Ulfgeir
Swashbuckler
Vila i frid. Rising var definitivt en av de stora karaktärerna här på forumet.
/Ulfgeir
/Ulfgeir
krank var ju den som ledde mig till bordet. Det kan vart du som bad om en gissning. Jag minns dock att jag gissade på Bannarok eller nån annan forumit på B, en kille med långt, lockigt blont hår iallafall, innan jag gissade på Rising.Cybot said:Arvidos. Eller kanske jag? Krank satt inte särskilt mycket vid bordet i alla fall. De som hängde med Rising var mest jag, Grävling och framför allt Arvidos.Möller said:Jag träffade Rising en gång, på SSK 2010. krank eskorterade mig till ett sällskap vid ett bord med massa människor. Många prominenta forumet, däribland Rising. Jag ombads, av Arvidos eller krank tror jag, att gissa vem Rising var av alla okända ansikten. Det gick inge bra, men jag hälsade sedan på Rising innan jag var tvungen att skynda vidare. Synd.
Det där minns jag, jag var bland dem som fick sitta där uppe och skratta, och även träffa honom se'n och spela lite med honom och ett gäng andra forumiter. Det var en bra kväll på ett bra konvent.Krille said:Den andra dök upp på ett SSK. Förspelet till den var att jag hade en föreläsning och workshop om rollspelsteori, och en av modellerna jag tog upp då var just Risings och jag nämnde honom vid namn. Då satt det en smart kille högst upp som undrade om jag kunde berätta lite mer om den modellen, varpå folk däruppe började skratta när jag gjorde honom till viljes. Det var förstås Rising själv, och när jag förstod det kunde jag inte säga något annat än "jaså, det är du, din jävel!"
Banarok, stämmer.Möller said:krank var ju den som ledde mig till bordet. Det kan vart du som bad om en gissning. Jag minns dock att jag gissade på Bannarok eller nån annan forumit på B, en kille med långt, lockigt blont hår iallafall, innan jag gissade på Rising.
Hahaha, vad störda ni är. Hånglade ni i mitt kök?Bunny said:Det var väl -05 vi pussades lite på låtsas i Vitulvs kök och brottades lite på låtsas på Vitulvs soffa. Det rörde sig inte om någon romans, om någon trodde det. Vi lattjade och det var väldigt speciellt för mig, för Rising var speciell för alla. Ett par år innan, när "ingen" träffat honom ännu, så tjuvringde vi till honom när vi var på forumsöl - bara för att alla var så nyfikna på hur han var som person. Vi bodde ju i samma stad. Jag tror Rising var lite obekväm med vårt intresse. Han var liksom inte sin forumpersona, mycket mer försynt, lite osäker. Det var nästan lite skönt när han till sist dök upp. Mannen, myten, var mycket mer mänsklig.
Under flera år på forumet var Risings uppmärksamhet väldigt viktig för mig. Det var, som ett par andra beskrivit, speciellt att få någon form av erkännande av just honom. Det fanns nog i bakhuvudet under väldigt mycket jag skrev, att visst vore det ballt om just han gav det tummen upp. Jag pressade mig lite extra. Skrev lite mer som han gjorde, kanske, eller försökte, och ville gärna synas när han hängde i vrållådan.
Vi träffades en handfull gånger. Fram till att jag bytte stad. Sedan ändrades mitt förhållande till forumet också. Erkännande, oavsett från vem, blev lite mindre viktigt. Men idag har många tankar återvänt. Han var min idol då, var som jag ville framstå - rolig, karismatisk, kunnig, mycket annat. När han nämnde vår låtsasbrottning i Vitulvs soffa på forumet så var det värsta kicken för mig. Klart det fick stå i min signatur ett tag.
Det kommer ta lång tid att smälta Risings självmord. Jag lider med honom, med hans familj och med er andra. Det är en spektakulär person som lämnat oss. Vi hade ett tag ett fenomen på forumet när folk berättade om sina "forumitdrömmar". Det är egentligen inte alls konstigt att Rising tycktes vara med i de flesta. Jag vet att jag drömde om honom, och han klev in i fler undermedvetanden än mitt. Märkligt.
Haha. Det kommer jag ihåg. Vi hade varit på Wirströms(?) och seglade sedan vidare på efterfest hemma hos Vitulv eftersom han var den ende av oss som bodde i innerstan. Det var du, jag, Vitulv, Rising, Dante och någon eller några fler (Lambi?). Vitulv bjöd på äcklig tequila ur en ful turistfälle-flaska med sombrerokork och förevisade stolt sin nyinförskaffade hylla för sina rollspel. Jag har även för mig att vi alla vid olika tillfällen brottades i soffan.Bunny said:Det var väl -05 vi pussades lite på låtsas i Vitulvs kök och brottades lite på låtsas på Vitulvs soffa.
Men ditt asshole! Vi var på efterfest hos Vitulv för att han är så jävla skön och schysst och var villig att ta emot oss nedsupna människospillor.Organ said:Vi hade varit på Wirströms(?) och seglade sedan vidare på efterfest hemma hos Vitulv eftersom han var den ende av oss som bodde i innerstan.