Det jag tycker är märkligast med hela saken är folks reaktion. Visst, media har ojjat sig hit och dit och pratat om skandal och partiledaravgång. Men folk i allmänhet har bara gäspat och tittat på något annat.
Jämför med "skandalen" för någon vecka sedan som i princip gick ut på att Göran Persson vaknat på fel sida och muttrade lite i en intervju. Dagen efter pratades det om vredesutbrott och att Göran hade dumpat sin nya snälla fasad för sin gamla buffelpersonlighet. Och folk verkade faktiskt upprörda på riktig över att han inte alltid hade sitt stora tomteleende klistrat i ansiktet.
Samma sak när Reinfeldt blev ledsen över att någon hade hittat på en lögn om honom. Buhu liksom, han ska vara glad att ingen har skrivit en sexnovell där han och Han Solo bekämpar stormtrupper med svettig kärlek.
Det verkar som om folk har mycket högre i tak för tabbar ifrån alliansen, vänsterpartier eller miljöpartiserna. I princip varje gång någon sosse säger något så är det tydligen "skandal". Visst, de har makten så de ska såklart ha mer ansvar och kunna svara för sina påhitt. Men ärligt talat, gör det någon skillnad vilken sida Göran har vaknat på?
Sen hatar jag numera Reinfeldt efter att han har börjat prata om Maud, Göran och Lars som sina kompisar och att man inte får svika sina kompisar i blåsväder. Allvarligt talat. Om någon med så stort huvud säger att han vill regera med sina kompisar så kan det inte bara vara jag som
The Leader' eller
Legion of Doom vibbar.