Sebastian Andersson
Hero
Från en som känner sund ro
Vilket uppenbarligen inte hindrat en mängd spelare här på forumet från att skapa sådana som rollpersoner ändå. Jag valde att inte ta med yrkesbeskrivningar på molnryttare, flygdragoner och dräpare i Drakar och just det har varit en av de starkaste negativa synpunkterna på boken hittills. Alltså - spelare vill gärna ha möjligheten att kunna spela de yrkenmöjligheter som finns och om de inte får det så skapar de sig dem ändå. Så med vilken rätt hindrar vi dem?Men för att göra en jämförelse, Liljans Garde reducerades från ett komplett yrke (jag har fortfarande manuset här nånstans) till ett stycke av just anledningen att det var ett vältränat elitförband som allvarligt skulle sabba balansen i spelet, om inte annat så mellan rollpersoner.
Vilken inte håller som argument för att inte ha med yrkesbeskrivningar, då rollpersonsskaparmöjligheterna finns redan i och med att yrkeskategorierna är omtalade och på så vis väckt nyfikenhet, vilket bevisligen leder till att flera spelare väljer att spela dem ändå.Häftigast rollpersonsskaparmöjlighet = störst GW-syndrom.
Ok, håll dig till seriösa exempel så ska du få seriösa svar oxå...Varpå Spindelväktarnas elit Svarta Änkorna förs in, och de är som Skarpskyttarna fast med krell-spaz med kikarsikte...
Sanningen ligger som bekant i betraktarens ögon. I mina ögon är de knappast mer skogninjor än vad henéa är och om man anser att dessa är ninjor så vet man inte vad en riktig ninja är. Därmed inte sagt att man inte kan få associationen till en sådan.Förnekelsefasen, minsann! Det här är definitivt oroande.