fan vad trist då ens rollperson dör. Fan vad trist att bli sämre då man tar skada. trist är något jag förknippar med deklaration och inte rollspelande.
Om en karaktär ska dö så ska det vara vackert, episkt, känslomässigt, precis vad som helst utom Oj, du tog en kritisk skada för mycket. Lika lite som man ska kunna dö genom att misslyckas med Hoppa över en avgrund.
I Starchallenge sätter spelaren själv upp målet med en strid där hon säger Okej jag går med på att jag slåss med livet som insats eller Nej jag väljer att då "kp" når 0 är jag medvetslös. Villkoret för det senare är att man inte slåss för att döda utan för att uppnå ett annat mål. Därmed är kontrollen över dödligheten helt och hållet spelarens.
Om en karaktär ska dö så ska det vara vackert, episkt, känslomässigt, precis vad som helst utom Oj, du tog en kritisk skada för mycket. Lika lite som man ska kunna dö genom att misslyckas med Hoppa över en avgrund.
I Starchallenge sätter spelaren själv upp målet med en strid där hon säger Okej jag går med på att jag slåss med livet som insats eller Nej jag väljer att då "kp" når 0 är jag medvetslös. Villkoret för det senare är att man inte slåss för att döda utan för att uppnå ett annat mål. Därmed är kontrollen över dödligheten helt och hållet spelarens.