Re: Krille och Blixt mot D20-tanksen...
"D20: Grunka + 1d20 > Svårighetsgraden. Allt annat är julgranspynt som kan moddas och tas bort."
Men det kommer de väl inte göra i särskilt stor utsträckning, det var ju därför de valde det systemet och inte hittade på ett eget?
"Nu har jag inte kollat på min t20 på seanste, men jag tyckte inte den var någon krigshetsare senast jag såg den."
Jag har inte tittat i någon D20:modern-bok överhuvudtaget, men skulle bli mycket förvånad om det inte fanns någon där inne.
"Vill du ha Ångest-Lemuria?"
Tja, jag vet i vart fall inte om jag vill att en motsvarighet till Läkare utan Gränser på Lemuria skulle vara som Scrubs... Jag har en vision om att rollspelet skulle vara lite som Apocalypse Now, en plats så vansinnig att den som klarar sig bäst är den som är vansinnig själv. Det är därför de förtryckande regimerna med sina förenklade livsåskådningar är så framgångsrika. Jag tänker mig fullkomligt vidriga väderförhållanden, omöjligt klimat, allt ska verkligen vara pressat till det yttersta så att det lockar fram de sämsta sidorna hos människorna. I Apocalypse Now hoppar en tiger fram och skräms, man skulle kunna använda något av Lemurias övervintrade monster för en än mer anslående effekt på det temat. Vansinnigt alltså, men inte nödvändigtvis ångest-tråkigt för det. Snarare lite ballt i allt elände.
Fast det vore bra ballt om det vore liiite ångest-smutsigt också. Typ "här är den tyske vetenskapsmannen Klaus, den ene av bröderna Schüllman, som vi kallar för "Lucky Schüllman" eftersom han varit med på båda av våra två lyckade expeditioner. Han för nog god tur med sig, och han kommer vara er vägvisare under expeditionen:" och sedan ser man att Klaus har fått grava förfrysningsskador på näsan och ena örat, har en amputerad arm och inte verkar helt frisk i huvudet.
Liksom... om han är "Lucky Shüllman", vilket fasansfullt, ogudaktigt öde har egentligen drabbat den olycklige Shüllman-brodern?
/Riz