Re: Tro mig...
"Jag tycker dock ämnet är ointressant, speciellt ointressant tycker jag att det är med folk som jämför män och kvinnors fysiska egenskaper. Det ter sig ärligt talat som onyttigt kvardröjande tjejskräck i mina ögon, speciellt uttalanden som "öhhh... tjejer är mycket sämre på fotboll än killar". Ointressant, tråkigt. Återigen, revbensgrejen var det enda intressanta."
Om det är så tråkigt och ointressant förstår jag faktiskt inte varför du bemödar dig med att läsa inlägget över huvudtaget, än mindre varför du bemödar dig med att svara ...
Det ger ju onekligen en känsla av att det enda du är ute efter är att klaga ...
Revbensgrejen var enligt min mening det minst intressanta i sammanhanget då det var felaktigt och dessutom saknar relevans för vad mitt utlägg (bra ord du hade där förövrigt; utlägg) handlade om, nämligen skillnaden mellan könen vad det gäller mättbara prestationer vilka i sin tur bevisar att det finns skillnader på styrka, spänst, smidighet, eplosivitet, etc könen emellan.
Dessa bevis var alltså menade att vägleda trådstartaren när denne skulle modifiera grundegenskaperna för könen ...
Så att du och andra ska förstå så irriterade jag mig på att få hade något annat än klagomål och ignorans gememot mitt utlägg, då syftet knappast var att fastställa antalet revben hos en kvinna.
Jag upplever vidare att flera av de som svarade på mitt utlägg mer stirrade på ett faktafel istället för på flera faktarätt, jag kände att besvararna gjorde sig lustiga över min okunskap angående revben, jag upplevde det rent av förolämpande, inte av den anledning att jag hade fel för det kan jag ta. Men sättet som svaren kom på med ganska syrliga kommentarer och nedlåtande utspel. Att jag bevisar att prestationerna könen emellan kom liksom i andra hand, jag UPPLEVDE att flera av besvarana insinuerade saker på ett sätt som inte är speciellt upplyftande, därför blev jag irriterad och var tvungen att i min uppfattning försöka stå upp för mitt utlägg som det var tänkt att fungera.
Det är för övrigt en väldigt tråkig atmosfär på wrnu:s forum, det är oftare insinuerande utsvävningar i min UPPFATTNING än kreativt och konstruktivt framlyftande, vilket var min mening med mitt ursprungliga inlägg, och min förhoppning på wrnu:s förtsatta inställning.
Det gäller alltså att:
Försöka förstå vad trådstartare och skribenter menar, istället för att som jag UPPLEVER det försöka missförstå och leta efter blottor där man kan hugga till.
Jag vill hellre se att man FÖRSÖKER att skriva om något som ursprungsinlägget handlar om istället för som jag UPPLEVER det att rycka ut en detalj som till stor del är helt ovidkomande och dissekera både denna detalj och den stackare som kommit med detaljen.
Observera att jag FÖRSÖKER att beskriva den stämmning och atmosfär jag UPPLEVER på wrnu:s forum, och inte dig eller någon annan som individ.
Dessutom kan det vara så att jag läser in insinuationer och tolkar saker helt felaktigt, på ett sätt som skribenten inte menat, men det är tydligt att det är rätt lätt att missförstå både inlägg och inläggarens avsikt.
Men detta kan ju kanske vara ämne för en annan tråd någon annan stans än i denna tråd.
Jag vill inte fortsätta käbbla om detta nu så jag ger gärna upp denna utspårning så länge som ingen fler missförstår min avsikt ...
(Varnar för stavfel)