Krille
Super Moderator
TORG och skalbarhet [OT]
TORG har ett logaritmiskt system som fungerar enligt ungefär den principen (jag kommer inte ihåg exakt hur skalan ser ut). Ett snarlikt system används även i Masterbook-spelen och i Shatterzone. Just den logaritmiska skalan är ett av spelens fördelar, och gjorde att man slapp skaltransformationer när ett objekt på ett större skalsteg interagerade med ett på ett mindre skalsteg. Det gjorde också att man egentligen inte behövde några specialregler för fordons- eller rymdskeppsstrid. Det spelade ingen större roll om man använde en pistol på skalsteg 10 och en slagskeppskanon på skalsteg 40, det var samma regler ändå, och man kunde dessutom skjuta med pistol på slagskeppet, eller med slagskeppskanon på pistolskytt utan specialregler.
TORG har ett logaritmiskt system som fungerar enligt ungefär den principen (jag kommer inte ihåg exakt hur skalan ser ut). Ett snarlikt system används även i Masterbook-spelen och i Shatterzone. Just den logaritmiska skalan är ett av spelens fördelar, och gjorde att man slapp skaltransformationer när ett objekt på ett större skalsteg interagerade med ett på ett mindre skalsteg. Det gjorde också att man egentligen inte behövde några specialregler för fordons- eller rymdskeppsstrid. Det spelade ingen större roll om man använde en pistol på skalsteg 10 och en slagskeppskanon på skalsteg 40, det var samma regler ändå, och man kunde dessutom skjuta med pistol på slagskeppet, eller med slagskeppskanon på pistolskytt utan specialregler.