Reddokk Fheg;n54958 said:
Själv har jag faktist inte hört någon ting alls från dem som låter dumt. jag har aldrig hört Sd säga de vill stoppa invandringen eller att de vill kasta ut de som redan kommit till sverige.
Utan endast att de vill minska den. och satsa mer på Hjälp på plats och att ta hand om de svenskar som redan finns oavsett härkomst.
Vilket i sig är idiotiskt, och emot allt jag står för. Världen har groteskt ojämlikt fördelade inkomster och resurser och går mot en ekonomisk-ekologisk kollaps när typ 70% av mänskligheten som eftersträvar västerländsk levnadsstandard inser att de aldrig kan få den levnadsstandarden, för att vi i väst redan lever över våra tillgångar något helt episkt (se tex Jared Diamonds 'Collapse' för belägg för/referenser till detta påstående). Vi MÅSTE sänka vår levnadsstandard för att världen ska bli långsiktigt jämlik och hållbar, och en värld där människor i Afrika lever på en hundradel av vad jag som arbetslös svensk lever på, det är inte en remotely acceptabel värld för mig. Men SD tycker att den världen inte bara är acceptabel, utan rentav något man ska -upprätthålla-, och det får mig att vilja kräkas. Det -enda- rimliga att göra är att fördela inkomster mer jämnt över världen, så för mig hade Sveriges invandring inte varit ett problem ens -om- den faktiskt hade kostat skjortan (vilket den inte gör), eftersom jag tycker att vi ska ta emot -alla- med öppen famn för att hjälpa till att fixa klyftorna i världen.
Att Sverige är en solidarisk, humanitär stormakt som tar emot mycket flyktingar är inte ett problem, det är något att vara -sjukt stolt- över, och något vi bör vårda. Det behövs att politiker i opposition till SD konstruerar en egen framtidsvision som kontrast till SDs utopi, en vision om Sverige som en stark humanitär och kulturell aktör i världen. Det är i bristen på sådana visioner som SD infekterar samhällsklimatet.
Sen hjälper det förstås inte att SD -dessutom- är textbook-nyfascister och baserar sin propaganda på psykosparanoia-dravel av sumpmiffot Bat Ye'or som en hel akademikervärld avfärdat som en förvirrad rasist, och att SDs prominenta partiledamöter kläcker ur sig hårresande citat som "islam är det största utländska hotet mot Sverige", "medierna ska vi kontrollera i sinom tid", etc.
och man kan ju inte riktigt dömma ett parti på grund av vad enstaka personer ii sagda parti sagt eller gjort.
Det kan man visst det, eftersom Kent Ekeroth och Björn Söder fortfarande sitter i partiet och i riksdan och lever loppan på skattebetalarnas bekostnad, trots att de båda är ofattbart osympatiska, obehagliga, paranoida rasister och neofascister med helt sjuk världsbild. Det är den typen av människor som utgör fucking kärnan i SD, och då är det fan inget tal om att SD inte skulle vara ett djupt rasistiskt (och nyfascistiskt) parti.
vad är det, rent konkret, som gör SD till fascister och rasister? Well, många bäckar små, men här är några tydliga indicier:
- de tror på Eurabia.
- de hatar islam
- de blåljuger om invandringens kostnader
- de tror att folk från andra kulturer är mer brottsliga by nurture
- de är emot genusvetenskap och tycker inte att det ska få bidrag.
- de använder en skräck-propaganda direkt stöpt i fascistisk estetik, till exempel valfilmen med kvinnorna i niqab som rusar förbi en svensk pensionär.
- de har ett djupt bildningsförakt
- de anser sig vara välartade kämpar för folket och moralen i opposition mot dekadenta, feminina och illvilliga hittepå-vänstergrupper som utgör en PK-maffia som uppbärs av en kulturelit som vill degenerera samhället. Detta är direkt obehagligt likt Sturmabteilungs världsbild under dess framväxt i Weimarrepubliken.
- De delar även det typiska fascistiska föraktet för 'degenerate art'.
- De är del av en allmän våg av främlingsfientlig nyfascism i Europa, och ääälskar att jämföra sig med andra länder där nyfascistiska partier fått mer gehör för sitt perversa tankegods.
- de kraschar regeringen och fuckar hela Sveriges stabilitet när de inte får som de vill, trots att 80% av befolkningen är emot dem. Vad är nästa steg, en statskupp?