Det var inte jag som skrev det!Vad är tyngdpunkten i DnD?
"dungeon crawl" och strid.
Men du har glömt det viktigaste:
Vid level 1 så får man lägga 4 skillpoints på varje skill.
(max är level+3)
Det betyder att vår Rogue antagligen lägger 4 skill points var på 7 skills, t.ex:
Hide in Shadows, Hear Noise, Pick Pocket, Climb Walls, Move Silently, Read Languages, Open Locks
Och se! Nu har han inte kvar några skillpoints!
Jag håller med om att det finns tjuvar som INTE lägger skill points på: Hide in Shadows, Hear Noise, Pick Pocket, Climb Walls, Move Silently, Read Languages, Open Locks
Men det beror på att det numera finns MASSOR med andra tjuv-skills som Forgery, Bluff, Balance, Disguise, Escape Artist, Gather Information, Intimidate.
Och där har vi också förklaringen till varför roguen har så många class skills (jag rabblade upp 14 st utan problem), det är helt enkelt så att de flesta rogue-"förmågorna" är skills, till skillnad från en wizard som har förmåga att kasta spells istället.
Nej, det var jag.Vad är tyngdpunkten i DnD?
"dungeon crawl" och strid...
...Det var inte jag som skrev det!
I'm still waiting...tro inte att jag missat thiefskillsinriktingen. Det var mestadels även DÄRFÖR jag ville prångla på dig lite nya skills..
Så sant, så sant!! *S* Fast jag anser definitivt att de har mer i con dessutom.."En DnD3E Huskatt har d4 hp, STR3, DEX15, CON10, INT2, WIS12, CHA7."
Riktiga katter är sötare. Högre CHA.
I agree.. Dags att avsluta det här nu. Just nu är jag dock ganska orörlig, men om du kommer hit så..I'm still waiting...
(är det bara jag eller tycker inte du att vi återupprepar oss lite väl ofta? )
CHA har mer med utstrålning att göra.Riktiga katter är sötare. Högre CHA
Självfallet! CHA15, CON15 och WIS15 ska det vara!En DnD3E Huskatt har d4 hp, STR3, DEX15, CON10, INT2, WIS12, CHA7.
Är det något av ovanstående värden som du tycker inte överensstämmer med verkligheten?
En DnD-dolk gör d4 i skada, om jag sticker ner en katt med en dolk så dör katten - både i verkliga livet och i DnD.
Vad behövs modifieras?
Javisst, eller hur?! *Asg* Men katter är verkligen varierande personligheter, och jag måste nog faktiskt erkänna att en del katter bara har ca 10-11 i CHA. Exempelvis Mys, Guillaumes katt du vet..När min katt:
- lämnar en död mus på köksgolvet
- leker med mina tår, genom att köra klorna i dem, när jag sover
- jamar HELA natten för att han inte får gå in i badrummet och dricka vatten ur badkarskranen
så är han bara såå söt
Jag vet, jag ville bara påpeka det, det brukar nämligen vara jag.Nej, det var jag.
Sure, alla kan inte ha min morbida inställning.Var snäll och undvik detta
...Aha, det har jag missat.. Men så har jag bara varit här en vecka också.Jag får nog ta på mig en del av ansvaret för det skämtet, jag skämtade själv om det (när det var betydligt färskare), dessutom kom jag undan med det. Jag råkade nog skapa ett prejudikat där som kan vara missvisande.
De gustibus non est disputandum. Men det är inte jag som bestämmer på det här forumet, så..Hans skämt kanske var lite smaklöst, men definitivt inte i klass med världens smaklösaste skämt, alla kategorier, vilket jag också kommit undan med här på forumet.
Jag tror att vi kan ta det.
Prova de andra forumen här på forum.rollspel.nu, de är lite lugnare än D&D-forumet (möjligen undantaget Eon-forumet).Sist men inte minst, efter som stingslighetsnivån verkar vara ovanligt hög på det här forumet
Nä, inte särskilt. Diskutera D&D går bra, det går till och med att kritisera. Men man måste ha mycket mer på fötterna som stöd för sin kritik på D&D-forumet. Vi har haft inlägg som kritiserat D&D som spelupplevelse och system från folk som inte ens läst reglerna (och nej, troberg jag menar inte dig )Sist men inte minst, efter som stingslighetsnivån verkar vara ovanligt hög på det här forumet,
Nej, jag har väl aldrig sagt att det var omöjligt, bara att det var svårare än andra spel.Troberg tyckte till och med en stund att det var omöjligt att diskutera regler med oss D&D-spelare, men jag tror att han ändrat åsikt nu.