Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
"Jag är glad!"Tja, det är ju som med allt annat; jag har en definition av vad som är negativt, du har kanske en annan. Jag kan inte ta något ansvar för att din syn ska få någon större del av diskussionen, det får du sköta själv.
"Nej det är du inte, för jag har en helt annan definition av vad som menas med glad."
"Men... jag känner mig glad."
"Då får du allt ta och bevisa det, det är inte mitt ansvar."
Kom igen nu krank, det börjar bli lite fånigt.
Tja, eftersom jag i huvudsak uppfattar kvinnor som mina jämlikar så har jag inget problem med öppen och ärlig diskussion - det där får stå för dig.krank said:Själv ser jag stora problem för de som i det här fallet tillhör den priviligerade klassen; dels är vi i ganska hög grad utestängda från öppen och ärlig diskussion med halva mänskligheten (egentlig kommunikation är bara möjlig mellan jämlikar), och dels begränsas vi i viss grad vad gäller vilka uttryck som är acceptabla för oss - det kostar att ligga på topp. Man får ju inte hålla på och vara <span style="font-style: italic;">bögig</span>, liksom.
I vilket fall, Predatorn som jag köpte har jag utrustat som en Predator Destructor, det vill säga att den är beväpnad i första hand för att slå ut infanteri (med autocannon och heavy bolters). Det som är kul med att använda den mot Dark Eldar är att deras fordons pansarvärde är så lågt (10+open topped), så att den faktiskt funkar jättebra även mot deras fordon. Det är ju faktiskt till och med så att mina vanliga marines kan skjuta sönder DE-fordon med sina bolters. I senaste spelet så körde jag sköna drive-by's med mina Rhinos och uppluckade marines som sköt sönder DE raiders
Samtidigt känner jag att min Devastator Squad är både för liten och felbeväpnad (2 lascannons, 2 missile launchers) för att fungera sådär riktigt bra mot Dark Eldar. Optimalt vore nog plasma cannons och heavy bolters, men jag tänker inte göra en helt ny enhet bara för att spela mot DE, det är för tidskrävande och lite fuskigt kan jag tycka. Mina devastators är ändå kanonbra att plocka fram när man möter t.ex. Imperial Guard och deras Leman Russ-stridsvagnar.