Nekromanti Renässansstadskampanj

Anarchclown

Swashbuckler
Låter bra. Fortsätt så. Hoppas du lägger ihop dina poster sedan till ett dokument eller något och postar allting samtidigt mer sammanhängande?

Anarchclown

Swashbuckler
En liten hämnande demon ifrån det mystiska västerlandet som passerade som hastigast under senaste sessionen.

Huomi
En blandning mellan man, bi och demon. Detta väsen luktar av det märkliga sekret som det ger ifrån sig och som är en blandning mellan olja och honung. Varelsen har mörka men genomskinliga vingar och stora svarta facettögon. Den är nära två meter lång och går på sina svartskimrande bakben. Två av dess armar håller i ett vitt svärd tillägnat dödens rike och en av dem bär en bomb med en demons ansikte. Den sista håller i domens bok vilken ingen orättfärdig kan skåda utan att lida eviga kval. Huomi härstammar ifrån den västra kontinenten där de uppstår närhelst fruktansvärda brott begås utan att de skyldiga straffas och utan att offren får sin sista vila.

Anarchclown

Swashbuckler
Jag funderar på olika sorters djurandar och demoner i västerlandet i allmänhet. Oni, Yokai, Kinesiska Yama Kings etc.

Radioaktiv

Hero
Funderingar kring demoner och andar i staden då? Skyddsandar, allmän vidskepelse etc? Har förslag, men har också lektion nu '-.-

Anarchclown

Swashbuckler
Än så länge endast skissartat men det kan nog komma sig så i framtiden. Saken är den att eftersom projektet med flit utelämnar en hel del detaljer så vill man inte sätta allt i sten eftersom det inte lämnar plats för andra personer att skapa delar av miljön. Istället ges individuella stadsdelar en intern geografi och läggs ut i förhållande till andra stadsdelar mer än att man ritar ut exakt var de angränsar till varandra om inte detta är uppenbart. Som att till exempel hållet sluttar ner mot stranden och att trasselklippan ligger vid vattnet.

Känn dig för övrigt helt välkommen att komma med egna idéer och lägga till saker om du så önskar.

Radioaktiv

Hero
Det skulle kunna gå och rita en temporär karta över stadsdelarna, och bara lägga till allt eftersom. Och eftersom jag ändå skall rita andra kartor just ikväll så kan jag väl eventuellt skissa upp en på det med. :gremsmile:

Radioaktiv

Hero
Tänkte att det var ett tag sedan jag faktiskt publicerade någon riktig info i tråden, så jag slänger upp en växt i brist på annat, som ett litet mellanspel i väntan på bättre tider eller så...

(Svart) Dubbelskaftad Kvastklocka

Ytterst ovanlig växt som enbart påträffats högt upp mot vulkanen. Blomman är cirka 30cm hög med mörkt grågrön stjälk som delar sig i två. Växten är helt bladlös. Klockorna har fransiga kanter och en knippe ståndare som hänger lösa.

Blomman är mycket giftig, och används främst till två saker.

1. Hjärtmediciner vid lågt blodtryck.
2. Som gift för att få offrets hjärta att "slå ihjäl sig".

Växtens gift är mycket drygt, men trots det lyckas aldrig efterfrågan totalt tillfredsställas. Med andra ord är det en ganska populär vara att få tag i på till exempel svarta marknaden.

Radioaktiv

Hero
Min poäng var mest att det behövs 'liten' information också. Jag behöver iallafall detaljinformation om världen också. Sån där info som egentligen mest är bös min karaktär använder, till exempel :gremsmile:

Eh... Det blir nog en del sådant här framöver. Vill du jag startar en underdiskussion för det? Eller skall vi kanske starta landstrådar, typ för Tsantri till exempel, bara så att allt faktiskt finns på sidan?

Anarchclown

Swashbuckler
Det där med en Wiki börjar kännas vettigt på allvar tror jag. Annars kan vi väl fortsätta lägga upp allt huller om buller på denna sida och sedan lägga länkar i första posten. Jag kan edita den med länkar till de poster som faktiskt betyder något om vi inte lyckas göra en Wiki.