Nekromanti Rollspelsriksdagen 2003 [tramsely]

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Varför d20...

...när det finns ett bättre alternativ?

Rösta på BRP-partiet!
Partiledare: Bobby Magikern
Politik: Främja bruket av Basic Role Playing i alla dess former. Kan tänka sig att samarbeta med Johan K om han går riktigt långt tillbaka i DoD-historian.
Natur: Chaosiumkonservativ.

Nightowl

Champion
Vi vänder på steken

Jag är en väljare, inte politiker. (Jag är också minister, tekniskt sett, men kom in regeringen utan egen förskyllan, ungefär som Bosse Ringholm.)

Som väljare, vad kan ni erbjuda mig?

Kan ni övertyga min fästman om att Mutant är kul?
Kan ni hitta en ny kortlek åt min Fifth Age-box?
Kan ni fixa så partiet skänker lite spel till biblioteket där jag jobbar?

Kom igen nu. Tro inte att jag gör det här på grund av medborgarkänsla. Jag vill ha smör och gotta, annars får det va.

Erik

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Vi vänder på steken

Som väljare, vad kan ni erbjuda mig?

I stort sett vad du vill! Jag är ju trots allt politiker... humm..humm...

Jag övertygar honom om att det är världens bästa rollspel och att ni alltid ska spela det!

Tio, om så behövs...

Skicka ett meddelande med hur många och vilka så ska jag ordna det!

Man Mountainman

Storsvagåret

Ännu bättre, vi skaffar dig en NY, BÄTTRE fästman. Eller fästmö, eller fästtapir eller vad du vill. En som ÄLSKAR Mutant. Vi gör allt för spelledaren.

...come again?

Va? Det förutsätter ju en budget!

Eksem

Champion

"Kan ni hitta en ny kortlek åt min Fifth Age-box?"

Det skulle jag kanske kunna göra, jag har en Fitfh Age-box någonstans, men det enda som är kvar är lådan och korten, har jag för mig.

Synd att jag inte företräder ett parti.

Ackerfors

Alas, your rapids!
När ni går på skrämseltaktiken...

...väljer jag den enda sanna vägen!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Inga kommentarer [nt]

Jag trodde någon annan skulle klämma in med det innan mig faktiskt...

Troberg

Sinister eater

Jajamensan. Revolutionära Off Topic Fronten (Lemurerna) ställer upp. Vi kan dessutom fixa ett helt harem med smör på åt dig som spelar mutant, hundratals kortlekar och lastbilslass böcker.

Detta naturligtvis under förutsättning att vi har tillräcklig koncentrationsfömåga för att komma ihåg vallöftet efter valet, eller ens till jag klickat send.

Joey the Lemur, he'll run everywhere.
Joey the Lemur, what kind of heck of animal is he anyway?
Umh uh...Joey the Lemur, the kind of animal that would go to the bathroom anywhere.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Fråga?

Varför ska man rösta på ett parti, vars partiledare ännu inte är tillräckligt gammal för att själv få rösta? :gremsmile:

Storuggla

Champion
Gapflabb!

"I Intrentional Teokraterna tror vi inte på sakfrågor, så vi kör med skrämsel propaganda."

Ojojoj, det där var apkul tyckte jag :gremgrin:

Storuggla, right on

Storuggla

Champion
Näemn...

Först läste jag det som Festtapir, och det vore ju kul. Sen blev det fäst-tapir, en tapir man har till fest liksom. Men som fästmö? Nej tack.

Storuggla, igelkott-fu!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Utmanande bilder på PMAFD's partiordförande!

Det har varit mycket snack om att forumet är slött, men inte ägnar de andra partiledarna det en tanke, utan postar glatt nya bilder som slöar ner ännu mer. Det gör inte jag. Jag lägger bilderna på en egen server och det slöar inte ner forumet det minsta!

Rösta på mig för ett mindre slött forum!

Storuggla

Champion
Jag säger bara ha!

"Det har varit mycket snack om att forumet är slött, men inte ägnar de andra partiledarna det en tanke, utan postar glatt nya bilder som slöar ner ännu mer."

Det är du inte ensam om! Jag gjorde en snabbkoll och det visar sig att International Teokraternasaffisher ligger på en egen server och inte på forumets, så du är inte först! Du försöker alltså ta cred för något du inte var först med. Slemmigt försök tycker jag allt. :gremsmirk:

Storuggla, protesterar med gurka

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Jag säger bara ha!

Det är du inte ensam om! Jag gjorde en snabbkoll och det visar sig att International Teokraternasaffisher ligger på en egen server och inte på forumets, så du är inte först! Du försöker alltså ta cred för något du inte var först med. Slemmigt försök tycker jag allt. :gremsmirk:

Räknar man inte Herr Talmans inlägg så var jag allt först. International Teokraternas affischer kom långt efter att jag drog igång min kampanj så är det någon som är slemmig så är det de som tar efter mitt exempel!

Nightowl

Champion
Nu vet ni vilka ni INTE skall lyssna på!

Dvs de partiledare som är beredda att sälja er förstfödslorätt för en grynvälling!

FY på er SKÄMS!

Erik, wallraffare

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
NNKp deklarar existens och intentioner

I Norrland är en man en man och en kvinna en kvinna! Vi har länge sett att folket i söder (Tjockhult, Fjollträsk - många namn, samma plats) roffat åt sig av vad rollspelssverige har att erbjuda. Nu är det nog!

Det är dags att skifta maktbalansen.

Våra avsikter är mycket enkla:

[*]Sveroks kontor förläggs till Pajala! [*]Inga konvent söder om Sundsvall! [*]Statliga subventioner på bensin för rollspelare som måste pendla till spelmöten! [*]Fram för rollspel i skolan!

Som ni ser är vi emot 20d standardiseringen. 20d det är till för 08:or och Göteborgare som inte vet bättre. Nej, i Norrland skriver vi våra egna spel - vare sig det är lagligt eller inte! Vi är på norrlänningens sida. Alltid.

Vi har också som avsikt att sprida Sävar-metoden över hela Svea Rike (ja, detta gäller även söder om Sundsvall). Engagerade lärare på högstadier och gymnasier skall ges tillfälle att indoktri... utbilda eleverna genom stimulerande spelande! Varje elev skall garanteras minst 4 speltimmar varje vecka. Vi är på pedagogens sida. Alltid.

Vi ser alltså inte bara till nuet utan blickar även mot framtiden. Vi är på rollspelarens sida. Alltid.

Fakta om Norrlands Nation Konventspiraterna (NNKp)

Storhövding: Balderk
Lillhövding: DeBracy
Politik: Mer plats åt Norrland på kartan över rollspelssverige!
Natur: Hård och rättvis
20d-frågan: Mot!

Storuggla

Champion
Re: Jag säger bara ha!

"Räknar man inte Herr Talmans inlägg så var jag allt först. International Teokraternas affischer kom långt efter att jag drog igång min kampanj så är det någon som är slemmig så är det de som tar efter mitt exempel!"

Nej nej, du är först att försöka ta streecred för det. Där de andra höll tyst om sina val av affishplaceringar så gick du ut med stora trumman om det. Förmätet. Och inte erbjöd du leverpastejssmörgåsar heller.

Storuggla, och ditt valstugegodis suger