Nekromanti Rollspelsriksdagen 2003 [tramsely]

Foggmock

Myrmidon
Re: Vi vänder på steken

Gemenskap. Konformitet. Anpassning. Makt.

Enkelt - jag rekryterar dig till pyramiden, och du rekryterar din fästman. Då blir du hans överordnad och kan bestämma vilket spel ni ska spela varje gång.

As for kortleken - det finns 27 stycken i omlopp i pyramiden. Jag ska se till att en hamnar hos dig. Om du hamnar i pyramiden, det vill säga.

Biblioteket är redan assimilerat och kommer ta in rollspel i sortimentet på måndag.

Kolla bara hur balla vi är:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Slutspurt!

Då det förekommit en löjlig mängd personangrepp och förolämpningar i den här valrörelsen så tänkte vi i PMAFD presentera något nytt och nyskapande.

Det första är:

Ett spel för alla. För dig, för mig, för mina kollegor i de andra pariet.

Det andra och huvudsakliga är:

Ett spel som bygger på 20d-licensen. Vi tänkte att ett redan färdigt spel med den standarden skulle via för de som inte bestämt sig rätt, hur bra det verkligen funkar.

Dessa beställs lättast genom att skicka 200:- till mig eller besöka min bostad för avhämtning och avlämning. Byta lite papper helt enkelt.

Vi har fler överraskningar på gång så var beredda!

Rösta För Dig! Rösta på PMAFD!

Hartland

Warrior
Re: Slutspurt!

digimon? Bah! Helt ute! Telitubies så också... Nej se Sailor Moon! Ca 07.30 vardags mårnar. Hoppas bara att femman visar/köpper in fler sesonger än första och andra...

Förövrig så är det skönt med icke agresiv propaganda... Å andra sidan så bor jag i ume och vi norrlänningar måste ju hålla ihop...

/Hartland - Ser sailor moon och andra halv-anime serier för barn så ofta han kan på tv

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Tsk, tsk

Hoho, min gosse, jag tror bestämmt att du har bastat för mycket. Eller så är det allt det där omoraliska jojkande som ni ägnar er åt. Jag tänker inte tåla dylika angrepp på den skånska manligheten här på mitt forum! Här ska ingen makt förflyttas någonstans!
Ett typiskt uttalande för en possesiv sörlänning! "Mitt forum"... jo, jag tackar jag. Gällande den påstådda skånska manligheten så tycker jag personligen att du kan sticka hem till Danmark om Ersmark inte är gott nog för att hålla SydCon i ditt tycke!

De fem inavlade personer som faktiskt bor i Norrland kan inte anförtros viktigare saker än att bränna sprit, om ens det. Så vässa ni era skidstavar bara, det är ändå ingen som bryr sig.
Vad blir ni uppfödda på för myter i skolan egentligen? Tror du vi har isbjörnar på gatorna i Umeå* också? Nej det du behöver är en av de kvällskurser vi kommer annordna för de som inte fick ta del av Sävar-modellen i grundskolans senare år samt gymnasiet.

/DeBracy, Lillhövding i NNKp

Fakta om Norrlands Nation Konventspiraterna (NNKp)

Storhövding: Balderk
Lillhövding: DeBracy
Politik: Mer plats åt Norrland på kartan över rollspelssverige!
Natur: Hård och rättvis
20d-frågan: Mot!

* Som alla vet så är det bara på gatorna i Luleå det finns isbjörnar

Eksem

Champion
Re: På tal om hemska sanningar.

Rätta mig om jag har fel, men är inte mannen på bilden WRNU's egen Magnus Seter?

Sodivra

Champion
Rösta på oss.

Vi vet att vi är flummiga. Men är vi inte alla det?
Kom igen, erkänn.

Det kommer kännas så mycket bättre när du gjort det.

<div align="right">

/Flummpartiet: Harmonisterna - Vi lyssnar.</div right>

Sodivra

Champion
Låt oss vara vänner.

Oroa er inte norrlänningar. Vi står på er sida. Vi står på allas sida, för vi går utanför den vanliga partipolitiska skalan. Alla ska ha rätten att utvecklas.. men utan att inkräkta på andra.

-För vi vet att det behövs Harmoni i den här frågan. (Notera godispåsen)

<div align="right">
</div right>

Sodivra

Champion
Skrämselpropaganda!

Vänner. Läget är allvarligt. Jag fruktar att Morgoth och Foggmock enbart är marionetter åt något mycket större.. och listigare..

<div align="right">

/Flummpartiet: Harmonisterna - Vi kanske är missförstådda, men vi är inte ONDA!
</div right>

Man Mountainman

Storsvagåret
Oj!

Det verkar som att mina bröder från Norrland tagit upp kampen i det här valet. Då blir jag nog tvungen att anstränga mig för att vinna röster från just den folkgruppen.

Alltså, en affisch speciellt riktad mot Norrlandsväljarna:

Troberg

Sinister eater
Re: Omröstningen påbörjas imorgon, runt 17.00 [ANT]

Vi i ROTF(L), Revolutionära Off Topic Fronten (Latmaskarna), anser att omröstningen bör flyttas till nästa dag på grund av prisutvecklingen på kaffe!

Vi anser också att massmedia ger en orättvis bild av bläckfiskar och lovar att rätta till det när vi vunnit valet.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Skrämselpropaganda 2!

Jag tror att Arvid är något mycket större...

Rösta FÖR Dig!
Rösta på PMAFD!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Min ringa åsikt...

Är att vi ska hålla oss undan från allt som gynnar Revolutionära Off Topic Fronten (Latmaskarna). Jag menar... Ni vill väl inte ha det såhär?

Troberg

Sinister eater
Re: Min ringa åsikt...

Är att vi ska hålla oss undan från allt som gynnar Revolutionära Off Topic Fronten (Latmaskarna). Jag menar... Ni vill väl inte ha det såhär?
ROTF(L), Revolutionära Off Topic Fronten (Laktosintoleranta), sänker sig inte till sådan smutskastning.

(ps PMAFD har löss!) :gremshocked:

Vet ni att man kan dreja en pulsjet i lera?

Foggmock

Myrmidon
Re: Skrämselpropaganda!

Jaha! Nu ska det börjas fiskas röster från KVINNORNA också. Det finns visst inget bottenmärke i denna valkampanjen.

Men att påstå att Eliman skulle vara över mig i pyramiden är.. befängt. Det är trots allt jag som drar i alla trådar i riket. Fogge Ormtunga i all äro, men bilden på Junkie-Yassilus skulle jag använt för att smutskasta dig istället! Jag som planerat ett 'samarbete' och du beter dig på detta sätt. Heder visste jag att du saknade, men överlevnadsinstinkt? Jag talade med min underordnad tidigare idag, och han hade följande kommentar:

Puny humans! Morbo will devour your souls! And vote for Morbo's good friend, Fogge! Hahahahaha!

Som ni ser har jag alltså de galaktiska stormakterna på min sida, så förr eller senare kommer ni att indoktrineras i pyramiden. Det är bara en fråga om tid. En tid som ni kan förkorta drastiskt genom att kontakta närmaste rekryteringskontor snarast, där ni blir tilldelade två kamrater, en överordnad och tre underordnade. Ett schysst rollspelsgäng, med andra ord. Så varför tveka? Framtiden är idag.

// FPFBR

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
En krossad vision av ett enat Norrland!

Tala om att bränna sina broar. Norrlands Nation Konventspiraterna är precis vad en uttråkad spelledare (eller snuskhummer) behöver. VI för ALLA de stora konventen till DIG - jag trodde du skulle se detta argument som nog anledning till ett samarbete för att stärka och främja Norrland som grogrund för blivande spelledare. För vi i NNKp är på spelledarens sida. Alltid!

Jag hade drömmar om ett enat Norrland. Ett Norrland lika starkt och vackert som de män och kvinnor som bor här. Men vi kanske inte är så vackra allihop. Det kanske finns småsinta gnällgubbar som hellre ser till självförhärligande än till utveckling och välstånd. Vi är det enda parti i detta val som fört fram planer som berör skolorna - detta kan vara er själva (som du Dnalor!), era barn eller era blivande barn! En röst på oss är således en röst för ditt barns framtid. Säg inte "Oj!" - Säg Ja! NNKp är på barnens sida. Alltid!

F.ö. trivs jag utmärkt med Hälge och de andra i min spelgrupp. De är påhittiga och engagerade. Jag skulle aldrig i mitt liv kunna tänka mig att tvinga någon att spela med sådana våp som du, Dnalor, och PUS(s) vill tvinga på eventuella medlemmar i ditt parti! NNKp är på fantasins sida. Alltid!

/DeBracy, Lillhövding

Fakta om Norrlands Nation Konventspiraterna (NNKp)

Storhövding: Balderk
Lillhövding: DeBracy
Politik: Mer plats åt Norrland på kartan över rollspelssverige!
Natur: Hård och rättvis
20d-frågan: Mot!