Jag har med tiden internaliserat många sådana råd, och därför när jag började läsa den här tråden kände jag en märklig känsla i magen. Man måste väl preppa?
Om vi utgår från att den prepp vi pratar om även dikterar vad som sker i spel så tycker jag svaret är
nej. Men om vi kokar ned "prepp" till att vara allt som görs inför spel, inklusive att handla Cola och dammsuga golvet, så blir ju "prepp" ett meningslöst uttryck.
Det jag framförallt åsyftar för min egna del är just klassisk spelledarprepp med färdigskrivna händelser, äventyr, etc. Att det finns många olika sätt att sprida ut ägandet för dessa saker i gruppen istället och spela fram vår kampanj. Just att kampanjer tjänar
mer på att ha mindre prepp, rentav, för eftersom utgångspunkten är att vi spelar en längre tid så kommer vi också bygga upp mer genom spel som sedan
blir kampanjen på ett väldigt häftigt och mediaunikt sätt.
Helt oviktigt som i att det inte är principiellt viktigt att på en generell nivå utpeka det ena eller andra som bättre. Det är lite som "teknik eller fysik" när man pratar fotboll. Båda!
Ingen säger att något av det är bättre annat än utefter egna preferenser. Lite längre än såhär borde vi ha kommit i vårt samtal?