Nekromanti Meh, vem bryr sig egentligen?

ripperdoc

Myrmidon
Om de nu kan hitta den informationen så är det inget fp ska använda sig av, utan snarare typ Osynliga Partiet eller al-Qaida (ehm). Och isf är det här en större skandal för SÄPO, att känslig säkerhetsinformation kan hämtas ut av en noob på fp...

/RipperDoc - försvarar fp, men röstar inte på dem

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
ja ok då, om jag som aktvist i ett annat parti vill göra allt för att sätta käpparna i hjulet för att ett parti inte ska få föra fram sina åsikter sakligt då? Jag tog en extrem, men det finns rätt många andra exempel på varför vissa saker skall vara hemliga och med all rätt är hemliga.

/Försvarar S men röstar aldrig i livet på dem!

ripperdoc

Myrmidon
Om vi är för lama så beror det på att vi har en bra och relativt sätt välfungerande demokrati. Finns ingen anledning att ställa sig på barrikaderna för att staten försöker få oss att bära cykelhjälmar (bättre vi barrikaderar aftonbladet isf och ifrågasätter deras betydligt mer aggressiva åsiktskampanjer rörande dokusåpor, gnäll och fotboll).

/RipperDoc

Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
(bättre vi barrikaderar aftonbladet isf och ifrågasätter deras betydligt mer aggressiva åsiktskampanjer rörande dokusåpor, gnäll och fotboll).
Du menar alltså att aftonbladet faller utanför demokratin? Kanske även storbolagen? Man har aldrig en väl fungerande demokrati förrens hela befolkningen är aktiv i dess beslutsprocess.

Kan vara så att dom säljer lösnummer på dokusåpor gnäll och fotboll... men så tycks ju det vara mera intressant än demokratiska frågor.

Rising

Vila i frid
Det som jag verkligen blir upprörd över är hur man kan vara så jävla korkad att göra dataintrång från en it-konsultbyrå (var det väl?) utan att vara ordentligt anonymitetsskyddad. Inkompetens tycker jag är värre än moraliska brister vilken dag som helst.
Du vann diskussionen. Bästa argumentet i tråden. Lugnt.

magoo

Hero
De anklagade mitt företag för att ha orsakat en människas död. Det var i slutändan felaktigt men någon dementi publicerades aldrig. Anhöriga till den döde (även minderåriga) intervjuades på ett i mitt tycke osmakligt sätt på mittuppslaget (med mitt företags namn i rubriken) och mitt företag beskylldes för att slarva, ljuga och mörka. Jag var inblandad i händelsen och tog därför kritiken ganska personligt.

Alla medier skrev massor om händelsen men på andra sätt. Jag förstår att ett dödsfall är bra nyheter men jag förstår inte varför man måste skapa sensation där det inte finns.

Att skada ett företag känns kanske inte så farligt men företag består av människor och jag gillar min arbetsplats - racka ogrundat ner på den och jag blir helsur.

Saxifrage

Hero
Orwell, IT-säkerhet och partier

Och isf är det här en större skandal för SÄPO, att känslig säkerhetsinformation kan hämtas ut av en noob på fp...

Det är kanske det som är det riktigt intressanta här:

En blond, fotbollsspelande och vältalig företrädare för det regerande partiet har i upprepade utspel talat sig varm för statens rätt att lagra känslig information om medborgarna. Samma företrädare slår i arroganta ordalag ifrån sig alla varningar om missbruk av digital information: "det kan inte hända".

Nu har det visat sig att samma parti har stora säkerhetsluckor i sin egen datahantering.

Dvs, partiet som förordar det ohejdade Storebrorssamhället har inte koll på sin egen IT-säkerhet. Borde inte det göra en och annan mörkrädd?

/Sax, alltid mot makten

Nightowl

Champion
"Små tidningar" och "inte Stockholm"...

...är inte nödvändigtvis "glesbygd". Utanför Stockholm hittar vi en hel del större småstäder från Malmö till Kiruna. Dom är antagligen (?) inte nödvändigtvis centerpartistiska.

Erik

Nightowl

Champion
Hur ofta läser du NST/HD, den lokaltidning som jag är uppvuxen med (borgerlig för övrigt)?
"Folk i gemen" i betydelsen medelålders och uppåt läser definitivt lokaltidningen. Kolla med kioskägare, tidningsbud, Konsumföreståndare och bibliotekarier utanför Stockholm.

Som noteras av Storuggla längre ned, den yngre IT-generationen är inte fruktansvärt representativ här. Det inkluderar dig, Walle. :gremsmirk:

Erik

walium

Ganska töntig, faktiskt
""Folk i gemen" i betydelsen medelålders och uppåt läser definitivt lokaltidningen. Kolla med kioskägare, tidningsbud, Konsumföreståndare och bibliotekarier utanför Stockholm."

De läser sin egen lokaltidning ja, inte andras. Jag tror att min poäng var att jag vill försvara min okunskap om alla småblaskor därute med att visa på att Storuggla knappast läser de lokaltidningar som jag har vuxit upp med. Eller något i den stilen, alternativt så kan vi enas om att jag är väldigt smart och endast skriver väldigt smarta saker och om inte ni förstår dem så beror det på att ni är dumma. :gremsmile:

"Som noteras av Storuggla längre ned, den yngre IT-generationen är inte fruktansvärt representativ här. Det inkluderar dig, Walle."

Yeay! Jag är ung och IT-hipp! Betyder det att jag får gå runt i fiberpäls och ljuga om internet?

Storuggla

Champion
"Yeay! Jag är ung och IT-hipp! Betyder det att jag får gå runt i fiberpäls och ljuga om internet?"

Nej, men med ståpäls och ljuga om din ålder på nätet går bra.

Storuggla, gunde-referens

Dimfrost

Special Circumstances
Jag har för mig att jag såg en artikel nyligen om att en kasse lokaltidningar skulle säljas, och i den stog det att majoriteten av landsortstidningarna stog Centern närmast.
Ja, Centern ägde tydligen en helt enorm massa tidningar. När de gjorde sig av med dem härom året blev de tydligen världens rikaste politiska parti (!). Vad som sedan hänt med pengarna vet jag inte, men jag misstänker att de planerar en expedition till Mars för att ha som språngbräda för vidare utforskning av det yttre solsystemet.

/Dimfrost

Ulfgeir

Swashbuckler
Här är en till som inte bryr sig speciellt mycket.

ok, Visst datorintrånget är olagligt, men troligtvis inte speciellt allvarligt (beror på vad för material som var tillgängligt. Menar är det material som rör rikets säkerhet så skulle det vara förbannat allvarligt, men det var det ju inte nu vad vi vet).

Jag förväntar mig att de andra partierna kör liknande saker (KD hade ju falska valarbetare för några månader sedan). Det vara bara det att FP hade oturen att åka dit den här gången.

Är det en fara för demokratin? Hmm, med tanke på att politikerna ändå inte bryr sig om vad svenska folket tycker så kommer det nog inte påverka så mycket. Kanske kommer göra att politikerföraktet ökas.

Kommer det påverka valet? Tja, med tanke på att väljarna är får, så kunde inte sossarna fått en bättre gåva nu än detta för att vinkla bort minnet av alla deras skandaler och misskötsel av Sverige. Och alliansen är i mina ögon ett lika dåligt alternativ som den sittande regeringen. *bleurg*

/Ulfgeir

G

Guest

Guest
Det jag tycker är märkligast med hela saken är folks reaktion. Visst, media har ojjat sig hit och dit och pratat om skandal och partiledaravgång. Men folk i allmänhet har bara gäspat och tittat på något annat.
Jämför med "skandalen" för någon vecka sedan som i princip gick ut på att Göran Persson vaknat på fel sida och muttrade lite i en intervju. Dagen efter pratades det om vredesutbrott och att Göran hade dumpat sin nya snälla fasad för sin gamla buffelpersonlighet. Och folk verkade faktiskt upprörda på riktig över att han inte alltid hade sitt stora tomteleende klistrat i ansiktet.
Samma sak när Reinfeldt blev ledsen över att någon hade hittat på en lögn om honom. Buhu liksom, han ska vara glad att ingen har skrivit en sexnovell där han och Han Solo bekämpar stormtrupper med svettig kärlek.
Det verkar som om folk har mycket högre i tak för tabbar ifrån alliansen, vänsterpartier eller miljöpartiserna. I princip varje gång någon sosse säger något så är det tydligen "skandal". Visst, de har makten så de ska såklart ha mer ansvar och kunna svara för sina påhitt. Men ärligt talat, gör det någon skillnad vilken sida Göran har vaknat på?

Sen hatar jag numera Reinfeldt efter att han har börjat prata om Maud, Göran och Lars som sina kompisar och att man inte får svika sina kompisar i blåsväder. Allvarligt talat. Om någon med så stort huvud säger att han vill regera med sina kompisar så kan det inte bara vara jag som The Leader' eller Legion of Doom vibbar.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Inte alls, borgarna är lika poppis att hacka på som sossarna.