JOCKE DEL 2
Runda 2. Nu är Jocke igång lite mer.
#88 Säger att han aldrig blev räddad av xyas:
1. Vid lika hade Rasmus fortfarande åkt.
2. Om nån annan gått över skulle jag kunna flyttat min röst till Rasmus och så fortfarande inte åkt.
[Min kommentar: Irrelevant, det var ganska förvirrat där och då i de sista minuterna. En ulv-xyas som försöker rädda en kompis kan inte vara säker på att en röst inte kommit in medans han skriver sitt inlägg, kan inte vara helt säker på att han räknat rösterna rätt.]
#119 Fortf lite som pingar. Tror mest på Emp och Vic som ulvar igen. Utanonnser tre inlägg nu:
#120 Ett längre inlägg om Varför inget nattmord?
1a- Ulvarna ville mörda Rasmus, som åkte ut.
1b- Väktaren skyddade
2- Ulvarna avstår för att skapa oreda <- Detta är det alternativ Jocke tror på
3- Ulvarna valde bort nattmord
#121 (förtydligar föregående inlägg) 3- innebär 4 ulvar
#122 Jag är inte siaren. Jag var inte riktigt aktiv i slutet. [Fastän han skrev före detta inlägg att han skulle spamma refresh i slutet, och pekade på detta igen i #134]
Tycker att .113 är fett ulvig som sa "Ledsen att jag inte kunde rädda dig Rasmus" när han hade kunnat det genom att rösta på Halo ist för Jocke.
.113, Halo och Vic är hans favoritulvar, så inte Vic och Emp längre. Här har Emp ännu inte claimat siare.
#123 "Röst: .113"
#124 (förtydligar #120 igen) "För att vara övertydlig: Jag menar alltså att de har köpt förmågan men gjort valet att inte mörda någon R1."
#133 "Nu har jag försökt posta ett svar som jag inte ser. Satans helvetesplattform!"
#134 "VI FÖRSÖKER IGEN! Det jag var ute efter att få fram var att det xyas gjorde inte ändrade utgången i förra rundan. Om en person till hade röstat på mig så skulle det ju ha gjort det, men min röst hade ju också kunnat vara med där och "rädda" mig. Jag hade ju skrivit att jag skulle vara på plats och spamma refresh."
Jocke;n249360 said:
här är min färgskala:
Grön
Jocke
Empiricus
Basse
färglös sörja
Mukwa
KK
Lukas
LJS
Xyas
Vagt fascist-färgad
Sordiva
Halo77
Röd
Vicotnick
113
#193: "Basse: kk menade sluttid för att posta grön-röd lista."
#195: "Nu ska jag gå på bio! Ses i natt."
[HR][/HR]
Ur detta kan vi härleda följande utsagor, om vi rensar bort fluff och upprepningar:
1- Det är fortfarande svårt
2- Emp och Vic är första ulvkandidater
3- Tror att ulvarna köpt nattmord men avstår det för att skapa oreda
4- Liten inkonsekvens på ifall han var aktiv i slutspurten eller inte
5- Fett ulvigt av .113 att säga "ledsen att jag inte kunde rädda dig, Rasmus" när han hade kunnat rösta på Halo. Så .113, Vic och Halo är första ulvkandidater.
Att han återkommer till att det är svårt och att ulvarna avstått nattmord för att förvirra kan vara uppriktigt, eller en del av ulvarnas förvirringskampanj. Själv tycker jag att avstå nattmord låter mycket märkligare än att ulvarna försökte döda och Emp lyckades väkta, vilket ter sig som det rationella beteendet.
Ser en liten inkonsekvens ifall han hamrade på refresh eller tittade på TV, men ok.
Tycker det är ulvigt av .113 att säga "ledsen att jag inte kunde rädda dig Rasmus", men jag vet inte jag... kan vara .113 som smörar för byn, kan bara vara ett enkelt ordval.
Inte helt klart för mig varför Vic blev röd.
Så som sagt, det största leadet jag har på Jocke är egentligen att byn är seg, så ulvarna bör vara lågflygande. Jocke flyger lågt bäst.