Tony.Meijer
Ärketeknomantiker
Cassius;n150545 said:Ja och det är ju något som diskuteras hejvilt i den feministiska rörelsen. Det är ju därför hela "trigger-varning" grejen har dykt upp.
Folk kan bli känslosamma inför texten och läsaren förväntas skyddas. För mig är det rätt knäppt.
Nej, jag tycker inte att det är känslomässigt jobbigt att ordet används "mot" mig. Jag blir förbannad när det används "mot" mig.Cassius;n150545 said:Men om jag förstår dig rätt så tycker du det är känslomässigt jobbigt att ordet används "mot" dig? Jag vet inte vad jag ska säga.
Låt mig ge dig ett exempel som kanske klargör saker och ting:
Cassius, du hatar din mamma. *
Jag gissar på att du blev lite emotionell där? Om du inte blev det så är du en bättre person än vad jag är men det betyder också att vi nog inte kommer att komma så mycket längre i den här diskussionen.
Återigen, jag tycker inte det är jobbigt att prata om det här. Det jag försöker säga är att ORSAKEN till varför diskussioner på forumet går åt helvete är för att folk KÄNNER och agerar på den känslan, INTE ämnet i sig.Cassius;n150545 said:Jag tycker mig se det som ett verkligt fenomen som väldigt många människor är en del av(jag själv då och då). Det är svårt att inte prata om saker som folk inte tycker är jobbigt. Ta bara våld för den delen.
...Cassius;n150545 said:Jag upplever precis som Krille att mycket av det som sägs på rollspel.nu lär mig otroligt mycket. Inte minst när skiljelinjerna dras upp ordentligt. Ta bara D&D, vad fan visste jag om det innan jag läste flamewars om det här. Eller God45 alla hatkampanjer mot olika fenomen.
...
Du är medveten om att användare har lämnat forumet pga. vissa av de konflikterna? Andra har inte ens gått med i det från första början?
*Självklart menar jag inte att du hatar din mor, jag kan inget om din relation till din mor, men för klargörandet skull.