Ereb Altor är så vitt jag vet inte på banan.P.eLL.e;n210113 said:Jag kan bara hålla med Big Marco och känner mig lite, lite orolig. + sådant som rollformulär med guldinslag etc istället för rödvita så som de var.
Jag hoppas också de satsat på layouten; en del bilder de visat har exempelvis blandat versal- och gemenrubriker och det har sett konstigt ut jämfört med Äventyrsspels fina regelbok. Vi får se!
Eftersom de lovat -87:an tar jag för givet att Ereb Altor inte nämns. Vissa hoppas på Ereb har jag sett men då bör de nog införskaffa gammalt material istället då 87:an inte bör ha en färdig värld.
Jag tror det är en fas alla måste gå igenom. Jag hackade ihop en EDD-baserad variant för 15-20 år sedan, och då var STO något av det första som försvann, bara för att.tupelo;n210107 said:1 Verkar ta bort Sto (varför nu detta är viktigt)
Skönt att höra! Säger inget om EA men det är ju inte DoD -87.Mekanurg;n210127 said:Ereb Altor är så vitt jag vet inte på banan.
????Fjodor Pollett;n210146 said:Åh, jag glömde ett tillägg, det viktigaste
2. Enastående stämningsfulla illustrationer av Johan Egerkrans som förmodligen på egen hand berättigar priset för spelet
Wordzonk;n210178 said:1. Hoppas på en välbalanserad, kul retroverra av DoD. Bra spel och bra tänk är nog viktigare än att man är snornära 87an för min del, men sen har jag inget förhållande till 87an egentligen, uppfödd på Expert och 91an.
2. Något som ligger extremt nära 87an, möjliga pitfalls inkluderar seg strid & kassa magiker. Istället för att fixa grundpelarna är risken att man lagt tid på dumheter som att ta bort DoD-klassikern STO. Tror vi kommer få coola yrken och snajsiga bilder, dock.
Hundra procent medhåll!!Anarchclown;n210170 said:De så kallade ping pong striderna händer i princip aldrig och om de gör de så bygger de spänning. Jag vet inte vad i helvete folk har gjort för att skapa dem. I princip varenda version av spelet har antingen ett sätt att dela upp attacker när man har högre chans att lyckas, eller så är det i princip omöjligt att närma sig ens femtio i värde och därför är det inte ens femtio procents chans att det blir ping pong första rundan. Läste folk reglerna helt och hållet och faktiskt spelade med dem innan de började klaga på detta fenomen eller? Min erfarenhet är att strider går skitfort i jämförelse med tex Pathfinder. Aldrig har jag suttit och spelat 3 timmar långa strider där det är säkert verm som vinner från början i D&D.