.113
Swashbuckler
Ram;n149919 said:Asså, nä...
Om tråden handlar om mitt favvospel Fantasy så vill jag ju läsa den, eller hur? Däremot kanske jag är ointresserad av att läsa samhällskritisk analys av Fantasy. Det är ju i de trådarna som folk surar till, när diskussioner dyker upp i trådar där den inte efterfrågats.
Det kanske är helt fel tänkt, men jag letar lite efter en gyllene medelväg; Hur dessa koliderande viljor på ett bra sätt kan samexistera på samma forum.
Nä, jag håller absolut med om att när det uppstår I trådar, alltså som du nämner nu, så ska det ju åtminstone flyttas ut till en egen diskussion. Det är man nog allmänt dålig på, att bli lite off topic och börja med något annat, däremot så är det ju lugnare så länge det inte blir en problemdiskussion som inte ens handlar om vad trådstartaren var ute efter.
Jag tänkte främst på skapade trådar som har ett visst fokus, att de lika gärna kan ligga i "rollspelsmakande" och "rollspel", men om det är som du säger att du läser en tråd om Fantasy och någon har en kritisk analys kanske den hör hemma i en egenskapad tråd kallad "Min (samhällskritiska) analys av Fantasy!" istället. För sådant tycker jag absolut man ska slippa i sina trådar, speciellt eftersom de inte sällan skapar problem, men även om de inte gör det (eftersom man t.ex. väljer att inte svara) så bör de hållas utanför.
Det jag menade var väl egentligen att ett underforum för sådana trådar skulle inte resultera i mindre svar i själva trådarna, men antagligen bli en "skräpkorg" dit man flyttade de posterna när de väl kom upp. Och det tror jag inte skulle fylla något syfte.
Men rent allmänt då: Man borde alltså tänka efter i förväg, det sker lite då och då har jag sett, och skapa fler trådar i stil med "Jag läste den här tråden och det fick mig att tänka så här, vad händer om si och så?" eller liknande. Alltså, ta mer off-topic diskussioner i en egen tråd, där det hör hemma.