visst ett intresse av krig i USA, men det vara bara allmänheten som inte förstod det. Men till slut släppte de till. Allmänheten kanske det går sämre för, men inte för industrimagnaterna. Sedan brukar krig också få igång tillväxten också al'a Keynes.

Moder Ryssland är dock på uppgång ekonomiskt sätt från 90-talet! Glas från IKEA hemma hos mig har "made in Russia" ingraverat. Det måste bevisa mycket! :)

Ond bråd död

Swashbuckler
Bezant;n75215 said:
Fanns visst ett intresse av krig i USA, men det vara bara allmänheten som inte förstod det. Men till slut släppte de till. Allmänheten kanske det går sämre för, men inte för industrimagnaterna. Sedan brukar krig också få igång tillväxten också al'a Keynes.

Moder Ryssland är dock på uppgång ekonomiskt sätt från 90-talet! Glas från IKEA hemma hos mig har "made in Russia" ingraverat. Det måste bevisa mycket! :)

Vad syftar du på?

Krille

Super Moderator
Moderering:

Poster i stil med nedanstående:

Bezant;n75234 said:
Läs igen, tänk efter/researcha.
Bezant;n75241 said:
NÄ! För nu är det tédags!
står stick i stäv med forumets riktlinjer och andan av dess regler:

Reglerna said:
Riktlinjer för att posta i forumen

[…]

6. Posta inte om du inte har något relevant att säga. Att översålla forumen med innehållslösa inlägg räknas som spammande – även om du faktiskt inte säljer något.
Poster som ovanstående har ingenting att tillföra diskussionen. De gör folk sura och förbannade, och gör att postaren uppfattas som ett troll.

LÅT DÄRFÖR BLI ATT POSTA SÅDANA INLÄGG!

Arfert

Facit
Det är är en smula för mycket konspiratons-snack för min smak.
USA hade en extremt liten armé 1914 resp 1939. Mindre än Rumäniens 1939. Deras flotta var ett skämt, mest gamla slagskepp. Flygvapnet likaså. Inte redo för ett krig. Men de hade en stor befolkning och en effektiv industri man inte kunde bomba.

Läs igen, tänk efter/researcha.
Är också en smula brydd.

Arfert

Facit
Glas från IKEA hemma hos mig har "made in Russia" ingraverat. Det måste bevisa mycket!
Bevisar mer än vad du tror. Det brukar stå "Made in Bangladesh" annars. ;)

Mundo

Myrmidon
Oj vad bra den där videon är.
Snabba klipp, mycket starka färger, snabba förklaringar på komplexa problem och sist men inte minst: Ordbeskrivningar på den ena sidan som "ond" och den andra som ett offer för den andres ondska.

De som har gjort den är PR proffs.

EDIT: lol! Jag såg den slutet nu! Russian genocide! Åh gud, jag skrattar så jag nästan gråter. Det är som när man läser youtube kommentarer under Sabaton videor. "Stop the white genocide! Vote SD!" Åh Gud...

Ki-ai

Warrior
I ryska propagandavideor finns det skrämmande ofta ett hot om världskrig och ond bråd död. Jag blir alltid lite chockad över HUR lätt de hotar med vapen.

För övrigt, vad hade USA att vinna på att starta VK1 och hur tusan lyckades de med det?

Herr Nils

Veteran
Borde inte denna tråd flyttas dit den hör hemma, i varulvsspels forumet? Visserligen är psyopsen (varulvens) utspel en aningen klent denna gång.

Organ

Out of time, out of mind
Bezant;n75215 said:
Fanns visst ett intresse av krig i USA, men det vara bara allmänheten som inte förstod det.:
Vad menar du? Hade USA hemliga Illuminati-anledningar till att gå i krig?

Vk1 startade av anledningar USA inte hade ett dyft med att göra. Inte heller hade de något direkt att vinna på det. Tvärtom så växte Japan sig mäktigt på Rysslands bekostnad och blev på köpet USAs stora konkurrent om inflytande i stilla havsområdet.

Vad gäller vk2 blir det mer komplicerat. Men att påstå att USA hade något direkt att tjäna på att det blev krig stämmer inte. Däremot så hade de en del att förlora på en vinst för Tyskland pga USAs starka ekonomiska kopplingar till Storbritannien.

Om USA har någon skuld i krigsutbrottet så
skulle det, eventuellt, vara den politik de förde mot Japan på 30-talet. Man kan hävda att man borde insett att den i slutändan skulle resultera i ett krig mellan länderna. Men att säga att det på nåt vis skulle vara USAs fel är väl magstarkt. Den var en reaktion på Japans expansionistiska politik som innan krigets egentliga utbrott lade stora områden under japansk kontroll. Nämnas kan t ex att det rådde fullt krig mellan Japan och Kina hela fyra år innan det till slut small till i Pearl harbor. Och då var dessutom det hela redan i full swing gentemot Storbritannien.

Herr Nils

Veteran
Bezant.
Meddelad din chef att din språkliga förmåga år hyfsad, men din patriotiska ideologi gör dig helt tondöv att manipulera diskursen och därför har du svårt att nå fram med budskapet i detta forum. Vi dömer dig inte för det du gör, det är ditt jobb. Men dessa försök att sprida förvirring kommer bara att slå tillbaka mot din uppdragsgivare.

För de som undrar vad som försiggår här rekommenderar jag att man tittar på följande seminarium. Inte alls lika väl redigerat och cool som Bezant´s video. Den är på alla sätt totala motsatsen. ;^)
http://youtu.be/NdXNVO07mN4

Bezant

Veteran
Herr Nils;n75739 said:
Bezant.
Meddelad din chef att din språkliga förmåga år hyfsad, men din patriotiska ideologi gör dig helt tondöv att manipulera diskursen och därför har du svårt att nå fram med budskapet i detta forum. Vi dömer dig inte för det du gör, det är ditt jobb. Men dessa försök att sprida förvirring kommer bara att slå tillbaka mot din uppdragsgivare.

För de som undrar vad som försiggår här rekommenderar jag att man tittar på följande seminarium. Inte alls lika väl redigerat och cool som Bezant´s video. Den är på alla sätt totala motsatsen. ;^)
http://youtu.be/NdXNVO07mN4
Russofobi ska bekämpas vartänst dess fula huvud sticker upp.
För övrigt är redan den här konflikten tillräckligt förvirrande.
För övrigt är det inte som jag skapat videon eller gjort dessa offentliga uttalanden. :confused:

Herr Nils

Veteran
Bezant.
Jag är inte Russofob, har många Ryska vänner och är väldigt intresserad av Rysk historia, samt flera av mina favorit filmer är Ryska. Däremot så är jag ingen vän av dålig propaganda eller slarviga försök att skapa förvirring.
Jag beskyller dig inte för att ha gjort videon, just här visar du att du inte riktigt hanterar det Svenska språket. Meningen syftar på den video som du länkade till, inte att du gjort den. Propagandamakaren befinner sig på en högre nivå, du är bara budbärare.

Krille

Super Moderator
Herr Nils;n75739 said:
Bezant.
Meddelad din chef att din språkliga förmåga år hyfsad, men din patriotiska ideologi gör dig helt tondöv att manipulera diskursen och därför har du svårt att nå fram med budskapet i detta forum. Vi dömer dig inte för det du gör, det är ditt jobb. Men dessa försök att sprida förvirring kommer bara att slå tillbaka mot din uppdragsgivare.[…]
Herr Nils;n75751 said:
Bezant.
Jag beskyller dig inte för att ha gjort videon, just här visar du att du inte riktigt hanterar det Svenska språket. Meningen syftar på den video som du länkade till, inte att du gjort den. Propagandamakaren befinner sig på en högre nivå, du är bara budbärare.
Moderering:

Det där är mer angrepp mot person än angrepp mot argument, i och med att du beskyller en person att vara anställd propagandaspridare, snarare än att bemöta argumenten och påståendena. Låt bli att anklaga folk att vara professionella informationskrigförare, annars blir jag tvungen att drämma till med stora avstängningsknappen, för det ÄR faktiskt personangrepp (till och med om det är sant).

Om du misstänker att Bezant är en anställd rysk propagandaspridare, klicka på Anmäl och skicka med de bevis som stöder ditt påstående så tar moderatorkåren och redaktionen tag i det.

Bezant

Veteran
Herr Nils;n75751 said:
Bezant.
Jag är inte Russofob, har många Ryska vänner och är väldigt intresserad av Rysk historia, samt flera av mina favorit filmer är Ryska. Däremot så är jag ingen vän av dålig propaganda eller slarviga försök att skapa förvirring.
Svenska är mitt modersmål så förolämpa mig inte där. Videon är en video helt enkelt. Så det där förstår jag inte heller. Vita Husets propaganda får inte stå emotsagd. Liksom svensk medias hets mot Israel.
Russofobin är starkt utbredd i här i Sverige - ett faktum! Vilket gör att folk inte ser klart framför sig.

Status
Not open for further replies.