DeBracy said:De finns att beskåda här (pdf, ca 1 MB). Bilderna stulna från rollpersonsgallerier på wizards.com.
Hans. said:Har nu laddat ner och skrivit ut dom och måste bara säga , oj så jag gillar dom och ska nog börja hota min son med indraget lördagsgodis om han inte ställer upp och spelar lite![]()
Arfert said:Nope, man kan döda varandra i samma stridrunda.
Låter bra, I like it. Enkelt och bra. Fast då blir till exempel sköldar väldigt onödiga väl? ... Och vad är fantasykrigaren utan sin sköld?Arfert said:Funderar på att förenkla vad man kan göra en stridsrunda, strunta i att ha en massa stridshandlingar a la modernare D&D:
En stridsrunda varar i några sekunder, och under den så kan man utföra någon av dessa handlingar:
• Förflytta sig, som att springa en sträcka som ungefär motsvarar rollpersonens Fysik i meter.
• Ändra position (som till exempel liggande till stående, liggande till knästående, kasta sig ner, och så vidare).
• Dra eller stoppa undan ett vapen eller ett annat föremål.
• Attackera en fiende OCH försvara sig.
...Man kan alltid försvara sig om man blir attackerad, även om man inte attackerat någon sin stridsrunda.
...ungefär så.
solvebring said:Låter bra, I like it. Enkelt och bra. Fast då blir till exempel sköldar väldigt onödiga väl? ... Och vad är fantasykrigaren utan sin sköld?![]()
HAHAHA!En sköld ger en extra tärning på försvar
solvebring said:... Kort och gott, glöm det jag käbblar om.![]()
Arfert said:En stridsrunda varar i några sekunder, och under den så kan man utföra någon av dessa handlingar:
• Förflytta sig, som att springa en sträcka som ungefär motsvarar rollpersonens Fysik i meter.
• Ändra position (som till exempel liggande till stående, liggande till knästående, kasta sig ner, och så vidare).
• Dra eller stoppa undan ett vapen eller ett annat föremål.
• Attackera en fiende OCH försvara sig.