Nekromanti Rollspelsriksdagen 2003 [tramsely]

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Vem förskönar och i vems händer ska Norrland vila?

Jag undrar just vem av oss det är som förskönar egentligen. Är det du - med dina löften om att väljarna ska få det de vill oavsett vad det är? Eller är det kanske jag som driver konkreta sakfrågor, värnar om hem och skola, värnar om framtid och utveckling? Jag har inte sett dig ge ett enda löfte som jag tror kommer infrias. Men en sak har du rätt i... det är upp till väljarna. Det är deras vilja vi skall främja. Då frågara jag dig, Yassilus: är det dig norrlänningarna skall vända sig till när de söker en framtid i sina hemtrakter? Eller är det kanske mig och Storhövding Balderk de ska ty sig till, vi som är sprunga ur samma jord, födda av samma blod som våra bröder och systrar i Norrland? Min fråga är: vilket förtroende har ni för att en sörlänning ska se efter era barn i skolorna i Vebomark, Kåge, Arvidsjaur? Vilket förtroende har ni för att en sörlänning skall ge er SydCon i Ersmark eller GothCon i Härnösand?

Ställer er frågan och visa var ni står med era röster nu när tiden att välja är inne.

/DeBracy, Lillhövding

Fakta om Norrlands Nation Konventspiraterna (NNKp)

Storhövding: Balderk
Lillhövding: DeBracy
Politik: Mer plats åt Norrland på kartan över rollspelssverige!
Natur: Hård och rättvis
20d-frågan: Mot!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ur en fars ögon...

Dottern är alltid fagrast i sin fars ögon.

Ni ser inte de problemen som ni inte vill se, därför behövs det en utomstående för att inse vad som behöver förbättras och vad som behöver förskönas. Men jag kan inte göra det utan att veta var jag ska leta.

Du och jag kämpar för samma mål, men du har grävt ner dig i din lilla ficka på fjället där du bor och så långt du kan kasta snöboll från din ficka, i den radien är du villig att försköna. Norrlands oerhörda yta kan utnyttjas till så mycket mer än det ni åsyftar. Jag kan ge er ett Norrland i välfärd, ett förskönat Norrland.

Vidare kan jag lova att alla barn som börjar fyran kommer få ett exemplar av det nyaste 20d-spelet på marknaden. Dessutom kommer skolor och bibliotek utrustas med alla rollspel som tryckts, oavsett kostnad.

Vidare kommer momsen på rollspelsgodis och läsk att sänkas så att förtärandet ska bli billigare för er rollspelare.

Rösta För Skolan!
Rösta på PMAFD!

Rising

Vila i frid
Stoppa snusket med Nytänkarna!

Snusk är ju mer populistiskt än kobolderi!
Det skall vi motarbeta hårt i vårt parti!

/Rising
som kavlar upp armarna för lite seriösa personangrepp...

Zaphod_UBBT

Swordsman
Information till Tänkarprtiet Nyskaparna-partister

Som ren information till er väljare vill jag klargöra några små saker.

Tänkarpartiet Nyskaparna var förra årets näst största parti. I år har de inte synts till alls i valkampanjen. Jag fruktar att detta hedervärda parti har helt dragit sig ur riksdagsvalet.
Därmed vill jag rekommendera er väljare som tidigare skulle lagt er röst på Tänkarpartiet Nyskaparna att ta en titt på oss, Kreativ-harmoniska Balanspartiet.
Vi ligger i vår politik mycket nära det som Tänkarpartiet försökte uppnå, men vi gör det lite softare, lite mer balanserat och inte riktigt lika radikalt.
Titta här om du är intresserad.

Detta gör vi inte som ett fult knep. Vi vill att alla väljare ska hitta sitt parti, vilket parti det än är. Vi tror att Kreativ-harmoniska Balanspartiet kan vara ett vettigt alternativ för många tidigare Tänkarpartister.

Detta inlägg i debatten försöker vi alltså göra som information i första hand.
Kreativ-harmoniska Balanspartiet är nytt i riksdagsval (vi har bara sysslat med kommunalrollspelspolitik och frågor på regelmekanisk nivå tidigare). Därför är det många som inte ens känner till att vi existerar.

Ta gärna en titt på vår presentation och se om du kanske har hittat ett parti som passar dig. I annat fall hoppas vi innerligt att ni hittar det rollspelsparti som passar er som handen i handsken.

Zaphod, som erkänner att Kreativ-harmoniska Balanspartiet är något av ett experiment för att se om det fungerar. Kan man lyckas väl i rollspelsriksdagsvalet med hjälp av rent spel, eller går det lika illa som för Miljöpartiet om man inte smutskastar och sprider skrämselpropaganda?

w176

Förlorad dotter
Re: Skrämselpropaganda!

NOOOOOooo!!!! *avbryter sig* Öh eller jag menar.

-Tror ni verkligen det om lilla mig? *Babiögon*

/Elin måste nog ta och aktivera sig nu på forumen igen då henens plan om att bara verka från skuggorna blivit förstörd.

DeBracy

Re: Ur en fars ögon...

Äntligen! Nu börjar du tala i rätt banor, nu börjar du utveckla din politik, ta ståndpunkter. Dina åsikter om att det kan behövas en utomstående för att se de saker vi riktiga norrlänningar möjligen har missat skulle försatt dig i en mycket bra position för en eventuell ministerpost om det vore upp till NNKp att bestämma. Men...

Vidare kan jag lova att alla barn som börjar fyran kommer få ett exemplar av det nyaste 20d-spelet på marknaden.
Jag vill inte se mina barn växa upp utan tradition och känsla av ursprung! Jag vill inte tvinga på dem en produkt av ett materialistisk samhälle redan i den åldern! En 20d-standardisering vore en förödande sak för kulturen på längre sikt. Vad ska barnen ta sig till utan minsta länk till historien? Förr eller senare kommer de behöva söka sitt ursprung och jag ser för mina inre ögon vilket mardröm detta skall komma att bli ifall de föds upp på reglerade och rationaliserade system!

Nyfikna och kreativa spelare i yngre åldrar skall inte tvingas på några spel, de skall få experimentera och utforska själva med handledning av engagerade yrkesmänniskor.

PMAFD kanske är för en fascistisk grundskola. Vi i NNKp är för en mer nyanserad och omtänksam uppfostran. Vi är på barnens sida. Alltid.

/DeBracy, Lillhövding

Ackerfors

Alas, your rapids!
Förklaring...

Att barnen skulle förlora sitt ursprung efter att vi accepterat 20d-standardiseringen motverkar jag lätt genom att låta alla bibliotek ha tillgång till alla tryckta spel. Alla bibliotek. Det inbegriper även skolbibliotek, det.

Om ni vill se mig på en ministerpost så är ingen lyckligare än jag. Jag är en fredlig människa och jag gör allt för att rollspelssverige ska styras på ett bra sätt som främjar landet och rollspelandet.

DeBracy

Beröringspunkter

Återigen ser jag inte bara paraleller utan beröringspunkter - ännu ett mål vi har gemensamt. Enligt Umeåmodellen som vi utvecklat kommer samtliga bibliotek utrustas rikligt med rollspel. Detta får mig att börja tänka...

När nu PMSFD steg för steg tar över vårt partiprogram - vad är en röst på er värd? Vi inom NNKp har beskyllts för att sakna ryggrad men sanningen att säga är det bara vi och handfull andra partier som för en egen politik istället för att åka snålskjuts på andras tankar och idéer! Rösta inte på ett blekt plojparti med fyndiga affisher där retuscherare smuskastar varandra med hjälk av keso och våp! Rösta på ett parti med ståndpunkter och övertygelser. Rösta inte på ett parti som lovar allt för de ger inget !

Vi i NNKp är på din sida. Alltid!

/DeBracy, Lillhövding

Feuflux

omjonasson.se
Harkel

Efter att ha läst tråden kontinuerligt så kan jag bara säga att jag inte har någon vidare koll på partierna (förutom att ni ogillar varandra då). Sedan om det beror på er (o)tydlighet eller min (o)koncentrationsförmåga låter jag vara osagt. :gremwink:

Nu har jag röstat iaf.

Ackerfors

Alas, your rapids!
DeBracy's bekännelse...

Hittade det här på IRCen nyss...

(18:56:12) <@DeBracy> Om vi skulle ta och spränga Norrland tillbaka till stenåldern...
(18:56:19) <@DeBracy> ...vad lugnt och skönt det skulle bli då...
(18:56:27) <@Balderk> Ingen dum idé
(18:56:37) <@DeBracyl> Vafan så snart vi vunnit valet så behöver vi dem inte längre...
(18:56:51) <@Balderk> haha
(18:57:03) <@DeBracy> Ingen dum idé eller hur? :>
(18:57:14) <@Balderk> jag fattar fan inte hur man kan behöva så där många norrlänningar
(18:57:28) <@DeBracy> De betalar ju skatt...
(18:57:32) <@Balderk> Mmjo... Vi skjuter av dem om en vecka eller så...
(18:57:40) <Yassilus> Men kämpar inte ni FÖR norrlänningarna?
(18:57:52) <@DeBracy> HAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
(18:57:53) <@Balderk> Hahaha du är för rolig Yass....

Så där har ni erat kära norrlandsparti...

Och om inte det duger som bevis...

DeBracy

Elementärt!

Allt står ju på sidan:

"Norrlands Nation är en ideell förening som är politiskt och religiöst obunden

Nationens syfte är att bereda tillfälle för socialt umgänge för föreningens medlemmar genom anordnande av sociala, kulturella, idrottsliga och allmänbildande arrangemang och aktiviteter."

Troligtvis är det väl norrlänningar som av någon outgrundlig anledning flyttat söderut och kännt att de behövt sprida det gemytliga och rika sociala livet som vi i Norrland lever till stela Växjö-bor.

Likhet i namn och logotyp är enbart ett sammanträffamnde. Partiets juridiska ombud har kontaktat föreningen och samtal skall inledas.

F.ö. förknippas NNKp gärna med trevliga saker, även om de tar plats söder om Sundsvall!

Vi är på den roligare sidan. Alltid!

/DeBracy, Lillhövding

DeBracy

Förkastliga anklagelser!

Hittade det här på IRCen nyss...

(18:56:12) <@DeBracy> Om vi skulle ta och spränga Norrland tillbaka till stenåldern...
(18:56:19) <@DeBracy> ...vad lugnt och skönt det skulle bli då...
(18:56:27) <@Balderk> Ingen dum idé
(18:56:37) <@DeBracyl> Vafan så snart vi vunnit valet så behöver vi dem inte längre...
(18:56:51) <@Balderk> haha
(18:57:03) <@DeBracy> Ingen dum idé eller hur? :>
(18:57:14) <@Balderk> jag fattar fan inte hur man kan behöva så där många norrlänningar
(18:57:28) <@DeBracy> De betalar ju skatt...
(18:57:32) <@Balderk> Mmjo... Vi skjuter av dem om en vecka eller så...
(18:57:40) Men kämpar inte ni FÖR norrlänningarna?
(18:57:52) <@DeBracy> HAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
(18:57:53) <@Balderk> Hahaha du är för rolig Yass....

Så där har ni erat kära norrlandsparti...
Lysande! Mycket bra gjort Yassilus! Om det inte var för att jag lyckades byta nick från DeBracy till DeBracyl utan att det märks i loggen! Eller har du möjligen redigerat den lite för att det ska se bättre ut i en smutskastningskampanj mot det kanske ärligaste partiet i hela detta val?

Jag förkastar dina försöka att dra mitt namn i smutsen! Jag kan också nämna att bilden är flera månader gammal och är således tagen innan jag värvades till politiken av Storhövdingen.

Vi i NNKp tänker inte sänka oss till din nivå. Vi i NNKp är på sanningens sida. Alltid.

/DeBracy, Lillhövding

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ord mot ord...

Kan man lita på den som alltid är ärlig eller den som alltid är oärlig?

Kan man lita på den som försvarar sig?

Rösta på PMAFD... Snälla... *våta bambiögon*