Nekromanti Rollspelsriksdagen 2003 [tramsely]

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Flumpartiets godispolitik - inget för Norrland

Arvidos, Arvidos... att du inte skäms. Muta norrlänningar med godis...? Det var det mjäkigaste försök till fjäsk jag någonsin sett. Nej, i Norrland står vi över sådant. Vi påverkas inte av småfjolligt gulligull (även om det var två schyssta skäggmiffon på bilden vilket jag ju personligen är lite svag för) utan vi går på djupet - direkt till kärnan! NNKp driver de absolut starkaste sakfrågorna av alla partier i detta val. Vi värnar om barn och skola. Vi ser till den ensamme uttråkade spelledaren. Vi ser till de som aldrig fick chansen att stimulera sina sinnen med rollspel under grundskolans senare år och gymnasiet.

Vi står på folkets sida. Alltid.

/DeBracy, Lillhövding

Fakta om Norrlands Nation Konventspiraterna (NNKp)

Storhövding: Balderk
Lillhövding: DeBracy
Politik: Mer plats åt Norrland på kartan över rollspelssverige!
Natur: Hård och rättvis
20d-frågan: Mot!

Troberg

Sinister eater
Re: Skrämselpropaganda!

Jaha! Nu ska det börjas fiskas röster från KVINNORNA också. Det finns visst inget bottenmärke i denna valkampanjen.
VA? Ska kvinnorna få rösta? Kvinnor kan ju inte rösta, det växer ju inte hår i ansiktet på dem!

Vi i ROTF(L), Revolutionära Off Topic Fronten (Lössläppta), kräver härmed att kvinnor ska bära lösskägg om de ska rösta!

Nu är det slut på tuggummit!

Blippe

Warrior
Besserwissrarna

Vi har följt debatten hittintills väldigt nogrannt och uppröres över talarnas blatanta okunskap...

Som alla vet uttalas 20d inte som [ett tjogg dä], eller [tjugoo de] utan just [tvänti diii], och det skulle vara tråkigt om svenskarna inte kan följa internationell standard. Tänk om en kinesisk spelledare skulle samla ihop en grupp med 3 vitryssar och en svensk, och så skulle språkskillnaderna göra det omöjligt för svensken att följa spelet, kanske med ond bråd död som följd för spelarens figur....

Detta måste undvikas, och detända sättet för det att ske är att rösta för B! För vi vet helt enkelt bättre... En messersmitt i varje spelgrupp, och du behöver aldrig mer behöva oroa dig för att någon regel skulle brukas felaktigt. Aldrig mer behöver du använda din fantasi, då besserwissern garanterat kommer slå ner på din idé och beskriva otroligheten i det...

Har du oroat dig över hur länge ett lik håller sig varm på 12 gradigt golv i närheten av en spis som är på 175 grader; var lugn, vi vet!!!

Så rösta på oss och du slipper oss aldrig!

B - vet Bäst (Besserwissrarna)
Partiledare: Blippe
Politik: Klankar på alla uttryck av fantasi eller generaliseringar.
Natur: Ger sken av att vara demokratisk, men alla vet att spelaren till höger bestämmer ändå!
Plansch: [Vi vet bäst, och ehöver därför ingen plansch, men vi kan berätta vad som är fel med alla andras!!!]

Sodivra

Champion
Okej.

Jag hade inte tänkt släppa den här versionen till allmänheten, men..

Bättre så?

Och Fogge, hur kan du kalla ett inlägg med texten "Vi kanske är missförstådda, men vi är inte ONDA!" för röstfiske? Det låter mer som ett självmordsförsök.

<div align="right">

/Arvidos - Som diggade LotF-affischen så mycket att den nu är skrivbordsunderlägg. Stort tack till Han som hjälpte mig med Führerin.
</div right>

Berserk

Warrior
Jag går med i partiet.

B kan erbjuda det jag så länge saknat, inget annat parti har vad jag söker. Jag går med! Finns det lediga platser i partistyrelsen?

Vi måste med vår överlägsna kunskap visa alla var skåpet ska stå! Aldrig mer ska någon Rp använda GPS-navigatorn i tunnelbanan! Inga isbjörnar ska finnas på sydpolen! Kung Xerxes ska aldrig ha deltagit i korstågen! Upp till kamp för korrektion och rimlighet!

Kort sagt; rösta på B! för vi vet.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Omröstningen påbörjas imorgon, runt 17.00 [ANT]

"Vi anser också att massmedia ger en orättvis bild av bläckfiskar och lovar att rätta till det när vi vunnit valet. "

Men vad anser ni då om tapirer och gäss?

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Skrämselpropaganda!

Det här var en fullkomligt genial affisch. Jag antar att jag måste rösta på er bara därför. I och för sig blev jag ju Saruman i karaktärstestet, men... :gremwink:

/Dimfrost

Troberg

Sinister eater

Men vad anser ni då om tapirer och gäss?
Den officiella ståndpunkten från ROTF(L), Revolutionära Off Topic Fronten (Lättroade) måste naturligtvis vara:

Gäss borde synas mer och framställas i en mer positiv dager, mediabevakningen av tapirer borde däremot helt och hållet fokuseras på deras matvanor.

Krille

Super Moderator
FMMSL ställer inte upp!

Under det år som vi har suttit vid makten så har vi kraftigt skakat om i spelledarmonopolet och skapat en sund grund för ömsesidigt maktrelation mellan spelare och spelledare. Vi ser det som glädjande att många av de kandidatpartier som ställer upp i årets val utgår från en plattform som är snarlik FMMSLs.

Med bakgrund därav så måste vi konstatera att FMMSLs revolutionära inriktning helt enkelt är överspelad. Vårt uppdrag ligger nu i att omforma partiet för en ny och mer jämlik framtid, och för det krävs en intern omstrukturering av partiet. Det är en svår och krävande process, som kommer att ta så mycket tid att partiet inte kan genomföra detta på ett tillfredsställande sätt samtidigt som vi innehar regeringsuppdraget.

Med anledning därav så meddelar partipresidiet att partiet inte ämnar ställa upp i 2003 års val. Vi kommer därför att lämna över regeringsuppdraget till dem som vinner det allmäna valet i god demokratisk ordning.

Vi önskar alla kandidater lycka till, och ombeder alla väljare att rösta förnuftigt.

Frihet! Jämlikhet! Tärningsslag!

Johan K

Gammal & dryg

Vi i TTRP välkomnar mer än gjärna den gär omröstningen, så attvi får ordning på detta & att ni röstar på detta parti !!
För vem kommer inte ihåg de gammla goda dagarna med DoD & Mutant.

/ Johan K, fortfarande stolt partiledare för TTRP

Troberg

Sinister eater
Re: FMMSL ställer inte upp!

ROTF(L), Revolutionära Off Topic Fronten (Lekmännen), betraktar detta som ett tecken på feghet och ryggradslöshet (infoga kycklingljud här). Dessutom vill vi öka chinchillors fluffighet med minst 38%!

Man Mountainman

Storsvagåret
Jamen jösses

Sympatier partigränserna emellan är en sak, konkurrens om väljarna en helt annan. NNkp borde nog ägna mer tid åt att kampanja och mindre tid åt att gnälla över förlorade väljare. Lita på mig, jag glömmer inte mina Norrländska bröder. Om jag blir spelledarminister så skall jag utse Balderk till konventsminister och dig till geografisk dislokationsminister.

Morgoth

Swashbuckler
Re: Jamen jösses

Om jag blir spelledarminister så skall jag utse Balderk till konventsminister och dig till geografisk dislokationsminister.

Denna oheliga pakt måste stoppas, på alla vilkor! Jag tror jag ska utse en Norrlandsminister, dock, som kan tolka all svulstig regionalism som de där nordborna kommer med.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Walium lägger in sitt weto

"Denna oheliga pakt måste stoppas, på alla vilkor! Jag tror jag ska utse en Norrlandsminister, dock, som kan tolka all svulstig regionalism som de där nordborna kommer med. "

Varför ska Norrland, denna gudförgätnaste av avkrokar, få en egen minister? Jag protesterar å det kraftigaste!

Troberg

Sinister eater
Re: Walium lägger in sitt weto

Nödrim är en sak, men nödalliterationer är bara att sjunka för djupt.

Vi i ROTF(L), Revolutionära Off Topic Fronten (Limsniffarna) ser ned på sådant språkbruk. Snigel på ögat borde du ha.

Visste ni att alla vokaler allitererar på varandra?

Sodivra

Champion
Hah!

Vi utlovar [color:\\"green\\"]rollspelskollektiv[/color] åt hela svenska folket!
Dessutom lovar vi att höja Maxfaktorn på dessa med hundra procentenheter - Japp, hundra procentenheter!

Troberg

Sinister eater
Re: Lugn...

...jag kan behöva en Skåneminister också, som tolkar skåningarnas gudsförgätna dialekt! Och det, walium, det är du, det!
Annars är jag villig att ta den posten, jag talar både skånska och förstår de lägre stående språken, till och med det som de låter i dalarna.

En röst på ROTF(L), Revolutionära Off Topic Fronten (Legopolitikerna), är en röst på mig som ledare!

Visste ni att det finns 10^120 möjliga partier i schack, medan det till synes enkla go har 10^700 möjliga partier. Det innebär att man hinner inte spela genom dem på en dag.

Krille

Super Moderator
Re: Walium lägger in sitt weto

"Varför ska Norrland, denna gudförgätnaste av avkrokar, få en egen minister?"

Hur ska man annars kunna göra folk av norrlänningarna? :gremwink:

Fast i så fall önskar jag anhålla om att en Skåne- och en Stockholmsminister tillsätts också. :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Lugn...

"Annars är jag villig att ta den posten, jag talar både skånska och förstår de lägre stående språken, till och med det som de låter i dalarna."

Det lär behövas kunniga tolkar och missionärer också. Folk som inte skyggar för att använda lite nödvändigt våld. Jag tror att det hade passat dig. :gremwink: