Nekromanti Scanna in moduler

Eksem

Champion
Oj, nu kom det på tal igen, och jag har dessutom precis fått igång min gamla scanner! Jag provade att scanna in första sidan på svavelvinter som jag sedan gjorde om till pdf. Kvaliteten blev utmärkt (slängde den dock, lägger upp den sen), men dokumentet blev lite väl stort. Hela modulen skulle nog ligga på c:a 50 megabyte.

Eksem

Champion
Re: Illegalt att sprida [NT]

Nej, det har vi redan konstaterat. Men eftersom Dante aldrig genomförde sitt experiment så gjorde jag det istället nu när jag ändå fick min scanner att fungera. Och konstaterade att det inte var så illa som han hävdade (pixelmoaréer? ha!), men att vissa av dom tyngre problemen (filstorlek och hur jobbigt OCR är) stämde alldeles utmärkt.

Men vi ska inte ägna oss åt olagliga aktiviteter, det lovar jag.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag kommer att genomföra experimentet ...

Faktum är att jag redan börjat läsa in sidorna till »Tvillingbergen». Jag försöker dessutom spåra konstruktörerna för att fråga dem om det är OK att lägga upp äventyret på Internet.

/Dante

Glacius

Veteran
Re: Jag kommer att genomföra experimentet ...

Åhå! Så trevligt... mycket mycket trevligt!
Nu när jag ändå har dig på »tråden« så att säga måste jag passa på att anmärka på Riotminds lite...
Jag tyckte det var helt underbart med er idé om onlinestöd, riktiga äventyr och kvalitativa grejor gratis!
Sen blev det nåt fjams om att trycka upp rollformulär trots allt(nåja, helt dumt är det inte), men måttet var ändå rågat när jag läste inledningsraderna i Vildhjarta där det står »Det du håller i din hand är det första äventyret till Drakar och Demoner 6«. Jaha, så nu räknas inte Vinterskogens hemlighet längre?
Hm, fast jag måste passa på att berömma dig lite för paginan i Vildhjarta, den är helt underbar och mycket vackrare än den i regelboken!
Ett litet klagomål till, när jag ändå är igång:
Jag tycker att ni borde bestämma er för en punktsymbol att använd i listor och dyl. Hitills har den varit olik i alla tre produkter ni släppt, men det är inte något vidare enormt problem direkt :)

/Max

Dante

Staff member
Bizarra rykten och bomber ...

A) Jag är inte RiotMinds, jag frilansar åt dem.

B) Så länge jag har varit inkopplad på DoD 6 (sedan i höstas) har det varit klart att jag skulle göra rollformulär. Hur tusan startades ryktet om att det bara skulle finnas rollformulär för nerladdning? Varifrån kommer föreställningen att RiotMinds gett efter för konsumenterna när de tryckt rollformulär?

C) Bomberna (punktsymbolerna) varierar lite beroende på humör. I Vinterskogens Hemlighet i Runan nummer 36 föreställer de till exempel små snöflingor. Härav följer att jag alltså inte tycker att jag borde bestämma mig för en enda symbol ;)

/Dante

P.S. Tack!

Eksem

Champion
Oj, just ja. Jag tänkte inte lägga upp hela modulen. men nu lägger jag upp ett smakprov. Första kapitlet från svavelvinter.

Eksem

Champion
Re: Tvillingbergen???

Ett Drakar och Demoner-äventyr som förmodligen är jämngammalt med dig.

theodåre

Veteran
dessutom står det...

"..första äventyret till Drakar och Demoner 6 från RIOTMINDS".

Riotminds

Baldyr

Hero
Re: Bizarra rykten och bomber ...

"Varifrån kommer föreställningen att RiotMinds gett efter för konsumenterna när de tryckt rollformulär?"

Det är i alla fall min bestämda åsikt att någon på RiotMinds uttryckt saken på just det sättet. Sedan kan jag tyvärr inte komma ihåg om det var här på forumet, på hemsidan, i ett brev eller per telefon.

Någon som faktiskt jobbar på RiotMinds får hur som helst gärna klargöra hur det står till. Jag har min uppfattning och Dante uppenbarligen en annan.

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Baldyr on 2001-06-03 14:13.</EM></FONT></P>

Riddaren

Swashbuckler
Re: Bizarra rykten och bomber ...

Jag måste faktiskt hålla med Baldyr....

Den informationen har enligt minne varit förekommande här på forumet, och synpunkten från Riotminds från början var att inte trycka några rollformulär.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Dante

Staff member
Smakprovet ...

Eksem: » [...] nu lägger jag upp ett smakprov.»

När? Var?

/Dante

userfriendly

Warrior
Eller inte?

PDF suger inte. PDF rockar! Nämn ett annat system som gör
att du kan spara texter tillsamans med bilder, typsnitt och
en befintlig layout relativt komprimerat. Och som dessutom
ser likadant ut var du än öppnar det...

Dante

Staff member
Info om Tvillingbergen ...

... finns <a href="http://hem.passagen.se/rollspelsmuseum/museum/target/dod/001-01-1.htm">här</a>. /Dante

Staffan

Myrmidon
Apropå...

Apropå gamla saker... nästa år är det 2002 (va? Kan killen RÄKNA också?). Första upplagan av DoD gavs ut 1982. 2002-1982=20 år sedan DoD kom till Sverige. Hade ni på Riotminds tänkt göra något speciellt till jubiléet eller?

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Eksem

Champion
Re: Smakprovet ...

Förvirrade själar som jag kräver ett visst mått av överseende.