G
Guest
Guest
God45 said:Nu vill jag ha stats för snigelmän. Får de en initativ bonus om de är inoljade med vitlök?
Slugman
HD: d8
AC: 14
Saves: As 1st level dwarf (tänker mig att de är otroligt motståndskraftiga)
Attack table: As 1st level fighter
Attacks: #1 Dagger, d4.
Traits: Intelligent, stealthy, vegetarian
Special: Sedating poison, save vs paralysis or be sedated (sleep) for 1d6 turns.
While the target is asleep the slugman will try to insert it's spawn into the sedated target through any available and sufficiently exposed orifice. This action take one full round to complete.
When the creature later wakes up it must make a save vs poison, if this fails the creature slowly will over the course of several weeks adopt a more and more sluglike appearance.
AC: 14
Saves: As 1st level dwarf (tänker mig att de är otroligt motståndskraftiga)
Attack table: As 1st level fighter
Attacks: #1 Dagger, d4.
Traits: Intelligent, stealthy, vegetarian
Special: Sedating poison, save vs paralysis or be sedated (sleep) for 1d6 turns.
While the target is asleep the slugman will try to insert it's spawn into the sedated target through any available and sufficiently exposed orifice. This action take one full round to complete.
When the creature later wakes up it must make a save vs poison, if this fails the creature slowly will over the course of several weeks adopt a more and more sluglike appearance.

)och de fyra spelarna är äventyrare, ofc, och så småningom så stöter de på ett troll bland skog och berg. Jag som spelledare vet hur oerhört farliga troll är, och jag trodde också att spelarna visste det igenom att 1; de heter troll och 2; de har läst böckerna/sett filmerna åtminstone. Men tjii fick jag när spelarna bestämmer sig för att försöka döda det så det inte kan utgöra ett hot emot andra vandrare och resande i området. Av ren tur lyckas de nedgöra trollet när endast en karaktär fortfarande kan stå och alla andra ligger dödligt sårade.