Re: Revben
"Tråden handlar om hur man ska (och huruvida det är värt att) modifiera egenskaper på grund av kön. Skillnaderna känner nog de flesta till. Så bli inte förvånad över att folk hakade upp sig på revbenen, det var det enda intressanta, liksom."
Om man ska modifiera egenskaper måste ju vara upp till var och en, och vad den modifikationen isåfall ska vara går inte att säga på ett sätt som tillfredställer eventuella behov av korrekthet. Det går ju inte heller att korrekt förhålla sig till vad ett grundegenskapsvärde, eller färdighetsvärde motsvarar i vår verklighet.
Ska man hårddra det så kan vi egentligen inte tala om någonting då all rollspelsterminalogi är orealistisk och ofullkommlig, det är uppskattningar och behovet av att kunna prestera något i rollspelsvärlden. Ska vi hårddra det ännu mer så kan vi till slut egentligen inte diskutera någonting, eftersom allt handlar om tycke, smak och uppfattning ...
Så om du tycker den här tråden är töntig, så borde du väl inte bemöda dig med att skriva något här, för om tråden är töntig så är vi som skriver i den töntiga, vilket innebär att även du är en tönt, och i konsekvensens namn borde du tycka alla trådar är töntiga, vilket innebär att rollspel är töntigt ... och att vi alla är töntiga töntar.
Detta är inte avsett som något personangrepp, men jag är lite trött på alla som ska klaga på alla, det är töntigt tycker jag.
Ser för övrigt inte vad som är töntigt i att disskutera generella prestationer könen emellan, oavsett hur orealistiskt och ofullkomligt det går översätta det till rollspelsteminalogi.
Dessutom så ville jag ge författaren något att fundera på när det gäller synbara och mättbara skillnader mellan könens prestationsförmåga, sedan lämnar jag det upp till författaren att med varm hand besluta om och hur författaren vill använda det jag skrev om ... men det är klart att det är nog lite töntigt att vilja delge sin reflektioner ...