Vi är nog rätt överens. För mig så är feminism ett så otroligt brett spektra att det utan problem fångar in alla som är för jämställdhet. De som brukar ställa sig utanför det spektra brukar oftast vara just anti-kvinnor, så som jämställdist rörelsen eller Pappa-rätts-rörelsen..113;n150688 said:Jag reagerar, jag skriver bara inget, jag har anmält inlägg och bett om låsning av tråden eftersom det kommer spåra ur osv, att det sedan börjar göra det visar ju bara att jag hade rätt. Att säga till magnamund att lugna ner sig är hobbymoderering, det sköter någon moderator antagligen snart. Att säga att jag inte tycker man bör kalla folk våldtäktsmän i tråden är en åsikt, lite skillnad.
med anti-feminist menar jag alltså att det finns många som är för jämställdhet men inte tycker om att kallas, eller beblandas med feminister just pga att vissa sådana slänger omkring uttryck som män är svin och alla män är våldtäktsmän, det är anti-konstruktivt och bidrar inte till jämställdhet i samhället utan skapar istället klyftor, oavsett meningen bakom.
Sen finns det så klart folk som rent allmänt är anti-kvinnor osv och de är ju faktiskt ganska.. eller det får jag inte säga gissar jag, men de har jag inte mycket till övers för. Men jag själv, som är för jämställdhet och gärna jobbar för ett bättre samhälle för alla, skulle inte vilja hänga med folk som för sig med sådant sätt att tala om folk. Lika lite som jag skulle umgås med en man som behandlade kvinnor som skit eller någon som behandlade invandrare som skit eller liknande. Jag tycker det är ett otrevligt sätt att argumentera och det är bevisligen så att det är både provocerande och onödigt eftersom folk tar illa vid sig av det.
Och under andra världskriget hade det kanske varit en rimlig sak tänker du, å andra sidan fanns det många som inte var beblandade då också. Däremot blundade många för det, vilket snarare är att jämföra med hur det kanske såg ut för väldigt många är sedan när det gäller jämställdhet. Nu är det betydligt bättre, även om det går göra saker ännu bättre, men det är knappast rätt väg att gå att springa ut och kalla folk för våldtäktsmän. Återigen, oavsett vad poängen egentligen är.
Angående tyskarna så har du såklart rätt. Väldigt många tyskar gjorde motstånd på sitt sätt. Men jag skulle inte säga att det hade varit en särskild konstig handling att 1942 säga "Jävla tyskar" när man syftade på nazismens brott.
Jag tror tyvärr att saker rör på sig långsammare än vi hoppas i fråga om jämställdhet, inte minst om vi tittar på ett europeiskt plan. Men nu struntar vi i det. Jag tycker tråden är bra och jag tycker det är gött att du vill diskutera stämningen på forumet.